Тернівська Міська рада

Тернівська Міська рада

Офіційний сайт міста
2018-08-06
Західно-Донбаська ОДПІ інформує

Cпеціалізований транспортний засіб є об’єктом

оподаткування транспортним податком

 

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що згідно з пп. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

До об’єктів оподаткування відносяться всі легкові автомобілі, адже особливостей для оподаткування спеціалізованих автомобілів ПКУ не передбачено.

Середньоринкова вартість автомобілів визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.

Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального (далі Перелік).

Перелік, розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, визначає транспортні засоби (базові моделі), які є об’єктом оподаткування транспортним податком, тобто середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2018 року.

Ключовою ознакою віднесення транспортного засобу до об’єкта оподаткування транспортним податком є його присутність у Переліку.

Тобто, якщо у Переліку міститься транспортний засіб з параметрами, що відповідають базовій моделі автомобіля, то такий автомобіль є об’єктом оподаткування транспортним податком.

Нагадуємо, що ставка транспортного податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування транспортним податком (п. 267.4 ст. 267 ПКУ).

Звертаємо увагу, що фізичними особами транспортний податок сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (пп. 267.8.1 п. 267.8 ст. 267 ПКУ).

Cуми готівкових розрахунків протягом одного дня обмежуються

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.

Порядок ведення касових операцій у національній валюті України юридичними особами (крім банків) та їх відокремленими підрозділами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час здійснення ними діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарської діяльності, фізичними особами, які здійснюють підприємницьку діяльність (далі разом у тексті – суб’єкти господарювання), фізичними особами визначає Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 № 148 із змінами (далі – Положення № 148).

Суб’єкти господарювання здійснюють розрахунки за своїми грошовими зобов’язаннями, що виникають у господарських відносинах, як у безготівковій так і у готівковій формі з дотриманням обмежень та у порядку, установленому законодавством України.

Обмеження сум готівкових розрахунків визначено пунктами 6 – 8 розділу ІІ «Вимоги до організації готівкових розрахунків» Положення № 148.

Відповідно до п. 6 розділу II Положення № 148 суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:

1) між собою – у розмірі до 10 000 гривень включно;

2) з фізичними особами – у розмірі до 50 000 гривень включно.

Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.

Обмеження, установлене у пункті 6 розділу II цього Положення, стосується також розрахунків під час оплати за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою електронного платіжного засобу.

Пунктом 7 розділу II Положення № 148 визначено, що фізичні особи мають право здійснювати розрахунки готівкою:

1) із суб’єктами господарювання протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами – у розмірі до 50 000 гривень включно.

Платежі на суму, що перевищує 50 000 гривень, проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством України порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів із поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку;

2) між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, у розмірі до 50 000 гривень включно.

Платежі на суму, яка перевищує 50 000 гривень, здійснюються шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення та/або переказу коштів на поточні рахунки (у тому числі на депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті).

Обмеження, установлені у пунктах 6 та 7 розділу II цього Положення, не стосуються (п. 8 розділу II Положення № 148):

1) розрахунків суб’єктів господарювання з бюджетами та державними цільовими фондами;

2) добровільних пожертвувань та благодійної допомоги;

3) використання готівки, виданої на відрядження.

 

Анулювання платника єдиного податку

здійснюється за рішенням контролюючого органу

 

Західно-ДонбаськаОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі:

подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву;

припинення підприємницької діяльності фізичною особою підприємцем відповідно до закону в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення;

у випадках, визначених пп. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ.

У разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої третьої груп вимог, встановлених главою 1 розділу XIV «Спеціальні податкові режими» ПКУ, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб’єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом про анулювання (п. 299.11 ст. 299 ПКУ).

 

 

Боротьба з контрабандою: додаткові надходження за місяць склали понад 3 млрд грн

За час реалізації експериментального проекту щодо створення умов для унеможливлення ухилення від сплати митних платежів - з 21 червня по 30 липня - до державного бюджету перераховано майже 37,5 млрд грн митних платежів. Порівняно з відповідним періодом минулого року фактичні надходження зросли на 18%, або майже на 6 млрд гривень.

