Тернівська Міська рада

Тернівська Міська рада

Офіційний сайт міста
2018-12-04
Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує

Добові, що перевищують норму, включаються до оподатковуваного доходу

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що до оподатковуваного доходу не включаються витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування та фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв’язку з таким відрядженням у межах території України, але не більш як 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон – не вище 80 євро за кожен календарний день такого відрядження за офіційним обмінним курсом гривні до євро, установленим Національним банком України, в розрахунку за кожен такий день (п.п. «а» п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).

Постановою Кабінету Міністрів України від  02 лютого 2011 року № 98 «Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями,  які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів» із змінами окремо визначаються суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів. Сума добових для таких категорій фізичних осіб не може перевищувати суму, встановлену п. 170.9 ст. 170 ПКУ.

Отже, якщо добові витрати на відрядження перевищують встановлені норми, то сума перевищення є додатковим благом платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) і така сума включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Згідно з Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4, дохід, отриманий платником податку як додаткове благо відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою доходу «118».

Електронні сервіси ДФС – комфорт для платників

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що одним із важливих завдань органів ДФС сьогодні є створення комфортних умов для бізнесу, зокрема, забезпечення якісного обслуговування платників, електронізація сервісів, які дозволять обслуговувати платників дистанційно, а також зменшення витрат часу на адміністрування податкових платежів.

Так, Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс («ЗІР»), який постійно оновлюється та надає можливість суб’єктам господарювання самостійно у зручний для них час отримати достовірну і повну довідкову інформацію з питань щодо оподаткування, державної митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, електронних довірчих послуг (далі – ЄДП) та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС.

З 1 жовтня 2018 року ДФС запроваджено нові електронні формати для фізичних осіб щодо отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків. Доповнена інформація про суму виплаченого доходу, суму перерахованого податку, а також про дати прийняття/звільнення з роботи відповідно до Податкових розрахунків за формою № 1ДФ, які подаються податковими агентами до контролюючих органів. Зазначені електронні формати розміщені на офіційному веб-порталі ДФС України у сервісі «Електронна звітність».

З метою реалізації платниками податків своїх прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями функціонує інформаційно-телекомунікаційна система «Електронний кабінет».

Отже, електронні сервіси ДФС забезпечують комфортні умови для платників, скорочують час на пошук необхідної інформації і дозволяють отримати її дистанційно.

За 11 місяців 2018 року надходження до загального фонду державного бюджету зросли на 90,2 млрд грн.

Протягом січня-листопада 2018 року до загального фонду державного бюджету надійшло (сальдо) 666,9 млрд грн платежів, що контролюються ДФС. Це майже на 16%, або на 90,2 млрд грн більше, ніж у відповідному періоді минулого року.

До загального фонду держбюджету з початку 2018 року спрямовано 357,7 млрд грн податкових платежів, що на 18%, або на 54,7 млрд грн більше відповідного періоду минулого року.

Митних платежів у січні-листопаді до загального фонду держбюджету перераховано у сумі 309,18 млрд грн. Це на 13%, або на 35,5 млрд грн перевищує показник 11 місяців 2017 року.

У листопаді цього року до загального фонду держбюджету забезпечено (сальдо) 78,7 млрд грн. Це на понад 20%, або на 13,3 млрд грн більше надходжень листопада минулого року.

Податкових платежів до загального фонду держбюджету у листопаді перераховано у розмірі 45,2 млрд грн.  Це на 28% або на 9,9 млрд грн перевищує минулорічний показник. Митних платежів – 33,58 млрд грн, що на 3,5 млрд грн, або на 12% більше, ніж у листопаді минулого року.

За несвоєчасно сплачені розстрочені суми податкового боргу передбачена відповідальність

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників на наступне.

У разі, якщо платник податків порушує умови погашення розстроченого грошового зобов’язання чи податкового боргу або відстроченого грошового зобов’язання чи податкового боргу, то договори про розстрочення (відстрочення) можуть бути достроково розірвані з ініціативи контролюючого органу (п.п. 100.12.2 п. 100.12 ст. 100 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року  № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).

Пунктом 4.6 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10 жовтня 2013 року № 574, визначено, що з дня, наступного за днем розірвання договору, на розстрочені (відстрочені) суми, що залишились не сплаченими, нараховуються пеня та штраф у розмірах, передбачених ПКУ.

Застосування пільги з військового збору

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 28.08.2018 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 650, якою внесено зміни до Порядку підтвердження статусу осіб, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, з метою застосування пільги з оподаткування військовим збором, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1161.

Так, змінами врегульовано порядок підтвердження статусу осіб, які беруть безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об’єднаних сил, з метою застосування такими особами пільги з оподаткування військовим збором.

Зазначені зміни запроваджено на виконання положень Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, згідно з якими тимчасово, на період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, не підлягають оподаткуванню військовим збором доходи у вигляді грошового забезпечення зазначених осіб на період їх безпосередньої участі в операції Об’єднаних сил.

