Тернівська Міська рада

Тернівська Міська рада

Офіційний сайт міста
2018-07-23
«Мери за економічне зростання»

 «Мери за економічне зростання»: Тернівка підпишіть угоду в рамках Ініціативи

17 липня 2018р. в залі засідання виконавчого комітету Тернівської міської ради пройшло засідання групи партнерства з розробки Плану місцевого економічного розвитку в рамках ініціативи  «Мери за економічне зростання». У  засіданні приймали участь представники місцевих органів влади, ділових кіл і громадянського суспільства міста.

Радник мера з питань економічного розвитку, заступник міського голови Крижановська Л.І. розповіла про Ініціативу:  «Проект «Мери за економічне зростання» (M4EG) – це нова ініціатива Європейського союзу, що розпочала діяльність у січні 2017 року в рамках Східного партнерства. Країни-учасники проекту: Азербайджан, Білорусь, Вірменія, Грузія, Молдова та Україна. На теперішній час до Ініціативи приєднався  251 муніципалітет, в тому числі 104 територіальні громади нашої країни. Місто Тернівка є учасником проекту з березня цього року.

Рішенням Тернівської міської ради від 28.02.2018р. №488-31/VII  надано згоду на приєднання до Ініціативи «Мери за економічне зростання»,  яка проводиться в рамках «Стратегія розвитку – 2020 Асоціації малих міст України», та уповноважено міського голову Тарелкіна Віталія Вікторовича від імені територіальної громади міста Тернівка Дніпропетровської області підписати угоду в рамках Ініціативи «Мери за економічне зростання».

Суть Ініціативи полягає в наданні підтримки  муніципалітетам країн Східного партнерства і сприянні тому, щоб вони ставали активними провідниками місцевого економічного зростання та створення робочих місць. Адже кожна громада унікальна, тому важливо усвідомити свій потенціал розвитку, отримати необхідні знання та навички, розробити власні, адаптовані  для своєї місцевості рішення, що сприятимуть  реалізації позитивних змін на краще.

Ініціатива «Мери за економічне зростання» прагне створити розгалужену регіональну професійну спільноту, що вимагатиме певного залучення членів Ініціативи, проте водночас створить для її членів можливості значної підтримки експертів та колег з інших муніципалітетів, сприяння у поширенні історій успіху, а також інші значні економічні, політичні та репутаційні переваги».

Також присутні дізналися про безпосередні завдання Ініціативи:

·                    Розвиток професійних навичок і потенціалу місцевих органів влади для реалізації Планів місцевого економічного розвитку відповідно до принципів належного державного і раціонального фінансового управління;

·                    Налагодження партнерства та взаємодії на місцевому рівні, заснованих на принципах державно-приватного діалогу, з метою здійснення заходів, які сприяють зростанню, розвитку і зайнятості;

·                    Створення нових знань і поширення передового досвіду з метою стимулювання учасників процесу розвитку, демонстрації нових підходів на практиці, а також підтримки заходів, спрямованих на місцевий економічний розвиток.

План місцевого економічного  розвитку розробляється з метою участі в Ініціативі «Мери за економічне зростання», він не є  вичерпним і не замінює існуючого Стратегічного плану розвитку міста Тернівка до 2020 року.

Після презентації головним спеціалістом  відділу прогнозування, розвитку споживчого ринку, земельних відносин та управління комунальним майном Зубер Л.Ф. попередньо напрацьованих матеріалів щодо економічних показників міста –  кількості підприємств, податкових надходжень, стану на ринку праці, аналізу земельних ресурсів, пройшло жваве обговорення переваг, недоліків, можливостей і загроз місцевого економічного розвитку, напрацьовані ідеї  для включення в План.

Процес долучення до Ініціативи «Мери за економічне зростання» передбачає наступні етапи: підписання заявки, планування місцевого економічного зростання, передача Плану на оцінку до ЄС, впровадження Плану місцевого економічного розвитку та досягнення результатів. На кожному етапі розробки Плану надається підтримка Євросоюзу. Громада міста Тернівка на початку планування.

 

                                                 Відділ прогнозування, розвитку споживчого ринку,

 земельних відносин та управління комунальним майном

виконавчого комітету Тернівської міської ради



2018-07-23
Західно-Донбаська ОДПІ інформує

До уваги платників акцизного податку!