За оперативними даними на 30.07.2018 тільки у липні до державного бюджету надійшло 29,7 млрд грн митних платежів. Це майже на 3,8 млрд грн більше, ніж у відповідному періоді 2017 року та на 3,2 млрд грн більше червня поточного року. 

У червні 2018 року перераховано 26,6 млрд грн, що на 9%, або на 2,2 млрд грн більше відповідного періоду 2017 року.

Середньоденні надходження митних платежів зросли до 1,4 млрд грн. Це на 217 млн грн перевищує середньоденний показник за відповідний період минулого року.

«Збільшення надходжень не єдиний результат боротьби з «тінню». Завдяки зменшенню «сірих» товарних потоків збільшується частка ринку, яку займають легальні імпортери. Перекриваючи шлях нелегальному імпорту, ми створюємо умови для інвестицій в розвиток українського виробництва. Тому результатом нашої боротьби з контрабандою є не лише наповнення бюджету, а нові робочі місця та зростання економіки. Це не одноразова акція, а системна боротьба, і гроші підуть у бюджет, а, отже ефект відчує кожен громадянин, бо кожна додаткова гривня – це підтримка армії, відремонтовані дороги, збільшені пенсії», – наголосив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.

 

До Податкового кодексу України внесено зміни

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з 28.07.2018, тобто з дня, наступного за днем опублікування, набрав чинності Закон України від 03.07.2018 № 2477-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (далі – Закон № 2477).

Закон № 2477 опубліковано в офіційному виданні – газеті «Голос України» від 27.07.2018 № 137.

Законом № 2477 внесені зміни до:

► пп. 165.1.14 п. 165.1 ст. 165 «Доходи, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу» Податкового кодексу України від від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), а саме: передбачено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) не включаються аліменти, що виплачуються платнику податку згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених згідно із Сімейним кодексом України, у тому числі аліменти, що виплачуються нерезидентом;

► пп. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 «Податкова знижка» ПКУ, що викладено у новій редакції, згідно з якою до переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки, зокрема, належать суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

 

 

На Дніпропетровщині завдяки фінансовим розслідуванням бюджету відшкодовано майже 11 млн. гривень

Протягом першого півріччя 2018 року слідчими ГУ ДФС у Дніпропетровській області розслідувалось 422 кримінальних провадження за порушення у сфері податкових відносин.

Досудове розслідування закінчено зі 109 кримінальних проваджень, з яких до суду скеровано 55. З них з обвинувальним актом – 49; з клопотаннями про звільнення від кримінальної відповідальності - 6.

Крім того, протягом січня - червня поточного року за підслідністю слідчими направлено 128 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень – 56.

Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровщини з початку року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмір 10 млн. 918 тис. гривень. Також, накладено арешт на майно порушників на суму 3 млн. гривень.

 

Платники Дніпропетровщини поповнили місцеву казну

 на 46,2 млн. грн. завдяки сплаті за ліцензії

 

За ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами суб’єкти господарювання Дніпропетровської області за І півріччя 2018 року спрямували до бюджету 46,2 млн. грн. Цей показник перевищує рівень надходжень аналогічного періоду минулого року на 3,3 млн. грн. Про це повідомила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

На початок липня поточного року у регіоні у 5199 суб’єктів господарювання 13525 діючих ліцензій, з них, на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 7315 та роздрібної торгівлі тютюновими виробами – 6210.

Цього року таких ліцензій співробітниками територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області видано 7110, з них на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 3821, тютюновими виробами – 3289.

За цей же період, призупинено дію 1228 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу та анульовано 1170 ліцензій, серед яких, скасовано 64 ліцензії продавцям, у яких виявлено факти продажу алкогольних напоїв та тютюну неповнолітнім громадянам.

 

Податок на нерухомість: застосування пільг до садового або дачного будинку

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до пп. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок на нерухомість), є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі його частка.

Згідно з пп. 14.1.129 п. 14.1 ст. 14 ПКУ об’єкти житлової нерухомості – будівлі, віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду, дачні та садові будинки.

Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі його часток (пп. 266.3.1 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).

Підпунктами «а», «б» та «в» пп. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ передбачено пільги із сплати податку на нерухомість у вигляді зменшення бази оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника податку, зокрема:

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 квадратних метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 квадратних метрів.

Порядок надання пільг встановлено пп. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ.