Особливості заповнення графи ПН/РК «Сума податку на додану вартість»

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє платників ПДВ, що ДФС України у листі від 27.11.2018 №  36942/7/99-99-15-03-02-17 (далі –  Лист № 36942) звернула увагу на особивості заповнення графи податкової накладної (далі – ПН) та/або розрахунку коригування (далі – РК) «Сума податку на додану вартість».

Так, графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) «Сума податку на додану вартість» є обов’язковою до заповнення в усіх випадках, коли за здійсненою операцією нараховується сума ПДВ за ставкою 20 або 7 відсотків.

Значення графи 11 розділу Б ПН (графи 14 розділу Б РК) обчислюється шляхом множення значення графи 10 розділу Б ПН (графи 13 розділу Б РК) на відповідне значення ставки ПДВ, код якої зазначено у графі 8 розділу Б ПН (графі 11 розділу Б РК).

Графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) заповнюється у гривнях з копійками, але з урахуванням особливостей здійснення окремих операцій з постачання товарів/послуг допускається зазначення в цій графі показника з урахуванням арифметичного округлення до 6 знаків включно після коми.

Графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) «Сума податку на додану вартість» не заповнюється у разі здійснення:

а) операцій, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою (у графі 8 розділу Б ПН (графі 11 розділу Б РК) має бути зазначено код ставки «901» або «902»);

б) операцій, звільнених від оподаткування (у графі 8 розділу Б ПН (графі 11 розділу Б РК) має бути зазначено код ставки «903» та у графі 9 розділу Б ПН (графі 12 розділу Б РК) має бути вказаний код відповідної пільги з ПДВ згідно з Довідниками податкових пільг).

Якщо графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) не заповнюється, нулі, прочерки та інші знаки чи символи у цій графі не проставляються.

Нагадуємо, що Лист № 36942 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73086.html

Особливості заповнення заяви про анулювання реєстрації платника акцизного податку, який реалізує пальне

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що платником акцизного податку (далі – податок) є особа, яка реалізує пальне (п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).

Такі особи підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців, до початку здійснення реалізації пального (п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 ПКУ).

Пунктом 6 Порядку електронного адміністрування реалізації пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 113 (далі – Порядок № 113), встановлено, що реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується Міністерством фінансів України.

Виключення платника податку з реєстру платників здійснюється, зокрема, якщо відповідна особа подає реєстраційну заяву про анулювання реєстрації у разі припинення діяльності з реалізації пального. Така заява надсилається у порядку, встановленому для реєстрації, розглядається контролюючим органом протягом трьох робочих днів після її подання. У такому разі датою анулювання реєстрації платника податку є дата виключення з реєстру платників (п. 13 Порядку № 113).

Наказом Міністерства фінансів України від 25 лютого 2016 року № 218 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за № 405/28535) затверджена форма заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального (далі – Заява), яка надається і при анулюванні реєстрації у разі припинення діяльності з реалізації пального

При цьому, при заповненні Заяви у графі 2 «Дія» ставиться позначка «Анулювання реєстрації», а графа 5 «Відомості про пункти (склади, комплекси, станції, інші об’єкти) реалізації пального» не заповнюється.

Податкова знижка: у договорі про навчання зазначається ПІБ особи, яка буде безпосередньо навчатися

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що право платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення свого оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення (п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ).

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розділу    IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Законом України від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII «Про освіту» встановлено, що договір укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату.

Враховуючи вищевикладене, з метою використання права на компенсацію вартості навчання члена сім’ї першого ступеня споріднення один із батьків може включити до податкової знижки на навчання лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідним розрахунковим документом (квитанції, касові ордери, чеки тощо), в якому зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається за податковим кредитом.

При цьому, у договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).

Стан запобігання корупції в зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС в листопаді 2018 року

В зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС на постійній основі проводяться заходи щодо запобігання корупції та здійснюється профілактична робота з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства.

Протягом листопада 2018 року в Дніпропетровській митниці ДФС було вжито системних та послідовних заходів, які мають комплексний характер і спрямовані на забезпечення законності, підвищення ефективності діяльності, посилення протидії корупції, а саме:

-  керівництвом Дніпропетровської митниці ДФС та відповідальними особами за здійснення заходів з питань запобігання корупційним проявам було забезпечено реалізацію комплексу заходів щодо добору, розстановки, підвищення кваліфікації державних службовців з врахуванням вимог законів України «Про державну службу», «Про запобігання корупції», «Про очищення влади», дотримання загальних правил поведінки державного службовця, правил етичної поведінки, антикорупційного законодавства та питання недопущення виникнення конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо сумісництва та інших корупційних проявів серед працівників Дніпропетровської митниці ДФС;

- були проведені роз’яснювальні заходи серед працівників Дніпропетровської митниці ДФС та осіб, які претендували на зайняття посад державної служби в Дніпропетровській митниці ДФС, про спеціальні обмеження, встановлені законами України «Про державну службу», «Про запобігання корупції», «Про очищення влади» та правилами етичної поведінки;

- забезпечено надання інформації щодо своєчасного подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;

- на офіційному субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» було оновлено інформацію з питань запобігання та протидії корупції в Дніпропетровській митниці ДФС;

- на виконання плану заходів щодо запобігання і протидії корупції на 2018 рік відповідальними особами виконувались покладені на них завдання щодо запобігання проявам корупції, виконання антикорупційного законодавства.