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє платників акцизного податку, що у зв’язку з введенням в експлуатацію з 02.08.2018 програмного забезпечення «Ліцензування виробництва та обігу (спирт, алкогольні напої, тютюнові вироби)» та відповідно до розпорядження ДФС України від 28.02.2018 № 18-р «Про ведення Реєстру виданих, тимчасово призупинених, анульованих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами», з 02.08.2018 вводиться єдиний зразок заяви щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, яка заповнюється суб’єктами господарювання залежно від дії, яку необхідно здійснити, а саме:

¨ видача ліцензії;

¨ внесення чергового платежу (щоквартальна сплата за ліцензію);

¨ переоформлення ліцензії та внесення змін до РРО;

¨ видача дубліката ліцензії;

¨ анулювання ліцензії.

Слід зазначити, що для оформлення нової ліцензії, видачі дубліката ліцензії, подовження терміну дії ліцензії до органів ДФС необхідно надавати платіжні документи (квитанція, платіжне доручення) по кожній заяві окремо (тютюнові вироби та алкогольні напої), тобто, окремий пакет документів подається на оформлення по кожному торговельному об’єкту.

Про застосування положень п. 139.3 ст. 139 Податкового кодексу України,

у редакції, чинній до 01.01.2018

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що ДФС України про застосування положень п. 139.3 ст. 139 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у редакції, чинній до 01.01.2018 листом від 12.07.2018 №21197/7/99-99-15-02-02-17 (далі – лист ДФС № 21197), повідомила наступне.

У практичній діяльності платників було виявлено актуальне питання у процесі застосування Узагальнюючої податкової консультації щодо застосування положень п. 139.3 ст. 139 Кодексу стосовно порядку врахування перевищення резерву над розміром встановленого ліміту, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 03.04.2018 № 400 (далі – Консультація), яке стосується двох можливих варіантів розрахунку різниці між розміром резервів та лімітом у випадку перевищення резерву станом на 01 січня 2015 року, розрахованого згідно з  п. 21 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, що наведений у питанні 1 цієї Консультації.

З метою відпрацювання єдиного алгоритму для застосування п. 139.3 ст. 139 Кодексу Державна фіскальна служба України звернулася до Міністерства фінансів України листом від 05.06.2018 № 1640/4/99-99-15-02-02-13 для узгодження питання порядку розрахунку різниці між розміром резервів та лімітом у випадку наявності перевищення резерву станом на 01 січня 2015 року, розрахованого згідно з п. 21 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

Після обговорення на засіданнях робочих груп, які створені при Міністерстві фінансів України, листом від 27.06.2018 № 11210-09-10/17443 Міністерство фінансів України (далі – лист МФУ № 11210-09-10/17443) висловило свою позицію, яка полягає у наступному.

Підпунктом 139.3.1 п. 139.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018, встановлено, що банки та небанківські фінансові установи, крім страхових компаній, недержавних пенсійних фондів, корпоративних інвестиційних фондів та адміністраторів недержавних пенсійних фондів, визнають для оподаткування резерв, сформований у зв’язку із знеціненням (зменшенням корисності) активів згідно з вимогами міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням вимог підпунктів 139.3.2 – 139.3.4 цього пункту.

Підпунктами 139.3.3 і 139.3.4 п. 139.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018, передбачено коригування (збільшення/зменшення) фінансового результату до оподаткування податкового (звітного) періоду для обчислення платниками податку на прибуток підприємств.

Так, зокрема, пп. 1 пп. 139.3.3 п. 139.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018, встановлено порядок збільшення фінансового результату до оподаткування на суму перевищення розміру резерву станом на кінець податкового (звітного) періоду, над лімітом, 20 відсотків (на період з 01 січня 2015 року до         31 грудня 2015 року – 30 відсотків, на період з 01 січня 2016 року до 31 грудня    2018 року – 25 відсотків) сукупної балансової вартості активів, знецінення яких визнається шляхом формування резерву, збільшеної на суму резерву, за такими активами згідно з даними фінансової звітності за податковий (звітний) період.