Враховуючи вищезазначене, пільги у вигляді зменшення бази оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, у тому числі їх часток, при сплаті податку на нерухомість, застосовуються до садового та дачного будинків з урахуванням норм, визначених п. 266.4 ст. 266 ПКУ.

Також звертаємо увагу, що відповідно до пп. 266.4.3 п. 266.4 ст. 266 ПКУ пільги з податку на нерухомість, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, для фізичних осіб не застосовуються до:

► об’єкта/об’єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої підпунктом 266.4.1 цього пункту (для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – більше 600 квадратних метрів (120 кв. м х 5));

► об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

 

 

Профілактичні заходи щодо недопущення корупційних дій працівниками органів ДФС у Дніпропетровській області

В Інформаційному агентстві «Мост Днепр» вібулася прес-конференція щодо профілактичних дій по недопущенню корупційних вчинків співробітниками органів ДФС Дніпропетровщини. У прес-конференції взяли участь заступник начальника управління - начальник першого відділу УСБ територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області ГУ ДФС у Дніпропетровській області, полковник податкової міліції В’ячеслав Сегеда та заступник начальника першого відділу УСБ територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, підполковник податкової міліції Микола Луговський.

Вячеслав Сегеда відмітив, що: «Профілактика корупційної діяльності є одним з пріоритетних напрямків. Раннє виявлення та викорінення корупційних проявів в системі фіскальної служби дозволяє підвищувати імідж фіскальної служби, а також рівень довіри бізнесу. У службі проводиться роз'яснювальна робота, мета якої - підвищення обізнаності про чинні норми антикорупційного законодавства. Також регулярно проводяться навчання та тренінги, в тому числі і по напрямку «Профілактика корупційних порушень в органах фіскальної служби області».

«За 6 місяців 2018 року в якості профілактичних заходів щодо недопущення корупційних дій працівниками податкової та митної служби у Дніпропетровській області, працівниками УСБ проведено понад 150 лекцій та співбесід зі співробітниками та кандидатами, які збираються вступати на держслужбу, винесено 28 офіційних застережень про недопущення протиправної поведінки. Крім того, відкрито 17 кримінальних проваджень за фактом зловживання службовим становищем, в тому числі 2 кримінальні впровадження за одержання неправомірної вигоди; оголошено 5 повідомлень про підозру; складено 5 адміністративних протоколів за фактом несвоєчасної подачі е-декалараціі або несвоєчасного повідомлення про суттєві зміни майнового стану» - повідомив Микола Луговський.

 

У разі перейменування вулиці, міста, селища платнику ПДВ необхідно подати заяву за формою № 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація»

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п. 45.2 ст. 45 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр).

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі (п. 45.1 ст. 45 ПКУ).

Згідно з п. 183.15. ПКУ та пунктів 4.1 і п. 4.2 розділу IV Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233, із змінами у разі зміни даних про платника ПДВ, які стосуються, зокрема, місцезнаходження (місця проживання) платника податку, контролюючим органом здійснюється перереєстрація такого ПДВ.

Для цього платник ПДВ подає до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку, додаткову реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація» протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника ПДВ.

У реєстраційній заяві платник ПДВ зазначає дані станом на дату заповнення заяви, у тому числі критерії, за якими станом на дату заповнення заяви особа відповідає статусу платника ПДВ згідно з розділом V «Податок на додану вартість» ПКУ.

Отже, оскільки в результаті перейменування назви вулиці, міста, селища, зміни поштового індексу тощо вносяться зміни у відомості про місцезнаходження юридичної особи та місце проживання фізичної особи – підприємця, що містяться у Єдиному державному реєстрі, то це є підставою для здійснення перереєстрації платника ПДВ шляхом подання реєстраційної заяви за формою № 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація».

 

Чи має право фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, включити до складу витрат суму оплачених орендних платежів за наступний рік?

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що оподаткування доходів, отриманих фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, регламентується ст. 178 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності. У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат (п. 178.3 ст. 178 ПКУ).

ПКУ не передбачено будь-якого переліку витрат для фізичних осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність.

При цьому, зазначені витрати повинні бути пов’язані із провадженням певного виду незалежної професійної діяльності та підтверджені документально.

