Тернівська Міська рада

Тернівська Міська рада

Офіційний сайт міста
2019-08-16
Важлива інформація для споживачів електроенергії

В Україні триває реформа ринку електроенергії. Всі обленерго відтепер розділені на Оператора системи розподілу та Постачальника електроенергії.

Таким чином, згідно із Законом України «Про ринок електричної енергії», функція з розподілу електричної енергії була відділена від функцій виробництва, передачі та постачання.

У м. Дніпро та Дніпропетровській області функції розподілу виконує компанія АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі», а функції постачання — ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги».

Постачальник електроенергії ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги»:

·         Продає електроенергію та забезпечує розрахунки

·         Надає клієнтам інформацію та консультує щодо споживання електроенергії

·         Реалізує сервіси та продукти з підвищення енергоефективності

·         Надає інші додаткові послуги для комфортного енергоспоживання

У свою чергу, Оператор системи розподілу АТ «ДТЕК Дніпровські електричні мережі»

·         Забезпечує якість та надійність електропостачання

·         Управляє системою розподілу

·         Експлуатує та ремонтує електричні лінії, підстанції тощо

·         Приєднує споживачів до електромереж та обмежує електропостачання

·         Встановлює лічильники електроенергії та фіксує їхні покази

ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» постачає електроенергію, в тому числі, як постачальник універсальної послуги.

Надання універсальної послуги — це постачання електроенергії населенню (побутовим споживачам) і малим непобутовим споживачам (це споживачі, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт (але до 31 грудня 2020 року — 150 кВт) — наприклад, невеликі магазини, перукарні тощо).

Побутові споживачі мають право обрати електропостачальника або просто приєднатися до договору постачальника універсальної послуги, тарифи якого встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП). На території здійснення ліцензованої діяльності оператора системи розподілу АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» постачальником універсальних послуг визначено ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги».

Реорганізація, що відбулася, жодним чином не позначиться на порядку отримання електроенергії та її оплати для побутових споживачів. Як і раніше, такі клієнти отримуватимуть платіжки із зазначенням обсягу спожитої електроенергії та сумою до сплати. Тим самим залишився й спосіб оплати квитанцій — в особистому кабінеті постачальника або у відділеннях банків.

Побутові споживачі електричної енергії на території міста Дніпро і Дніпропетровської області вже отримали разом із платіжками заяви-приєднання до умов договору про розподіл і постачання електричної енергії. Для приєднання до публічних договорів на надання послуг з розподілу та постачання електроенергії достатньо просто продовжити споживання електроенергії у звичному режимі після 01 січня 2019 року та сплачувати рахунки. Таким чином, договір з АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» і ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» буде вважатися автоматично укладеним. Заяви-приєднання про укладення договорів необов’язково підписувати і відправляти за вказаною адресою.

Що стосується непобутових споживачів, які не мають права на отримання універсальної послуги, то для них електроенергія поставляється за нерегульованими, ринковими цінами, адже в Україні почав функціонувати роздрібний ринок електроенергії.

Всі споживачі, крім побутових і малих непобутових, повинні обрати постачальника електроенергії з 01 січня 2019 року. Щоб постачання електроенергії для вашого підприємства було безперервним, вам потрібно укласти договір з постачальником електроенергії у грудні 2018 року.

Для приєднання до публічних договорів потрібно у грудні 2018 року надати такі документи (або оформити відповідні договори у письмовій формі):

·         Заява-приєднання до Договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі»

·         Заява-приєднання до Договору постачання електроенергії з ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» з обранням комерційної пропозиції для вашого підприємства.

Звертаємо увагу, що згідно з Правилами роздрібного ринку електричної енергії, діє спрощена процедура приєднання до Договору про надання послуг з розподілу електричної енергії. Ви можете приєднатися до договору одним із таких способів:

·         продовжувати споживати електроенергію в звичайному режимі

·         оплатити рахунок за послуги з розподілу

·         підписати і направити заяву-приєднання до Договору про надання послуг з розподілу.

Щоб приєднатися до Договору постачання електроенергії з ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги», ви можете обрати один із наступних способів:

·         подати відповідну заяву-приєднання, вибравши комерційну пропозицію постачальника

·         укласти з ним договір у письмовій формі.