Абзацом другим цього підпункту визначено, що коригування фінансового результату до оподаткування податкового (звітного) періоду не здійснюється у розмірі зазначеного перевищення резерву, що виникло у попередніх податкових (звітних) періодах.

Порядок коригування фінансового результату до оподаткування, визначений підпунктами 139.3.3 і 139.3.4 п. 139.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018 Кодексу, був запроваджений у Кодексом починаючи з 01 січня 2015 року у зв’язку із зміною методологічного підходу визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств за даними фінансової звітності, яка складається банками відповідно до вимог міжнародних стандартів фінансової звітності.

Таким чином, відповідно до п. 21 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу банки були зобов’язані здійснити перерахунок резерву у зв’язку із знеціненням (зменшенням корисності) активів станом на 01 січня          2015 року.

Резерв, сформований банком у зв’язку із зменшенням корисності активів згідно з вимогами міжнародних стандартів фінансової звітності станом на кінець 2014 року, у сумі, що не перевищує ліміт у розмірі 30 відсотків вартості, яка розраховується як сукупна балансова вартість активів, знецінення яких визнається шляхом формування резерву, збільшена на суму резерву за такими активами, згідно з даними фінансової звітності за 2014 рік, вважається резервом на 01 січня 2015 року, визнаним для оподаткування.

При цьому сума перевищення резерву над таким лімітом не змінює об’єкт оподаткування поточного або попередніх податкових (звітних) періодів, у тому числі не збільшує та не зменшує фінансовий результат до оподаткування, та вважається перевищенням резерву, що виникло у попередніх звітних (податкових) періодах.

Тож, положення абзацу другого пп. 1 пп. 139.3.3 п. 139.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018, застосовуватиметься банками з урахуванням вимог    п. 21 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу щодо суми перевищення резерву над лімітом, яке вважається таким, що виникло у попередніх податкових (звітних) періодах станом на 01 січня 2015 року.

Таким чином, для розрахунку суми збільшення фінансового результату до оподаткування на підставі положення пп. 1 пп. 139.3.3 п. 139.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018, у наступних податкових (звітних) періодах сума перевищення резерву над лімітом станом на кінець кожного з таких періодів порівнюється із перевищенням резерву, що виникло у попередніх податкових (звітних) періодах (включаючи перевищення резерву, розраховане згідно з п. 21 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу), не залежно від того, чи здійснювалось коригування фінансового результату до оподаткування у попередньому податковому (звітному) періоді.

Враховуючи висновок Міністерства фінансів України, викладений у листі МФУ № 11210-09-10/17443, для застосування положень п. 139.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018, у наступних податкових (звітних) періодах у частині порядку врахування перевищення резерву над розміром встановленого ліміту та прикладу розрахунку різниці між розміром резервів та лімітом у випадку наявності перевищення резерву станом на 01 січня 2015 року (включаючи перевищення резерву, розраховане згідно з п. 21 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу), наведеного у питанні 1 Консультації, необхідно використовувати варіант розрахунку № 1, наведений у таблиці листа ДФС № 21197, як такий, що відповідає вимогам Кодексу.

Детальніше з листом ДФС № 21197 можна ознайомитись на офіційному              веб-порталі ДФС України за посиланням

http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72974.html

Про податковий облік курсових різниць від перерахунку сформованих страхових резервів за активами в іноземній валюті

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що ДФС України у листі від 12.07.2018 № 21198/7/99-99-15-02-02-17 «Про податковий облік курсових різниць від перерахунку сформованих страхових резервів за активами в іноземній валюті» (далі – лист ДФС № 21198) повідомила стосовно порядку податкового обліку курсових різниць від перерахунку сформованих страхових резервів за активами в іноземній валюті.

Лист ДФС № 21198 розміщенно на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням

http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72975.html

До уваги платників ЄСВ!

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що ДФС України у зв’язку з набранням чинності наказом Міністерства фінансів України від  15.05.2018 № 511, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 11.06.2018      № 692/32144 (далі – наказ Мінфіну № 511), яким затверджено зміни, внесені до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Мінфіну від 14.04.2015 № 435 (далі – наказ Мінфіну № 435), повідомила наступне.