Щодо визнання винними співробітників Дніпропетровської митниці ДФС до скоєння адміністративних та кримінальних корупційних правопорушень:

- в листопаді 2018 року на вивільненого у зв’язку із призовом на військову службу співробітника Дніпропетровської митниці ДФС, отримано Постанову Індустріального районного суду м. Дніпропетровська про визнання у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КупАП;

кримінальних діянь, що віднесені до корупційних злочинів в листопаді не встановлено.

У 2018 році роботодавцям-порушникам донараховано до сплати майже 1,4 млрд грн

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує про наступне.

За повідомленням ДФС України протягом січня-жовтня 2018 року роботодавцям, які порушували податкове законодавство при виплаті заробітної плати та інших доходів фізичним особам, донараховано до сплати майже 753 млн грн податку на доходи фізичних осіб, 601,5 млн грн єдиного внеску та 37,5 млн грн військового збору.

Загалом під час перевірок порушення законодавства встановлено в 46 % перевірених суб’єктів господарювання.

За рахунок вжитих заходів податкового контролю було виявлено 7,3 тис. найманих осіб, праця яких використовувалася роботодавцем без оформлення трудових відносин.

Фахівці ДФС у складі робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створених за ініціативою місцевих органів виконавчої влади, здійснювали обстеження виробничих, торгових приміщень юридичних та фізичних осіб, місць здійснення підприємницької діяльності.  За результатами проведеної роз’яснювальної роботи  роботодавці уклали додатково 120,2 тис. трудових угод з найманими працівниками.

За результатами вжитих органами ДФС заходів залучено до державної реєстрації 23,1 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без реєстрації. До бюджету додатково сплачено 18,3 млн грн податку та збору та 25 млн грн єдиного внеску.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:  http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/359091.html

 

 

 

 



2018-12-03
Засідання робочої групи з перевірки додержання вимог законодавства, реалізації державної політики у сфері регулювання земельних відносин

        Виконавчий комітет Тернівської міської ради повідомляє про те, що 06.12.2018р. о 14.00 відбудеться засідання робочої групи з перевірки додержання вимог законодавства, реалізації державної політики у сфері регулювання земельних відносин, використання та охорони земель.



2018-12-03
Шановні тернівчани!

3 грудня вся світова спільнота долучається до привітань з нагоди Міжнародного дня людей з обмеженими можливостями. Метою цього свята як раз і є захист прав таких людей, розширення їх можливостей участі в житті суспільства. Для кожної цивілізованої держави дуже важливо, щоб всі його громадяни мали рівні можливості, права і свободи, і щоб люди, які потребують особливої уваги не відчували себе викинутими на узбіччя життя. Важливо забезпечити їм можливість вільно пересуватися, навчатися, працювати, спілкуватися, брати участь у громадському житті.

Глибокої поваги заслуговують незвичайна сила духу, цілеспрямованість, оптимізм людей з обмеженими фізичними можливостями. Адже, незважаючи на численні проблеми, багато з вас беруть активну участь в змаганнях, стають переможцями і призерами, представляють свої роботи на виставках різного рівня. На вашу долю випали нелегкі випробування, однак ви, долаючи труднощі, проявляєте виняткову силу духу і непохитну віру в життя.

Ваша мудрість та терпіння навчають нас бути більш суворими та вимогливими до самих себе. Кожен, кого Бог не наділив чимось, що ми сприймаємо як належне, може стати взірцем мужності, наполегливості та непересічної особистості, і кожен з вас заслуговує на повагу й щире захоплення з боку інших.

Тож від щирого серця бажаю всім вам здоров'я, невичерпної життєвої енергії, удачі і благополуччя, віри в свої сили і здійснення всіх задумів і мрій! Нехай вас завжди оточують близькі і люблячі люди! Щоб ваші сила духу і воля не мали меж, щоб ви і далі були стійкими, духовно сильними, активними людьми, яких не зламають ніякі труднощі!

З повагою, міський голова В.В. Тарелкін



2018-12-03
Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє

Cпівробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинили незаконну діяльність автозаправки

В рамках проведення операції «Акциз-2018» співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з муніципальною гвардією та національною поліцією, припинили незаконну діяльність автозаправки, на якій реалізовувався зріджений газ, та дизель, без наявності відповідних дозвільних документів.

Реалізація здійснювалася на території міста, без відповідних дозвільних документів. За результатами проведених заходів складено протокол огляду місця зберігання та реалізації пального. З незаконного обігу вилучено скраплений газ пропан-бутан, дизельне пальне та відповідне заправне обладнання загальною вартістю 1 млн. 260 тис. грн..

Наразі проводяться заходи щодо встановлення походження сировини що реалізовувалась та осіб причетних до незаконної діяльності даних АГЗС.