 



2019-08-16
Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує

Відповідальність роботодавця за своєчасно не сплачений єдиний внесок

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.

Частиною 8 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) встановлено, що страхувальники – роботодавці зобов’язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), нарахований за відповідний базовий звітний період не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, яким є календарний місяць.

Гірничі підприємства зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

У разі, коли останній день строку сплати єдиного внеску припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним, святковим або неробочим днем (п. 11 розділу IV «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами ).

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина 12 ст. 9 Закону № 2464).

До роботодавців згідно із ст. 25 Закону № 2464 застосовуються штрафні санкції за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску, а саме:

● одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів) – у розмірі 10 % таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум;

● у розмірі 20 % несплачених або несвоєчасно сплачених сум єдиного внеску.

Суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом № 2464, є недоїмкою (п. 6 частини першої ст. 1 Закону № 2464).

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення (частина 10 ст. 25 Закону № 2464).

Виїзд фізособи за кордон на постійне місце проживання: подання декларації про майновий стан і доходи обов’язкове

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, щ платники податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до фіскального органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.

Контролюючий орган протягом 30 календарних днів після надходження Декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми ПДФО і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з ПДФО, що подається до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.

Норми встановлені п. 179.3 ст. 179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Форма Декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 із змінами.

Порядок оформленні і видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або про відсутність податкових зобов’язань) (далі – Порядок № 568) та форма Довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або про відсутність податкових зобов’язань) (далі – Довідка) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 568.

Відповідно до Порядку № 568 Довідка видається безоплатно на підставі заяви платника податків та поданої Декларації.

Заява та Декларація подаються платником податків (уповноваженим представником) до контролюючого органу за місцем податкового обліку.

Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний пункт ПКУ, яким передбачено видачу контролюючим органом Довідки, та зазначенням найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником податків.

Заяву про видачу Довідки за вибором платника ПДФО може бути подано засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Довідка видається протягом 30 календарних днів після надходження Декларації та сплати належної суми ПДФО та військового збору.

Довідка видається у паперовій та/або електронній формах. Довідку у паперовій формі отримує безпосередньо платник податків (уповноважений представник) за місцем податкового обліку. Довідка дійсна протягом                    60 календарних днів з дати її видачі за наявності документа, що посвідчує особу.

Порядок видачі довідки про сплату податку на доходи фізичних осіб платником податку – резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1243 із змінами (далі – Порядок № 1243) .

Відповідно до п. 2 Порядку № 1243 Декларація подається за три останні звітні податкові періоди (у разі наявності невиконаного обов’язку з подання) та за звітний період поточного року (з початку поточного року до строку, на який припадає день подання такої Декларації).

Протягом 30 календарних днів з дня отримання Декларації контролюючий орган зобов’язаний визначити податкове зобов’язання платника ПДФО та надіслати йому податкове повідомлення, а у разі відсутності податкових зобов’язань – видати Довідку платнику ПДФО. Платник ПДФО зобов’язаний у порядку, передбаченому ПКУ, сплатити визначену у податковому повідомленні суму податкового зобов’язання, включаючи пеню та штрафні санкції (у разі наявності) (п. 3 Порядку № 1243).

Довідка засвідчується підписом начальника контролюючого органу і скріплюється печаткою (п. 4 Порядку № 1243).

У разі неподання платником ПДФО Декларації та/або за наявності невиконаних зобов’язань зі сплати ПДФО, військового збору контролюючий орган надає заявнику протягом 10 календарних днів вмотивовану відповідь щодо відмови в наданні Довідки.

До уваги реалізаторів алкогольних напоїв у роздріб!

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що ст. 17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» із змінами та доповненнями передбачено: у випадку здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), не зазначений у ліцензії, до суб’єктів господарювання застосовується фінансова санкція у вигляді штрафів у розмірі 200 відсотків вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) продукції, але не менше 10 000 гривень.

Затверджено зміни до форм декларації акцизного податку і Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 09.08.2019 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 08.05.2019 № 189 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 11.07.2019 за № 774/33745) (далі – Наказ № 189), яким затверджено зміни до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 26.09.2016 № 841).