Частиною четвертою ст. 8 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами і доповненнями визначено, що порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) визначається цим Законом, у частині адміністрування – Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та митну політику.

Відповідно до п. 46.6 ст. 46 ПКУ у разі якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, який затвердив такі форми, зобов’язаний оприлюднити нові форми звітності.

До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

З огляду на зазначене, звітність за липень 2018 року подається у серпні          2018 року за формами, затвердженими наказом Мінфіну № 435.

Таким чином, звітність за новими формами, затвердженими наказом Мінфіну   № 435 у редакції наказу Мінфіну № 511, подаватиметься платниками ЄСВ, починаючи з 01.09.2018.

Сплата податку на нерухомість за житло,

яке належить дитині-сирот

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до пп. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

Згідно з пп. «д» пп. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину не є об’єктами оподаткування податком.

Отже, якщо житло належить дитині-сироті, то податок за такий житловий об’єкт не сплачується.

 Уточнююча звітність платниками подається до дати початку

проведення перевірки, яка вказана у копії наказу

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що п. 50.2  ст. 50 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що платник податків під час проведення документальних планових та позапланових перевірок не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом.

Це правило не поширюється на випадки, встановлені ст. 177 ПКУ.

Згідно з п. 77.4 ст. 77 ПКУ про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Враховуючи вищевикладене, платник податків може подати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору до дати початку проведення перевірки, яка вказана у копії наказу про проведення документальної планової перевірки та письмовому повідомленні про її проведення.

Електронне декларування за митними деклараціями на Дніпропетровській митниці ДФС

Кількість електронних митних декларацій (далі – ЕМД), оформлених на бланку єдиного адміністративного документу у т.ч. у відсотковому відношенні до загальної кількості оформлених митних декларацій складає у червні 2018 року 12461 шт. (99,6 %).

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року (з 01.06.2017 по 30.06.2017) відсотковий показник кількості оформлених ЕМД збільшився на 0,6 % та складає 99,6%.

Також, у порівнянні з травнем 2018 року у червні поточного року відсотковий показник кількості оформлених ЕМД збільшився на 0,6 % та складає 99,6%.

За півроку місцеві бюджети Дніпропетровщини одержали майже на 2 мільярди гривень більше ніж торік

«Доходи місцевих бюджетів Дніпропетровської області за січень – червень 2018 року склали 11 мільярдів 558,3 мільйони гривень, що на 20,7%, або на 1 мільярд 983,0 мільйони гривень більше рівня 2017 року», - повідомила виконуюча обов’язки начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Вона також зазначила, що більше половини надходжень в місцеві скарбниці регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб. Його сума склала 6 мільярдів 615,8 мільйонів гривень. Це на 1 мільярд 459,4 мільйони гривень більше фактичних надходжень першого півріччя минулого року.

Наступною за фінансовою потужністю складовою доходів місцевих бюджетів області є плата за землю. Власники землі та землекористувачі сплатили у розмірі 1 мільярд 828,8 мільйонів гривень.

Ще одним важливим джерелом доходів місцевих громад Дніпропетровщини є єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва. Так, протягом шести місяців цього року до кошиків місцевих бюджетів області від суб’єктів господарювання надійшло 1 мільярд 47,9 мільйонів гривень єдиного податку, що на 231,4 мільйони гривень більше минулорічних надходжень.

Порядок відображення у фіскальних чеках сум заокруглень

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що у зв’язку з прийняттям Правлінням Національного банку України постанови від 15.03.2018  № 25 «Про оптимізацію обігу монет дрібних номіналів» ДФС України надала роз’яснення щодо заокруглення сум реалізованих товарів (наданих послуг) у фіскальних чеках суб’єктами господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за реалізовані товари (надані послуги) або інші операції з готівкою із використанням реєстраторів розрахункових операцій.

Так, відповідно до пункту 5 розділу І Положення про форму і зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, розрахункові документи, що друкуються РРО, можуть містити додаткові дані про проміжний підрахунок загальної суми за чеком, суму здачі та інші дані, зокрема інформацію, яка визначена технічними вимогами до спеціалізованих реєстраторів розрахункових операцій.