Відповідно до ст. 759 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов’язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Плата за користування майном вноситься щомісячно, якщо інше не встановлено договором (п. 5 ст. 762 ЦКУ).

Отже, фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність, має право включити до складу витрат суму оплачених орендних платежів за наступний рік на підставі документального підтвердження факту їх сплати, якщо договором оренди передбачена можливість сплати у звітному році платежів за наступний рік.

Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 105.05 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

 

До уваги громадян!

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.

Інформаційно-довідковий департамент ДФС звертає увагу громадян, що вони можуть викласти усні звернення до Державної фіскальної служби України (відповідно до Закону України від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями) засобами телефонного зв’язку через Контакт-центр за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «3».

 

 

 

До уваги орендарів земельної ділянки!

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до ст. 288 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Об’єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу, зокрема,

♦ не може бути, меншою за розмір земельного податку (пп. 288.5.1 п.288.5 ст. 288 ПКУ):

► для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, – у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки; для земель загального користування – не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки;

►для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, – у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області; для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;

♦ не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (пп. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 ПКУ);

♦ може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у пп. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 ПКУ, у разі визначення орендаря на конкурентних зачадах (пп. 288.5.3 п. 288.5 ст. 288 ПКУ).

Звертаємо увагу, що згідно із ст. 25 Закону України від 06.10.1998 № 161-XIV «Про оренду землі» із змінами та доповненнями орендар земельної ділянки зобов’язаний, зокрема, «у п’ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки державної або комунальної власності надати копію договору відповідному органу доходів і зборів».

 

 

До уваги платників екологічного податку!

 

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників екологічного податку на застосування коефіцієнта до ставок екологічного податку (далі – коефіцієнт).

Так, відповідно до п. 246.5 ст. 246 Податкового кодексу України від 02.12.2010                             № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) коефіцієнт встановлюється залежно від місця (зони) розміщення відходів у навколишньому природному середовищі, а саме:

в межах населеного пункту або на відстані менш як 3 км від таких меж застосовується коефіцієнт «3»;

на відстані від 3 км і більше від меж населеного пункту застосовується коефіцієнт «1».

Платникам екологічного податку слід ретельно визначати відстань від місця розміщення відходів на полігоні твердих побутових відходів до меж населеного пункту і застосовувати відповідну ставку коефіцієнта, щоб уникнути штрафних санкцій.

Звертаємо увагу, що відповідно до п. 123.1 ст. 123 ПКУ у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов’язання платника податків на підставах, визначених пп. 54.3.2 п. 54.3 ст.54 ПКУ,

· тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов’язання.

При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов’язання з цього податку

· тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов’язання.

При нарахуванні суми грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов’язання, визначеного ПКУ (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження), нараховується пеня (ст. 129 ПКУ).

 

 

 

З січня по липень платники Дніпропетровщини перерахували до бюджетів усіх рівнів та ЄСВ 59,6 млрд. гривень

З початку 2018 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено у бюджети всіх рівнів (із врахуванням ДУ Офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) 51 млрд. 986 млн. грн., що на 12 млрд. 274 млн. грн. (або на 30,9%) перевищує показник відповідного періоду минулого року. Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у січні - липні поточного року зібрано 7 млрд. 643 млн. грн., що перевищує минулорічні показники на 1 млрд. 362 млн. грн. (або на 21,7%). Про це повідомила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

До державного бюджету впродовж семи місяців 2018 року спрямовано 38 млрд. 524 млн. грн., що майже на 10 млрд. грн. (або на 35,0%) більше надходжень січня - липня минулого року.

До місцевих бюджетів за відповідний період надійшло 13 млрд. 462 млн. грн. Це на 2 млрд. 277 млн. грн. (або на 20,4%) більше фактичних надходжень 2017 року.

За 7 місяців надходження до державного бюджету зросли на 63 млрд гривень

За оперативними даними, протягом січня-липня поточного року до державного бюджету надійшло (сальдо) 415 млрд грн. Це на 62,9 млрд грн, або на 18% більше відповідного періоду минулого року.

До загального фонду державного бюджету за вказаний період зібрано 470,3 млрд грн. платежів. Це на 58 млрд грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.