Зміни внесено відповідно до ст. 46 глави 2 розділу II, п. 223.2 ст. 223      розділу VI Податкового кодексу України, законів України від 08 листопада 2018 року № 2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» та від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».

Так, зокрема, викладено у новій редакції додаток 11 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального згідно із підпунктом 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Кодексу» та додаток 7 «Розрахунок суми акцизного податку з оптового постачання електричної енергії та з виробництва електричної енергії, проданої поза оптовим ринком електричної енергії» до декларації акцизного податку.

Крім того, затверджено низку нових додатків, а саме:

► додаток 12 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації спирту етилового згідно із підпунктом 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Кодексу»;

► додаток 13 «Розрахунок суми акцизного податку з транспортних засобів, що оподатковуються згідно із підпунктами 215.3.5, 215.3.51, 215.3.52, 215.3.6, 215.3.7, 215.3.8 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Кодексу»;

► додаток 11 «Розрахунок суми акцизного податку, що підлягає відніманню, з пального, під час виробництва якого як сировину використано інші оподатковувані підакцизні товари, згідно із пунктом 217.6 статті 217 розділу VI Кодексу»;

 ► додаток 12 «Довідка № ______ про цільове використання спирту етилового (біоетанолу) його виробником як сировини для виробництва продукції, визначеної у підпункті 229.1.16 пункту 229.1 статті 229 розділу VI Кодексу»;

► додаток 13 «Інформація про повітряні судна, які були заправлені, та про обсяги бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів, використані для заправлення таких суден, яка надається згідно із підпунктом 229.8.10 пункту 229.8 статті 229 розділу VI Кодексу».

Також змін зазнали інші додатки, сама форма декларації акцизного податку та Порядок заповнення та подання декларації акцизного податку.

Наказ № 189 опубліковано 09.08.2019 у інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» № 60.

Заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів можливо сформувати в Електронному кабінеті

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що подання електронних документів здійснюється платниками податків відповідно до норм Податкового кодексу України та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок № 557), на підставі договору про визнання електронних документів (далі – Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу та укладається з контролюючим органом.

Відповідно до п. 3 розділу ІІ Порядку № 557 платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням надійного засобу електронного цифрового підпису (далі – електронний підпис), керуючись цим Порядком, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами).

Згідно з абзацом п’ятим п. 2 розділу І Порядку № 557 Договір укладається шляхом приєднання платника до Договору в цілому шляхом надсилання заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (далі – Заява про приєднання до Договору).

Заява про приєднання до Договору може бути направлена через приватну частину інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет).

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДФС.

Платники, які не мають укладених з органами ДФС Договорів, та платники, у яких закінчився термін чинності сертифікату ключа керівника, у зв’язку з чим автоматично припинив діяти укладений раніше Договір, для подання звітності в електронному вигляді чи з допомогою Електронного кабінету чи будь-якого іншого програмного забезпечення, повинні підписати та надіслати Заяву про приєднання до Договору (форма J1392001 для юридичних осіб, та форма F1392001 для фізичних осіб у розділі «Введення звітності», група звітів «J(F)13 Заяви»).

Процедуру створення, заповнення, підпису та надсилання Заяви про приєднання до Договору детально наведено у розділі «Введення звітності» меню «Допомога» Електронного кабінету.

Зокрема, в панелі інструментів режиму «Введення звітності» додаємо документ кнопкою «+ Створити».

Верхня панель навігації у вікні «Введення звітності» дозволяє встановити відповідний період та обмежити перелік звітів за типами:

«Всі звіти»;

«J(F)01 Прибуток»;

«J(F)02 ПДВ та Акцизний збір»;

«J(F)03 Місцеві платежі»;

«J(F)05 Інші платежі»;

«J(F)06 Ресурсні платежі»;

«J(F)07 Валютні платежі»;

«J(F)08 Рентні платежі»;

«J(F)11 Регіональні звіти»;

«J(F)13 Запити та довідки»;

«J(F)30 Єдиний внесок на загальнообов’язкове соціальне страхування»;

«S01 Фінансова звітність»;

«S02 Фінансова звітність (довідки)»;

«S03 Фінансова звітність (запити)».