Таким чином, суб’єкти господарювання можуть додатково друкувати у реквізитах розрахункових документів загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах фіскального чеку наступним чином:

► після рядка 7 фіскального чеку перед рядком 8 фіскального чеку додати нові рядки «Загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) за чеком до заокруглення» та «заокруглена знижка/заокруглена надбавка»;

► в рядку 8 фіскального чеку «СУМА» зазначати «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення». Саме вказана сума вважається сумою розрахунку за відповідним розрахунковим документом.

До підсумку розрахункових операцій z-звіту та х-звіту відповідно до пунктів 15 та 17 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 № 199 (зі змінами), має потрапляти загальний підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги), тобто сума з розрахункових документів після заокруглення.

Приклади.

Заокруглення до збільшення:

Загальна вартість товарів, які указані в чеку, становить 35 грн 49 коп., тоді у рядку «надбавка» вказується – 1 коп., а у рядку «СУМА» зазначається «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення» –              35 грн 50 коп.

Заокруглення до зменшення:

Якщо загальна вартість товарів, які указані в чеку, становить 35 грн 44 коп., тоді у рядку «знижка» вказується – 4 коп., а у рядку «СУМА» зазначається «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення» –                         35 грн 40 коп.

До підсумку розрахункових операцій z-звіту та х-звіту потрапляє «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення», у наведених прикладах відповідно 35 грн 50 коп. та 35 грн 40 коп.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням

http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/344481.html

Протягом І півріччя 2018 року Центрами обслуговування платників Дніпропетровщини надано понад 200 тисяч адмінпослуг

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що найбільш запитуваною серед відвідувачів Центрів обслуговування платників залишається послуга з видачі картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. Зокрема, у січні – червні поточного року ЦОП Дніпропетровщини надано більше 86,2 тисячі таких послуг.

Також не втрачає актуальності послуга з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків. Протягом зазначеного періоду платникам надано понад            37 тисяч цих послуг. Крім того, платників продовжує цікавити послуга з надання витягу з реєстру платників єдиного податку. З початку року видано більше 15 тисяч таких витягів.

На сьогодні обслуговування платників здійснюється 36 Центрами обслуговування платників, що діють при податкових інспекціях Дніпропетровської області, які надають 30 видів адміністративних послуг. Протягом шести місяців поточного року 247 працівниками, задіяних у роботі ЦОП, надано понад 200 тисяч адміністративних послуг. Окрім отримання консультативних та інформаційних послуг, відвідувачі Центрів обслуговування платників мають можливість подати податкову звітність та отримати ключі електронного цифрового підпису.

Фермерське господарство – «спрощенець» ІV групи

не є платником рентної плати за воду

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) суб’єкти господарювання – платники єдиного податку ІV групи (сільськогосподарські товаровиробники, які задовольняють умовам, визначеним ст.291 ПКУ), звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання звітності з рентної плати за спеціальне використання води (далі – рентна плата за воду).

Отже, у разі, якщо фермерське господарство є платником єдиного податку ІV групи, то таке господарство не подає звітність з рентної плати за спеціальне використання води та не сплачує рентну плату за воду.

До уваги платників! Часткова зміна кодів бюджетної класифікації

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 14.07.2018 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.07.2018  № 543 (далі – постанова № 543), якою внесено зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 16.02.2011 № 106 «Деякі питання ведення обліку податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету».

Зокрема, у графі «Коди бюджетної класифікації» додатка до постанови № 543 у позиції «ДФС»:

· після цифр «13031000», графу доповнено цифрами «,13031100, 13031200, 13031300,»;

· цифри і слова «21010800 (за актами перевірок),», «22080400 (за актами перевірок),», «22130000 (за актами перевірок),», «24160100 (за актами перевірок), 24160200 (за актами перевірок),», «,50110000 (за актами перевірок)» виключено.

Постанову № 543 опубліковано у офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 14.07.2018 № 130.

Постанова № 543 розміщена на веб-сторінці Урядового порталу «Єдиний портал органів виконавчої влади України» за посиланням

www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-vnesennya-zmin-u-dodatok-do-postanovi-kabinetu-ministriv-ukrayini-vid-16-lyutogo-2011-r-106

До уваги платників екологічного податку! 