Жовтневі надходження збагатили місцеві бюджети Дніпропетровщини більш як на 2 млрд гривень

З початку року до місцевих скарбниць Дніпропетровського регіону фіскальні органи області зібрали 19 млрд 618 млн гривень. Це на 3 млрд 124 млн грн., або майже на 19% більше надходжень січня - жовтня 2017 року.

Найбільшу питому вагу в доходах місцевих бюджетів Дніпропетровщини займає податок на доходи фізичних осіб (58,4%), якого протягом десяти місяців поточного року сплачено 11 млрд 447,9 млн гривень.

За рахунок плати за землю кошики місцевих бюджетів області поповнилися на 3 млрд 88,8 млн грн, його частка в доходах місцевих бюджетів складає 15,7%.

Єдиного податку суб’єктами господарювання Дніпропетровської області сплачено 1 млрд 930,1 млн грн, питома вага якого становить майже 10%.

З 01 грудня 2018 року нова форма податкової накладної

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 01.12.2018  набирає чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307» (далі – Наказ № 763) (крім абз. 2 п. 6 та п. 8 Змін до Порядку заповнення податкової накладної, затверджених цим наказом, які набирають чинності з 01.01.2020).

Так, Наказом № 763 затверджено зміни до форми податкової накладної (далі – ПН), розрахунку коригування до податкової накладної (далі – РК) та порядку їх заповнення.

Згідно із внесеними змінами у ПН потрібно зазначати податковий номер платника ПДВ відповідно до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» із змінами.

При цьому рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється у разі:

► постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник ПДВ;

► здійснення операцій із вивезення товарів за межі митної території України;

► складання ПН отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента, місце постачання яких розташовано на митній території України;

► складання ПН за операціями з ліквідації основних засобів за самостійним рішенням платника ПДВ, переведення виробничих основних засобів до складу невиробничих, здійснення операцій із постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах із платником ПДВ;

► складання ПН на суму збільшення суми компенсації вартості товарів/послуг, у разі якщо на дату такого збільшення покупцю анульовано реєстрацію платника ПДВ;

► складання ПН за щоденними підсумками операцій;

► складання зведених ПН покупцям – особам, не зареєстрованим платниками ПДВ.

Крім того, як у ПН, так і у розділі Б РК додано графу «Сума податку на додану вартість» (графи 11/14 відповідно). Для кожної товарної позиції було введено цю додаткову графу в розділі Б, щоб мінімізувати ризики і не допускати порушень при складанні наступних РК. Тобто, сума ПДВ визначатиметься за кожною операцією з постачання товарів/послуг, яка відображається у ПН окремим рядком. Цей показник розраховується автоматично.

У Порядку заповнення податкової накладної, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 із змінами (далі – Порядок № 1307), визначено, що у разі складання зведеної ПН у графі «Зведена податкова накладна» замість позначки «Х» потрібно зазначати код ознаки:

● «1» у разі нарахування податкових зобов’язань відповідно до п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України;

● «2» у разі нарахування податкових зобов’язань відповідно до п. 199.1 ст. 199 Податкового кодексу України;

● «3» у разі складання зведених ПН, особливості заповнення яких викладено у п. 15 Порядку № 1307;

● «4» у разі складання зведених ПН, особливості заповнення яких викладено у п. 19 Порядку № 1307.

Крім того, оновлення Порядку № 1307 передбачено і у частині складання РК.

Для виправлення помилок у реквізитах заголовної частини ПН, які не заважають ідентифікувати операцію, якщо, наприклад, помилилися у назві платника ПДВ, достатньо направити РК із виправленими даними у заголовній частині, без заповнення розділів А і Б.

Також, серед змін, які стосуються форми РК, запроваджено поле для зазначення інформації про зайво складені ПН.

Колонку «Причина коригування» у РК замінено колонкою «Код причини», тобто, зазначається тільки номер, який відповідає певній причині коригування.

Оновлено реєстр форм електронних документів

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області доводить, що ДФС України станом на 22.11.2018 оновила Реєстр форм електронних документів (далі – Реєстр).

Так, зокрема, у Реєстрі розміщено нові форми податкової накладної та розрахунку коригування до податкової накладної (J1201110, J1201210), затверджених наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763.

Оновлений Реєстр розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням  http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/154157.html

Про внесення змін до Податкового кодексу України та Митного кодексу України щодо ввезення легкових транспортних засобів

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 25.11.2018 набрали чинності Закони України від 08 листопадв 2018 року № 2611-VIII «Про внесення змiн до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобiв» (далі – Закон № 2611) та № 2612-VIII «Про внесення змiн до Митного кодексу України та деяких iнших законодавчих актiв України щодо ввезення транспортних засобiв на митну територiю України» (далі – Закон № 2612).