За початку року до загального фонду держбюджету забезпечено 291,1 млрд грн. податкових платежів, що перевищує відповідний показник минулого року на 41,7 млрд грн.

Надходження митних платежів за вказаний період також перевищили минулорічний показник на 16,3 млрд грн. та склали 179,2 млрд гривень.

У липні до загального фонду держбюджету забезпечено 54,9 млрд грн., що на 11,3 млрд грн. більше надходжень липня 2017 року. З них податкових платежів - 25,8 млрд грн., митних - 29,1 млрд грн.

Про застосування до постійного представництва штрафних санкцій

за реалізацію пального без реєстрації платником акцизного податку

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) постійне представництво  постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар’єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів, сервер.

Платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне – здійснює операції з реалізації пального у розумінні абзацу другого пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ  (пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ).

Для таких осіб ПКУ передбачено обов’язковість реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) до початку здійснення реалізації пального (пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 ПКУ).

Таким чином, до платників акцизного податку з реалізації пального віднесено юридичних осіб та ФОП.

Постійне представництво не є ні юридичною особою, ні ФОП, а отже воно не підлягає реєстрації платником а



2018-08-06
Оголошується ІV міський фотоконкурс "Тернівка очима тернівчан".

Відділ культури Тернівської міської ради пропонує взяти участь всіх бажаючих. Фотороботи повинні відповідати наступним тематичним категоріям:

-          Краєвиди (скорочено «К»), яка включатиме фото мальовничих куточків населеного пункту: лісового, польового, водного, нічного або вечірнього пейзажу, пори року тощо.

-          Візитна картка населеного пункту (скорочено «В»), яка включатиме фото історико-культурні та релегійні об’єкти, туристично-привабливих об’єктів, місць відпочинку, туристичних ресурсів населеного пункту, які, на думку автора, найбільшою мірою презентують населений пункт.

-          Портрети (скорочено «П»), яка включатиме фотографії однієї людини або групи людей-мешканців міста, дітей, працівників різних професій тощо, знімки яких відображають внутрішній мир та настрій героїв.

Учасниками конкурсу можуть бути місцеві жителі, яким виповнилося 15 років. В конкурсі можуть брати участь як  аматори, так і професійні фотопортрети та фотографії.

Участь у конкурсі для всіх учасників - безкоштовна.

Фотороботи повинні відповідати тематичним категоріям та бути виконані на території Тернівки та навколо міста.

Місце проведення конкурсу: м. Тернівка, КЗ «Тернівський краєзнавчий музей».

Кінцевий термін подачі фотографій та анкет учасників: 20 серпня 2018 року.

       Тел. (050) 039-42-61, (050) 697-78-24



2018-08-03
До уваги громадян!

 

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.

Інформаційно-довідковий департамент ДФС звертає увагу громадян, що вони можуть викласти усні звернення до Державної фіскальної служби України (відповідно до Закону України від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями) засобами телефонного зв’язку через Контакт-центр за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «3».



2018-07-30
Західно-Донбаська ОДПІ інформує

Західно-Донбаська ОДПІ нагадує громадянам про своєчасну сплату податку на нерухоме майно

Громадяни, котрі мають нерухомість, що підлягає оподаткуванню, сплачують цей податок після отримання від органів ДФС повідомлення-рішення про нараховану суму, тобто після 01 липня 2018 року. Сплачувати податок на нерухоме майно зобов’язані не всі фізичні особи, а лише ті, які володіють квартирою або квартирами, житлова площа яких перевищує          60 кв м і будинків більше 120 кв м. У випадку наявності об’єктів різних типів податок сплачується за площу, що перевищує 180 кв м.

Громадяни, у яких житлова нерухомість, зокрема, квартира загальною площею понад 300 кв м або будинок більше 500 кв м, цього року сплатять додатково 25 тисяч гривень.

Фахівці Західно-Донбаської ОДПІ пропонують громадянам – власникам нерухомого майна провести звірку в органах ДФС щодо майна, на яке нараховуватиметься податок. Однак, зробити це вони мають протягом    60 днів з дня отримання податкового повідомлення, адже по завершенню цього терміну до моменту сплати податку буде нарахована пеня. 