Зі списку документів за типом «J(F)13 Запити та довідки» обираємо необхідний (F1392001 або J1392001) подвійним натисканням лівої клавіші миші.

В наступному вікні в полях «Регіон» та «Район» обираємо відповідний територіальний орган ДФС (за замовчуванням встановлено орган ДФС за місцем основної реєстрації) та натискаємо кнопку «Створити».

Слід зазначити, що більшість полів форми заповнюється системою автоматично. Підсвічені червоним кольором поля є результатом перевірки правильності заповнення документа за допомогою кнопки «Перевірити».

У разі коректного заповнення Заяви про приєднання до Договору зберігаємо її з допомогою кнопки «Зберегти» та переходимо до її підписання.

Перед накладанням підписів на Заяву про приєднання до Договору зверніть увагу на її статус в полі «Статус»:

● документ перевірено, помилок нема;

● документ містить некритичні помилки, підпис дозволено;

● документ містить критичні помилки, підпис не дозволено;

Далі натискаємо кнопку «Підписати», у вікні підпису обираємо ключ і вказуємо пароль ключа відповідної посадової особи, зчитуємо ключ кнопкою «Зчитати» та підписуємо Заяву про приєднання до Договору кнопкою «Підписати».

Система автоматично надає підказку щодо ключа, який треба використати на кожному з кроків підписання Заяви про приєднання до Договору. Накладання електронного підпису, зокрема, директора та печатки підприємства може виконуватись послідовно в різні моменти часу з різних робочих місць.

Підписану Заяву про приєднання до Договору необхідно надіслати за допомогою кнопки «Відправити». Контролювати накладання електронного підпису та відправку Заяви про приєднання до Договору можливо за допомогою відповідних статусів в полі «Статус».

Операція «Урожай»: додатково до декларування залучено 65 тис. громадян

Пора збирання врожаю у розпалі. Враховуючи те, що часто роботодавці офіційно не оформлюють сезонних робітників, а отже позбавляють їх трудового стажу та законних виплат, органи ДФС проводять операцію «Урожай». Під час операції, яка розпочалася з травня цього року, виявляються особи, які систематично здійснюють обробіток земельних ділянок (як власних, так і орендованих) з метою отримання прибутку та ухиляються від оподаткування, не мають офіційної реєстрації як суб’єкта господарської діяльності, використовують нелегальну працю найманих працівників або виплачують їм зарплатню нижче мінімального рівня.

Так, територіальними органами ДФС встановлено 2,8 млн. користувачів земельних ділянок площею понад 2,0 га. Громадянами, які самостійно обробляють земельні частки з метою отримання доходу, з початку року подано понад 273 тис. декларацій про майновий стан і доходи та задекларовано дохід у сумі 2 млрд грн, узгоджено до сплати податку на доходи фізичних осіб 343 млн грн та військового збору понад 29 млн грн.

У рамках операції «Урожай» протягом травня-липня 2019 року додатково залучено до декларування 60 тис. громадян, які отримують дохід від продажу сільськогосподарської продукції та 5 тис. громадян, які надають послуги з обробітку та збору урожаю.

Так, наприклад мешканцем Харківської області задекларовано дохід у сумі понад 1,2 млн грн від продажу власної сільськогосподарської продукції та сплачено понад 200 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 18 тис. грн військового збору.

Крім того, понад 600 громадян офіційно зареєструвалися у зв’язку із постійним здійсненням господарської діяльності. Також виявлено 388 суб’єктів господарської діяльності, які використовували працю найманих осіб без належного оформлення.

Зазначимо, що особи, які систематично здійснюють господарську діяльність зобов’язані здійснити державну реєстрацію такої діяльності. У разі виявлення органами ДФС в рамках проведення операції «Урожай» здійснення такої діяльності без державної реєстрації, передбачено  складення протоколу про адміністративне правопорушення (ст. 164 КУпАП) з подальшою передачею до суду для притягнення до адміністративної відповідальності.

Так, наприклад, під час перевірки громадянина,  який одноосібно обробляє земельні ділянки площею понад 50 га, податківці з’ясували, що він здійснює свою діяльність без державної реєстрації. За цим фактом складено протокол про адміністративне правопорушення та направлено до суду. Громадянина притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у сумі 17 тис грн. 