Зокрема, Законом № 2611 п.п. 215.3.5¹ п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) викладено у такій редакції:

«автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей, що відповідають товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД (крім моторних транспортних засобів, зазначених у товарній позиції 8702 згідно з УКТ ЗЕД), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони, гоночні автомобілі, у тому числі автомобілі, які в установленому законодавством порядку подаються до органів, що здійснюють державну реєстрацію транспортних засобів, для реєстрації або перереєстрації у зв’язку із зміною моделі транспортного засобу, що до переобладнання під час ввезення відповідала товарній позиції 8704 згідно з УКТ ЗЕД, а після переобладнання відповідає товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД:

● ставка (далі – Ставка) акцизного податку (далі – податок) для відповідного транспортного засобу визначається за формулою:

■ Ставка = Ставка базова х К двигун х К вік, де

- Ставка базова – ставка податку в євро за 1 штуку транспортного засобу:

► з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом з об’ємом циліндрів до 3000 куб. сантиметрів (включно) – 50,0;

► з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом з об’ємом циліндрів понад 3000 куб. сантиметрів – 100,0;

► з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів до 3500 куб. сантиметрів (включно) – 75,0;

► з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів понад 3500 куб. сантиметрів – 150,0;

- К двигун – коефіцієнт, що визначається діленням об’єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. сантиметрах на 1000 куб. сантиметрів;

- К вік – коефіцієнт, що дорівнює кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного транспортного засобу, до року визначення ставки податку (для нових транспортних засобів та транспортних засобів, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, що використовувалися понад п’ятнадцять повних календарних років, коефіцієнт дорівнює 15).

Ставка податку для транспортних засобів, зазначених у товарній позиції  8703 90 10 10 згідно з УКТ ЗЕД, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи кількома), встановлюється у розмірі 1 євро за 1 кіловат-годину ємності електричного акумулятора таких транспортних засобів.

Ставка податку для транспортних засобів, зазначених у товарних підкатегоріях 8703 10 18 00 (для транспортних засобів, що приводяться в рух тільки електричним двигуном, одним або кількома), 8703 90 10 90, 8703 90 90 00 згідно з УКТ ЗЕД, встановлюється у розмірі 100 євро за 1 штуку».

Підрозділ 5 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ доповнено п. 20 такого змісту:

«тимчасово, протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» ставки податку для транспортних засобів, зазначених у п.п. 215.3.5¹ п. 215.3 ст.і 215 ПКУ (крім транспортних засобів, зазначених у товарних підкатегоріях 8703 10 18 00, 8703 90 10 10, 8703 90 10 90, 8703 90 90 00 згідно з УКТ ЗЕД), визначаються із застосуванням коефіцієнта 0,5.

Встановлений п. 20 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ коефіцієнт застосовується для легкових транспортних засобів, що використовувалися, які ввозяться на митну територію України фізичною особою для власного використання в кількості один легковий транспортний засіб на таку особу».

Також, підрозділ 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено п. 49 такого змісту:

«здійснення митного оформлення транспортного засобу з дотриманням умов, визначених п. 9³ розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України, звільняє осіб, відповідальних за дотримання строків та умов (вимог) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, від відповідальності, передбаченої п. 206.16 ст. 206 та п. 218.3 ст. 218 ПКУ, за порушення митних правил стосовно транспортного засобу, щодо якого не дотримані строки та умови (вимоги) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту».

Крім цього, Законом № 2612 внесено зміни до Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-V із змінами та доповненнями щодо ввезення транспортних засобiв на митну територiю України.

Закони № 2611 та № 2612 опублiковано в офіційному виданні «Голос України» від 24.11.2018 № 223.

Визначення обсягу залишків пального, на який виробники пального мають право зареєструвати акцизні накладні

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 232.3 ст. 232 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями платник акцизного податку (далі – податок) має право зареєструвати акцизні накладні (далі – АН) та/або розрахунки коригування (далі – РК), а також коригування до заявок на поповнення обсягу залишку пального в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН) на обсяг реалізованого пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (АНакл), обчислений за такою формулою:

∑АНакл = ∑АНаклОтр +∑АМитн + ∑ЗаявкиПоповн – ∑КоригЗаявкиПоповн – ∑АНаклВид – ∑Втрат, де:

∑АНаклОтр – загальний обсяг пального за отриманими платником податку АН, зареєстрованими в ЄРАН, та РК таких АН, зареєстрованими в ЄРАН;

∑АМитн – загальний обсяг пального, ввезеного на митну територію України, оформленого належним чином митними деклараціями, з якого сплачено акцизний податок;

∑ЗаявкиПоповн – загальний обсяг пального за оформленими та зареєстрованими в системі електронного адміністрування реалізації пального заявками на поповнення обсягу залишку пального, із списанням з облікових карток грошових коштів сплаченого акцизного податку в бюджет, рівних сумі акцизного податку для відповідного обсягу пального;

•  ∑КоригЗаявкиПоповн – загальний обсяг пального за оформленими та зареєстрованими в системі електронного адміністрування реалізації пального коригуваннями до заявок на поповнення обсягу залишку пального, за якими зменшується попередньо збільшений обсяг залишку пального;

•  ∑АНаклВид – загальний обсяг пального за виданими платником податку АН, зареєстрованими в ЄРАН, та РК до таких АН, зареєстрованими в ЄРАН;

∑Втрат – загальний обсяг пального втраченого, як в межах, так і понад встановлені норми втрат, зіпсованого, знищеного, включаючи випадки внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов’язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального, що засвідчені відповідним актом втрати, псування чи знищення пального.