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників екологічного податку на застосування коефіцієнта до ставок екологічного податку (далі – коефіцієнт).

Так, відповідно до п. 246.5 ст. 246 Податкового кодексу України від 02.12.2010                             № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) коефіцієнт встановлюється залежно від місця (зони) розміщення відходів у навколишньому природному середовищі, а саме:

в межах населеного пункту або на відстані менш як 3 км від таких меж застосовується коефіцієнт «3»;

на відстані від 3 км і більше від меж населеного пункту застосовується коефіцієнт «1».

Платникам екологічного податку слід ретельно визначати відстань від місця розміщення відходів на полігоні твердих побутових відходів до меж населеного пункту і застосовувати відповідну ставку коефіцієнта, щоб уникнути штрафних санкцій.

Звертаємо увагу, що відповідно до п. 123.1 ст. 123 ПКУ у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов’язання платника податків на підставах, визначених пп. 54.3.2 п. 54.3 ст.54 ПКУ,

· тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов’язання.

При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов’язання з цього податку

· тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов’язання.

Також, відповідно до ст. 129 ПКУ при нарахуванні суми грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов’язання, визначеного ПКУ (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження), нараховується пеня.

Реалізація пального: чи може постійне представництво нерезидента

зареєструватись платником акцизного податку?

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010  № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) постійне представництво  постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар’єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів, сервер.

Згідно з пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне – здійснює операції з реалізації пального у розумінні абзацу другого пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

Для таких осіб ПКУ передбачено обов’язковість реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) до початку здійснення реалізації пального (пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 ПКУ)

Враховуючи вищевикладене, до платників акцизного податку з реалізації пального віднесено юридичних осіб та ФОП.

Постійне представництво не є ні юридичною особою, ні ФОП, а отже воно не підлягає реєстрації платником акцизного податку.

 Звіт про використання марок акцизного податку виробниками та імпортерами подається щомісяця

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що пп. 14.1.107 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що марка акцизного податку – спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.

Відповідно до п. 3 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1251 зі змінами, підприємства – виробники та імпортери алкогольних напоїв і тютюнових виробів для задоволення через два місяці потреби в марках акцизного податку за їх видами подають попередню заявку-розрахунок про потребу в марках, копію платіжного документа на перерахування плати за марки з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення та звіт про використання марок, придбаних у попередньому місяці.

Форми заявок-розрахунків на виготовлення та придбання марок акцизного податку, звіту про використання марок акцизного податку та журналів для обліку марок акцизного податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 11.04.2016 № 428, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.04.2016 за № 663/28793.

Згідно із формою звіту про використання марок акцизного податку зазначений звіт подається виробником (імпортером) щомісяця 05 числа місяця, наступного за звітним, на паперових носіях та в електронному вигляді до Головного управління ДФС.

Довідково: відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.04.2018 № 257 «Деякі питання маркування тютюнових виробів» з 02.07.2018 застосовуються нові зразки марок акцизного податку для тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва (крім сигарет з фільтром та без фільтра, цигарок).

Переобладнали транспортний засіб: скористайтесь податковою знижкою!

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до пп. 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) має право включити до податкової знижки витрати у вигляді суми коштів, сплачених ним у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

Згідно з пп. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (пп.166.2.1 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).

Отже, громадяни, які мають право на податкову знижку за минулий рік, можуть подати декларацію про майновий стан і доходи по 31 грудня 2018 року (включно).

Важливо! Громадянам, які задекларували доходи за 2017 рік, сплатити зобов’язання, визначені у Декларації, необхідно до 01 серпня 2018 року.

Скарга на податкове повідомлення-рішення: чи зупиняється виконання платником податків грошових зобов’язань?

<P style="TEXT



2018-07-20
УВАГА! Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області ІНФОРМУЄ:

 

            Починаючи з 01 січня 2018 року громадяни, які офіційно працюють, після перенесених захворювань і травм, а також після оперативних втручань, мають право на проходження безкоштовного відновлювального лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів.

            На відновлювальне лікування направляються громадяни із стаціонару за рекомендацією лікуючого лікаря та на підставі висновку лікарсько-консультативної комісії.