За результатами моніторингу находжень платежів від власників нерухомого майна Західнодонбаського регіону з початку 2018 року до місцевих бюджетів вже надійшло понад 10 мільйонів гривень, що на  4 мільйони гривень більше надходжень 2017 року.

Про сервісні послуги – під час зустрічі з представниками бізнесу

 у Західно-Донбаській ОДПІ 

Під час проведення зустрічі з представниками бізнесу у Західно-Донбаській ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області перший заступник начальника Денис Орда обговорив актуальну тему, а саме надання адміністративних послуг Центрами обслуговування платників Західно-Донбаської ОДПІ.

Керівник відзначив орієнтацію фіскальної служби саме на сервісні функції, зокрема – на обслуговування платників. Виконання цієї мети покладено безпосередньо на центри обслуговування платників, в яких громадяни мають можливість отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних.

У першому півріччі 2018 року співробітниками восьми Центрів обслуговування платників Західно-Донбаської ОДПІ надано громадянам та суб’єктам господарювання 20187 адміністративних послуг.

Найбільш запитуваною серед відвідувачів залишається послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Так, у січні – червні 2018 року  надано 10027 таких послуг.

Представники малого бізнесу найчастіше обирають спрощену систему оподаткування, тому 1739 послуг надано з реєстрації книг обліку доходів та витрат, надання витягу з реєстру платників єдиного податку.

Працівники Центрів обслуговування платників активно роз’яснюють для платників переваги  використання «Електронного кабінету платника податків», його зручність для реалізації в електронній формі прав та обов’язків платників податків.  Суб’єкти господарювання мають змогу подати звітність в електронному вигляді безпосередньо в Центрах обслуговування платників, скориставшись створеним для них робочим місцем, яке обладнано  інтернетзв’язком.

Таблиця даних платника ПДВ

подається за встановленою формою

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує платникам ПДВ, що відповідно до вимог Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (далі – Порядок), Таблиця даних платника податку на додану вартість (далі – Таблиця) подається в електронній формі засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС України, за встановленою формою згідно з додатком 3 до Порядку.

У Таблиці зазначаються:

► види економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);

► коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;

► коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016–2010), що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

У відповідності до п. 31 розділу «Таблиця даних платника податку на додану вартість» Порядку Таблиця подається із поясненням, в якому зазначається діяльність, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника ПДВ.

Впродовж першого півріччя поточного року сервіс ДФС України «Пульс» отримав 362 запити від платників Дніпропетровщини

Протягом першої половини 2018 року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулося 362 заявники Дніпропетровської області.

Майже дві третини питань (221), порушених у зверненнях, стосувалися звітності та реєстрації податкових накладних. Також, за допомогою сервісу «Пульс» заявники звертались з питань щодо роботи органів ДФС Дніпропетровської області (82 звернення). Крім того, з приводу роботи системи електронного адміністрування ПДВ зателефонували 23 платники, роботи Центрів обслуговування платників та перевірок суб’єктів господарювання – по 11 громадян тощо. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 6 звернень.

Усі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.

Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна проінформувати про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон цілодобової лінії 0-800-501-007 (напрямок «4»).

За ініціативою ДФС проведено лише кожну четверту позапланову перевірку

Кількість виходів податківців до платників податків для здійснення контрольних заходів у порівнянні з півріччям попереднього року скоротилась на 8% (з 14,1 тис. до 13 тис. заходів).

Зокрема, майже вполовину за І півріччя зменшилась кількість зустрічних звірок: із 4,8 тис. минулого року до 2,6 тис. поточного року.

Лише кожну четверту позапланову перевірку проведено у цьому році за ініціативою ДФС (1,8 тис. із 7,8 тис,). Решту – 6 тис. позапланових перевірок (77 відс.) – здійснено з причин, що від ДФС не залежали:

- у зв’язку з припиненням/ліквідацією платників податків (3,4 тис.);

- за повідомленнями банків про порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності (1,8 тис.);

- на звернення платників податків (0,5 тис.);

- за судовими рішеннями суду (слідчого судді) про призначення перевірки (0,3 тисячі).

Також у І півріччі 2018 року проведено 2,6 тис. планових перевірок, що на 8 відс. більше, ніж за аналогічний період минулого року (2,4 тисячі).