Платник податку має право, шляхом надіслання запиту до ДФС, отримати інформацію щодо обсягів залишків пального, на які має право зареєструвати АН та/або РК в ЄРАН у розрізі кодів згідно з УКТ ЗЕД.

Враховуючи вищевикладене, суб’єкти господарювання – виробники пального визначають обсяг залишків пального, на який вони мають право зареєструвати АН в ЄРАН при реалізації виробленого товару шляхом надсилання запиту до ДФС за формою J1302701.

Офіційно оформлені трудові відносини – захист соціальних гарантій громадян

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до норм трудового законодавства, працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу ДФС.

Нелегальне працевлаштування має негативні наслідки для найманих працівників, а саме:

► відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника;

► відсутність права на гарантовану відпустку (у тому числі на час вагітності та пологів);

► відсутність страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;

► відсутність права на оплату листків непрацездатності

► втрата громадянами пенсійного стажу та можливості отримання державної допомоги у разі втрати роботи.

Отже, для оформлення нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання необхідно:

► укласти в письмовій формі трудовий договір;

► оформити наказ про прийняття на роботу;

► повідомити орган ДФС про прийняття працівника на роботу до початку трудових відносин (форма повідомлення затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу»).

Звертаємо увагу, що відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2018 року № 649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення» (далі – Розпорядження № 649-р) Державною службою України з питань праці, Державною фіскальною службою України, Пенсійним фондом України, Національною поліцією України, іншими центральними органами виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування проводяться комплексні заходи, спрямовані на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками.

Розпорядженням № 649-р передбачено посилення координації органів державної влади в питаннях проведення роз’яснювальної роботи, здійснення заходів щодо виявлення фактів застосування незадекларованої праці.

Право уповноваженої особи подати за фізособу заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до абзацу першого частини третьої ст. 10 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платники, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) подають до органу доходів і зборів за місцем проживання відповідну заяву в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Згідно з п. 19.1 ст. 19 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податків веде справи, пов’язані зі сплатою податків, особисто або через свого представника. Особиста участь платника податків в податкових відносинах не позбавляє його права мати свого представника, як і участь податкового представника не позбавляє платника податків права на особисту участь у таких відносинах.

Представниками платника податків визнаються особи, які можуть здійснювати представництво його законних інтересів та ведення справ, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Довіреність, видана платником податків – фізичною особою на представництво його інтересів та ведення справ, пов’язаних із сплатою податків, має бути засвідчена відповідно до чинного законодавства (п. 19.2 ст. 19 ПКУ).

Представник платника податків користується правами, встановленими ПКУ (п. 19.3 ст. 19 ПКУ).

Статтею 244 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) визначено, що представництво, яке ґрунтується на договорі, може здійснюватися за довіреністю (документ, що видається однією особою іншій особі для представництва перед третіми особами).

Форма довіреності повинна відповідати формі, в якій відповідно до закону має вчинятися правочин (ст. 245 ЦКУ).

Згідно із ст. 34 Закону України від 02 вересня 1993 року № 3425-XII «Про нотаріат» із змінами однією з нотаріальних дій, які вчиняють нотаріуси, є посвідчення правочинів, в тому числі довіреностей.

Отже, уповноважена особа, яка має нотаріально посвідчене доручення щодо представлення інтересів платника податків в контролюючих органах та здійснення відповідних правочинів, може подати за фізичну особу заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Четверта група єдиного податку: строки сплати податкового зобов’язання

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п.п. 295.9.2 п. 295.9 ст. 295 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники єдиного податку четвертої групи сплачують єдиний податок щоквартально протягом 30-ти календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, у таких розмірах:

● у I кварталі – 10 відсотків;

● у II кварталі – 10 відсотків;

● у III кварталі – 50 відсотків;

● у IV кварталі – 30 відсотків.

Платники єдиного податку четвертої групи, зокрема, юридичні особи, утворені протягом року шляхом злиття, приєднання або перетворення у звітному податковому періоді, у тому числі за набуті ними площі нових земельних ділянок, вперше сплачують податок протягом 30-ти календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, в якому відбулося таке обрання/перехід, та в якому відбулося утворення (виникнення права на земельну ділянку), а надалі – у порядку, визначеному п.п. 295.9.2 п. 295.9 ст. 295 ПКУ (п.п. 295.9.3 п. 295.9 ст. 295 ПКУ).

Платники єдиного податку четвертої групи перераховують в установлений строк загальну суму коштів на відповідний рахунок місцевого бюджету за місцем розташування земельної ділянки (п.п. 295.9.8 п. 295.9 ст. 295 ПКУ).