            На період проходження відновлювального лікування видається листок непрацездатності.

            За додатковою інформацією звертатись до:

- лікуючого лікаря або завідуючого відділенням лікувально-профілактичного закладу;

- Тернівського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області.



2018-07-20
Організація лікування застрахованих осіб та членів їх сімей після перенесених захворювань і травм в реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів

20.07.2018 року в приміщенні виконавчого комітету Тернівської міської ради відбувся семінар-нарада з представниками виконавчого комітету та працівників Тернівського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області на тему: "Організація лікування застрахованих осіб та членів їх сімей після перенесених захворювань і травм в реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів". В.о.начальника Тернівського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області Хусаєнова Н.Л.  розповіла, що з 01.01.2018 року введений в дію порядок відшкодувань витрат за надані соціальні послуги з лікування застрахованих осіб та членів їх сімей після перенесених захворювань і травм у реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів за рахунок коштів Фонду. Начальник відділу медичної реабілітації та соціальних послуг Тернівського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Апівалас Г.О. повідомила про те, що вона разом з головним спеціалістом відділу медичної реабілітації та соціальних послуг Лящук В.П. є відповідальними особами у відділенні за організацію реабілітаційного лікування, також вона оголосила перелік санаторно-курортних закладів у розрізі профілів медичної реабілітації для відшкодування витрат за надані застрахованим особам послуги із реабілітаційного лікування.



2018-07-19
18.07.2018 року у залі засідань виконкому відбулось чергове засідання виконавчого комітету Тернівської міської ради.

  

           Підгорна О.І., начальник відділу культури і туризму   надала проект рішення про  організацію та проведення Дня Державного Прапора України, Дня незалежності України, Дня міста і Дня шахтаря. Затверджено склад робочої групи з підготовки та відзначення в місті Дня Державного  Прапора України, Дня Незалежності України, Дня міста,  Дня  шахтаря та заходи  щодо організації та проведення  цих свят.

 

Начальник загального відділу Павлова Т.Г.  прозвітувала  про стан виконавської дисципліни в виконавчих органах Тернівської міської ради та здійснення контролю за виконанням завдань органів державної влади, розпоряджень  і доручень голови облдержадміністрації, голови облради та міського голови, реагування на депутатські запити і звернення за 1 півріччя 2018 року. Реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції у виконкомі Тернівськоїї міської ради здійснюється автоматизовано в програмі «Облік – ОДА 2003». З початку 2018 року  у виконкомі зареєстровано вхідних документів –  1936 ( до аналогічного періоду збільшено на 4 %), вихідних  – 2312  (до аналогічного періоду збільшено на 20 %). Враховуючи  ці данні можна сказати, що документообіг збільшився на 12%.  Прийнято  139  рішень виконавчого комітету Тернівської міської ради, видано 511  розпоряджень міського голови: з них 86 – з основної діяльності,  425 – з кадрових питань.  Взято на контроль 588  документів: з них 579- директивних, 9 -власних.  На виконанні залишається 503 документа.  Всі контрольні документи виконуються  без порушення термінів.   

 

            Христенко Н.М., головний спеціаліст зі зверненнями громадян надала звіт про  підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті

Тернівської міської ради за  I півріччя 2018 рік. З початку року надійшло 221 звернення,  що на 24% більше ніж за аналогічний період у 2017 році (167 звернень). Вирішено позитивно – 79 (36%). Надано роз’яснення – 123 (55%). На контролі – 19 (8%). Найбільш актуальні питання, що порушуються у зверненнях, це: -  на першому місці питання комунального господарства - 179 звернень, що становить 78% від загальної кількості звернень, із них вирішено позитивно 71 питання (40%). Найбільш характерні питання, що порушуються у зверненнях  – це прохання посприяти у благоустрою території, обрізці та кронуванні дерев, ремонту місцевих доріг, ремонту та експлуатації будинків, заміни каналізаційних труб, ремонту покрівлі та комунальних мереж, відсутність водопостачання, неякісне надання послуги теплопостачання.

 

В цілому члени виконавчого комітету Тернівської міської ради розглянули, обговорили та прийняли   17  проектів  рішень.