Для таких перевірок відбираються платники, які мають ризики щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

При цьому увага зосереджена на найбільш «ризикових» суб’єктах господарювання зі значними обсягами проведених операцій, тобто на великому бізнесі.

За наслідками проведених перевірок донараховано грошових зобов’язань 22,6 млрд. грн., що удвічі більше обсягу донарахувань за цей період минулого року (10,1 млрд. грн.). З них за плановими перевірками  донараховано 10,6 млрд. грн., що в 2,4 раза більше рівня минулого року (4,4 млрд. грн.), за позаплановими – 11,9 млрд. грн., що удвічі більше, ніж у минулому році (5,7 млрд. гривень).

На Дніпроперовщині ліквідовано конвертцентр з обігом понад 180 млн. грн.

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області ліквідували конвертаційний центр, який протягом 2017-2018 рр. проконвертував більше 180 млн. грн.

В рамках розслідування кримінального провадження за ч. 3 ст. 191, ч.2 ст.205, ч.1 ст. 366 КК України було встановлено групу осіб, які надавали підприємствам реального сектору економіки, підприємствам державної та комунальної форм власності Київської, Донецької, Запорізької, Дніпропетровської, Харківської областей та м. Києва незаконні послуги з формування штучного податкового кредиту та переведення безготівкових коштів у готівку.

Для прикриття незаконної діяльності фігуранти створили низку підконтрольних підприємств, на розрахункові рахунки яких замовники незаконних послуг перераховували безготівкові грошові кошти за нібито придбані ТМЦ (товари та послуги).

В подальшому ці кошти перераховувались на розрахункові рахунки компаній реального сектору економіки, які займаються оптовою торгівлею (тютюнові вироби, продукти харчування та ін.). Фактично вказані компанії реалізовували товари за готівку, яку в подальшому передавали організаторам «конверту», разом з податковими накладними на продаж ТМЦ, формуючи при цьому податковий кредит з ПДВ.

Також готівкові кошти отримувались з використанням рахунків фізичних осіб. Отримана готівка поверталась замовникам конвертації за вирахуванням 10-13% у якості винагороди за «послуги».

Таким чином протягом 2017 - 2018 років було проконвертовано понад 180 млн. грн.

За результатами обшуків, проведених в офісних приміщеннях «конверту» та за місцями проживання фігурантів вилучено 9 печаток підконтрольних СГД, чорнові записи та фінансово-господарські документи, чекові книжки, банківські картки, комп’ютерну техніку та мобільні телефони.

Окрім того, на підставі ухвали суду, накладено арешт на суми ліміту ПДВ в СЕА ПДВ на загальну суму більше 2,8 млн. грн.

Розслідування продовжується.

Накладено арешт на 2 млн. грн. ліміту суми ПДВ в СЕА ПДВ, що належать фіктивному підприємству

Співробітниками податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області під процесуальним керівництвом прокуратури області розслідується кримінальне провадження за фактами фіктивного підприємництва.

Слідством встановлено, що групою осіб, з метою прикриття незаконної діяльності, направленої на пособництво в ухиленні від сплати податків підприємствам реального сектору економіки, протягом 2018 року із залученням підставної особи було створено фіктивне підприємство. Вказаним підприємством здійснювались незаконні операції з придбання цигарок імпортного виробництва. Внаслідок таких операцій на спеціальному рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ Державної казначейської служби України, який належить даному підприємству, утворився ліміт суми ПДВ в розмірі 2 млн. грн., який планувалося використати для подальшого незаконного формування податкового кредиту підприємствам транзитно - конвертаційних груп та реального сектору економіки.

У липні поточного року на підставі ухвали суду на вказаний ліміт суми ПДВ в СЕА ПДВ накладено арешт, чим упереджено використання його для незаконного формування сум податкового кредиту з ПДВ підприємствам реального сектору економіки.

Розслідування триває.

Пеня за несплату податків нараховується за новою обліковою ставкою

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п. 111.2 ст. 111 Податкового кодексу України за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовується, зокрема фінансова відповідальність у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені).