Для застосування пільги із сплати земельного податку заява фізичною особою подається до 01 травня

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 287.2 ст. 287 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) облік фізичних осіб – платників земельного податку (далі – податок) і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до  01 травня.

Згідно з п. 285.1 ст. 285 ПКУ базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Підпунктом 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 ПКУ передбачено, що платник податків має право користуватися податковими пільгами за наявності підстав у порядку, встановленому ПКУ.

Відповідно до п. 30.2 ст. 30 ПКУ підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об’єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат.

Податкові пільги, не використані платником податків, не можуть бути перенесені на інші податкові періоди, зараховані в рахунок майбутніх платежів з податків та зборів або відшкодовані з бюджету (п. 30.4 ст. 30 ПКУ).

Перелік категорій фізичних осіб – власників земельних ділянок, які звільняються від сплати земельного податку, визначено у п. 281.1 ст. 281 ПКУ.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п. 281.1 ст. 281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлених у п. 281.2 ст. 281 ПКУ.

Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право (п. 284.2 ст. 284 ПКУ).

Крім того, п. 281.4 ст. 281 ПКУ передбачено, що якщо фізична особа, визначена у п. 281.1 ст. 281 ПКУ, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 01 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги.

Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Згідно з абзацом п’ятим п. 286.5 ст. 286 ПКУ платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:

► розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;

► права на користування пільгою із сплати податку;

► розміру ставки податку;

►нарахованої суми податку.

Отже, фізична особа – власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання письмової заяви у довільній формі до 01 травня поточного року до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки (у разі наявності декількох ділянок – про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги) про надання пільги, яка починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

До уваги платників ЄСВ!

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п.п. 1 частини другої ст. 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ.

У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники ЄСВ зобов’язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених ст. 25 Закону № 2464.

Частиною тринадцятою ст. 9 Закону № 2464 передбачено, що суми помилково сплаченого ЄСВ зараховуються в рахунок майбутніх платежів ЄСВ або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

До уваги платників ПДВ!

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДФС України листом від 27.11.2018 № 36942/7/99-99-15-03-02-17 (далі – Лист № 36942) проінформувала про окремі особливості складання та реєстрації податкових накладних (далі – ПН) та розрахунків коригування до податкових накладних (далі – РК).

Так, зокрема, у Листі № 36942 розглянуто деякі особливості складання РК до зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) «зайво складених» ПН.

Особливості складання РК до зареєстрованих в ЄРПН «зайво складених» ПН визначено п. 24 Порядку № 763, згідно з яким у разі реєстрації в ЄРПН двох і більше ПН, складених на одну операцію з постачання товарів/послуг, постачальник (продавець) складає РК до «зайво складених» ПН.

З метою такого коригування продавець (постачальник) повинен самостійно визначити, яка з кількох складених ним на одну і ту ж ПН є правильною, а яка (які) «зайво складеною (ними)».

При цьому один РК можна скласти лише до однієї «зайво складеної» ПН. Якщо на одну і ту ж операцію з постачання товарів/послуг складено кілька ПН, РК, особливості складання яких визначені у п. 24 Порядку № 763, складаються окремо до кожної ПН, яка визначена платником як «зайво складена», у тому числі і до ПН, що не надаються отримувачу (покупцю).

У результаті такого коригування на одну операцію з постачання товарів/послуг в ЄРПН має залишитися одна ПН (далі – «правильна» податкова накладна). Таке коригування не може бути проведене, якщо в ЄРПН за результатами операції з постачання товарів/послуг не залишиться жодної ПН.

Складання РК до «зайво складених» ПН передбачено окремо для випадків, коли РК до таких ПН не було складено та зареєстровано в ЄРПН, та окремо для випадків, коли до «зайво складених» ПН РК вже були складені та зареєстровані в ЄРПН до 01.12.2018.

У Листі № 36942 також розглянуто інші питання, пов’язані із складанням ПН і РК, а саме: щодо змін, які внесені до форм ПН та РК до ПН, щодо змін у порядку заповнення ПН та РК до ПН, щодо інших особливостей складання РК до ПН, щодо зазначення у РК групи коригування та зазначення у РК причини коригування тощо.

Лист № 36942 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73086.html

Затверджено регламент подання інформації, необхідної для забезпечення ведення обліку платників податків

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що 21.11.2018 набрав чинності наказ Міністерства юстиції України і Міністерства фінансів України від 02.11.2018 № 3424/5/874 «Щодо деяких питань подання інформації, необхідної для забезпечення ведення обліку платників податків, а також обчислення та справляння податків і зборів» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 05 листопада 2018 року за № 1265/32717) (далі – Наказ № 3424/5/874).

Наказом № 3424/5/874 затверджено Регламент подання інформації, необхідної для забезпечення ведення обліку платників податків, а також обчислення та справляння податків і зборів (далі – Регламент), який визначає порядок та процедуру подання Міністерством юстиції України Державній фіскальній службі України інформації про об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів, про землевласників або землекористувачів, а також про об’єкти незавершеного будівництва та зміну даних, які включаються до облікової картки фізичної особи – платника податків.

Зокрема, відповідно до Регламенту, ДФС України не пізніше трьох робочих днів з дня отримання інформаційного файлу про об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів формує файл-повідомлення про результат його обробки.

Наказ № 3424/5/874 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 20.11.2018 № 89.

Клієнтам Акредитованого центру сертифікації ключів при ДФС видано 824,9 тис. цифрових підписів

З початку 2018 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів при ДФС скористались 280,9 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано 824,9 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів.

Найчастіше послугами центру, як і раніше, користуються фізичні особи – 198,1 тис. Вони отримали 410,5 посилених сертифікатів відкритих ключів.

Також протягом січня-жовтня 2018 року 82,8 тис. юридичних осіб  отримали 414,4 тис. посилених сертифікатів.

Всього з початку діяльності Акредитованим центром сертифікації ключів при ДФС видано майже 7 млн посилених сертифікатів відкритих ключів.

Нагадаємо, що ДФС запроваджено новий сервіс Повторного формування сертифікатів за електронним запитом, скористатися яким можуть клієнти  Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.

Кожен клієнт акредитованого центру має змогу самостійно, у режимі 24/7, а головне – дистанційно, протягом 2 – 3 хвилин отримати новий сертифікат, який матиме строк чинності до 2 років.

Таким чином клієнтам центру не потрібно витрачати свій час та особисто відвідувати центр для отримання сертифіката.

Скористатись зазначеним сервісом зможуть виключно клієнти АЦСК ІДД ДФС, які:

мають чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);

реєстраційні дані власника сертифікатів залишились без змін (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);

особистий ключ клієнта не є скомпрометованим, а пароль захисту до нього відомий лише його власнику.

Для початку використання нового сервісу необхідно завантажити та встановити останню версію безкоштовного програмного забезпечення ІІТ Користувач ЦСК-1,  яке розміщено у відповідному розділі веб-сайту АЦСК ІДД ДФС – https://acskidd.gov.ua.

Результати роботи щодо стягнення податкового боргу

Днями в інформаційному агентстві "МОСТ-Днепр" відбулась прес-конференція начальника управління погашення боргу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Яни Бабець на тему: «Результати роботи щодо стягнення податкового боргу».

Яна Бабець повідомила, що загальна сума податкового боргу на сьогодні становить 5 млрд 685 млн грн, у тому числі борг фізичних осіб-підприємців – 417 млн. гривень.

«З початку року за рахунок погашення податкового боргу від платників за рахунок стягнення надійшло майже 350 млн гривень. Платники самостійно сплатили після направлення податкової вимоги 133,3 млн гривень. Від боржників, які перебувають у процедурі банкрутства надійшло 148,8 млн гривень» - підкреслила вона.

Cума описаного майна в податкову заставу становить 665,3 млн гривень.

У разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг РК складається на дату доплати/повернення коштів

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника ПДВ як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку – дата оприбуткування коштів у касі платника ПДВ, а в разі відсутності такої – дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника ПДВ;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів – дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг – дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником ПДВ.

Якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної (далі – РК), складеному в порядку, встановленому для податкових накладних (далі – ПН), та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) (п. 192.1 ст. 192 ПКУ).

Згідно із п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі – Порядок № 1307), у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні ПН, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до ст. 192 ПКУ, постачальник (продавець) товарів/послуг складає РК до ПН за формою згідно з додатком 2 до ПН.

Порядок складання РК та його реєстрації в ЄРПН аналогічний порядку, передбаченому для ПН, крім випадків, передбачених Порядком № 1307.

Тобто, у разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг РК складається на дату доплати/повернення коштів.

 

 

 

 

 



2018-11-28
У Тернівці відбулась зустріч суб’єктів підприємницької діяльності у форматі круглого столу на тему «Підтримка підприємства на місцевому рівні «міф або реальність».

28 листопада у малому залі  ЦД «Шахтар» під головуванням заступника міського голови Крижановської Л.І. відбулась зустріч суб’єктів підприємницької діяльності у форматі круглого столу на тему «Підтримка підприємства на місцевому рівні «міф або реальність». Мета заходу підвищення прозорості та підзвітності органів влади з питань ефективності Програми розвитку малого та середнього підприємництва  міста Тернівка на 2017-2020 роки (далі -  Программа). На зустріч були запрошені представники бізнесу та громадських організацій м.Тернівка, депутати Тернівської міської ради, в.о. начальника Павлоградського міськрайонного управління Головного управління Держспоживслужби в Дніпропетровській області, державний інспектор праці сектору трудових відносин, зайнятості населення та умов праці УСЗН Тернівської міської ради, заступник начальника відділу надання соціальних послуг Тернівської міської філії Дніпропетровського обласного центру зайнятості, представники органів влади м.Тернівка.

На заході обговорювались такі питання, як проблеми розвитку  підприємництва та вирішення їх через Програму; нюанси та «підводні камені» під час інспекційних відвідувань;  «Електронні сервіси служби занятості».