При нарахуванні суми грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, – починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов’язання, визначеного Податковим кодексом України (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов’язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
При самостійному нарахуванні суми грошового зобов’язання платником податків - нарахування пені розпочинається після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, визначеного п.п.129.1.3 п. 129.1 ст.129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

При нарахуванні пені варто врахувати, що з 13 липня 2018 року правління НБУ прийняло рішення підвищити облікову ставку до 17,5% річних. Нагадаємо, що попередній розмір облікової ставки на рівні 17% було встановлено із 02.03.2018.

Податковий агент нараховує дохід, але не виплачує. Коли до бюджету перераховується військовий збір?

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст. 168 Податкового кодексу для податку на доходи фізичних осіб за ставкою 1,5% від об’єкта оподаткування.

Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду. Тобто не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.

Отже, якщо податковий агент нараховує, але не виплачує платнику податку дохід, то військовий збір, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.

Зазначена норма передбачена п.п. 168.1.5 ст. 168; п.п. 1.4 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу.

У Дніпрі ліквідовано центр мінімізації митних платежів, через який із заниженням митної вартості до України імпортовано металопродукції на суму більше 70 млн. грн.

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області ліквідували центр мінімізації митних платежів, загальний обсяг зовнішньоекономічних операцій якого протягом 2016-2018 роки перевищив 70 млн. грн.

В рамках проведення операції «Рубіж-2018» та розслідування кримінального провадження за ч. 3 ст. 212 КК України було встановлено групу осіб, які за рахунок використання транзитно-конвертаційних та підконтрольних підприємств - нерезидентів ухилялися від сплати митних платежів та ПДВ під час імпорту металопродукції (листи з алюмінієвих сплавів, труби, дріт, підшипники, сталевий прокат тощо) та здійснювали її легалізацію.

Для митного оформленні металопродукції фігурантами було створено підконтрольне підприємство-імпортер, використовуючи реквізити якого були укладені зовнішньоекономічні контракти на постачання вказаного товару з підприємствами-нерезидентами, зареєстрованими в Індії та Китаї.

Для мінімізації митних платежів під час ввезення на митну територію України металопродукції фігуранти, використовуючи попередньо виготовлені печатки постачальників (підприємств-нерезидентів з Індії та Китаю), виготовляли від їх імені документи (імпортні контракти, інвойси, сертифікати якості та інші), вносили до них недостовірні відомості щодо вартості, ваги та хімічного складу імпортованої продукції та здійснювали підміну документів під час її митного оформлення.

У подальшому імпортовані товари фактично реалізовувались в адресу підприємств реального сектору економіки. При цьому, з метою виводу валютних коштів за кордон, проведення тіньових розрахунків з постачальниками-нерезидентами, а також підвищення вартості імпортованих ТМЦ, у звітності компанії- імпортера відображались безтоварні операції з придбання вказаної продукції у підприємств, які входять до складу транзитно-конвертаційних груп.

Таким чином протягом 2016-2018 рр. до України було імпортовано металопродукції із заниженням митної вартості на суму понад 70 млн. грн.

На підставі ухвали суду проведено обшук в офісних та складських приміщеннях, які використовувались учасниками ЦММП, за результатами яких вилучено документи бухгалтерського, податкового обліку та документи зовнішньоекономічної діяльності, що підтверджують злочинну діяльність, та 2 печатки підприємств-нерезидентів. Окрім того, виявлено та передано на відповідальне зберігання понад 35 тонн металопродукції, орієнтовною вартістю 490 тис. грн.

Тривають слідчі дії.

 

 

 



2018-07-25
ПОВІДОМЛЕННЯ

 

Для розгляду і обговорення з матеріалами аналізу регуляторного впливу пропонується проект рішення Тернівської міської ради «Про заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових на території м.Тернівка, Дніпропетровської області в нічний час»,  який розміщено на сайті Тернівської міської  ради та в місцевій газеті «Вести Терновки».

Ваші пропозиції та зауваження просимо надавати до відділу прогнозування, розвитку споживчого ринку, земельних відносин та управління комунальним майном виконавчого комітету Тернівської міської ради у місячний термін з дня опублікування у будь-якій формі.

Поштова адреса: 51500 м. Тернівка, вул. Пушкіна, 5а.

Електронна адреса: info@tern-mrada.dp.gov.ua, телефон (05636)7-32-23.

З проектом рішення та АРВ можна ознайомитись на сайті Тернівської міської ради http://ternrada.dp.ua/index.php?id=4184.