А за результатами планової виїзної документальної перевірки одного з товариств з обмеженою відповідальністю, яке здійснює вантажні перевезення зернових, встановлено неоформленого належним чином 71 найманого працівника. Матеріали перевірки передані до Головного управління Держпраці в області для застосування фінансових санкцій.

Крім того, після роз’яснювальної роботи щодо важливості офіційного працевлаштування з керівником ще одного товариства, протягом місяця було подано повідомлення про прийняття на роботу 234 найманих працівників.

Результати діяльності Дніпропетровської митниці ДФС

за січень - липень 2019 року

Аналіз показників роботи Дніпропетровської митниці ДФС за 7 місяців 2019 року в порівнянні з 7 місяцями 2018 року вказує на наступні тенденції. У звітному періоді загальна кількість оформлених митних декларацій (далі - МД) збільшилась на 11,43 %. Було оформлено 107 238 шт. МД (серед яких: 46 386 експортних МД та 49 513 імпортних) проти 96 241 шт. МД за 7 місяців 2018 року (серед яких: 45 898 експортних МД та 41 304 імпортних).

Кількість взятих Дніпропетровською митницею ДФС на облік суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності (далі – ЗЕД) станом на 01.07.2019 дорівнює 8 450. Всього у звітному періоді взято на облік 449 суб’єктів ЗЕД. Кількість суб’єктів господарювання, які здійснювали зовнішньоекономічну діяльність в порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшилась на 2,96 % (відповідно – 2 016 та 1 958 суб’єктів ЗЕД).

Щодо митного оформлення автомобілів (товарна позиція 8701-8704): при збільшенні на 31 % імпорту автомобілів у порівнянні з 7 місяцями 2018 року, сплачені податки збільшились на 113,72 %, при цьому сплачені податки за одиницю збільшились на 63,2 %.

Внесено зміни до форми декларації з туристичного збору

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.01.2019 змінено порядок розрахунку туристичного збору.

На виконання положень ст. 268 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) наказом Міністерства фінансів України від 08.05.2019 № 186 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 19.07.2019 за № 795/33766) (далі – Наказ № 186) внесено зміни до форми Податкової декларації з туристичного збору (далі – Декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 09.07.2015 № 636 (зареєстровано у  Міністерстві юстиції України 29.07.2015 за № 912/27357).

Так, до Декларації додано Додаток «Розрахунок № _ податкових зобов’язань з туристичного збору», в якому, зокрема, зазначається загальна кількість діб розміщення у місцях проживання (ночівлі), розмір мінімальної заробітної плати та ставка збору в залежності від типу туризму (внутрішній або в’їзний).

Слід зауважити, що, у розділі ІІ Додатку здійснюється розрахунок авансових внесків з туристичного збору, а також вказуються дата і номер рішення органу самоврядування про встановлення таких авансових внесків, що передбачено  п. п. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 ПКУ.

Наказ № 186 опубліковано в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 13.08.2019 № 61.

До уваги платників акцизного податку

та розробників програмного забезпечення!

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує про наступне.

ДФС України повідомила про можливість обміну розрахунками коригування акцизної накладної форми «П» (JF1203301) та акцизної накладної форми «С» (JF1203501) за допомогою «WEB-сервісу обміну документами та квитанціями з приймальним шлюзом» (протокол SOAP), який розміщено за адресою: http://217.76.198.151/WebSrvGate/gate.asmx.

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДФС України за посиланням

http://sfs.gov.ua/anonsi/21236.html

За 7 місяців зафіксовано 4,5 тис. випадків призупинення митного оформлення товарів через можливе порушення прав інтелектуальної власності

Протягом січня-липня 2019 року митницями зафіксовано 4,5 тис. випадків призупинень митного оформлення товарів за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності.

За вказаний період порушено 7 справ про порушення митних правил за фактами ввезення товарів, які включені до митного реєстру об’єктів права інтелектуальної власності.

Станом на 1 серпня 2019 року у митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності за заявами правовласників внесено 4096 об’єктів. З них 129 –  внесено з початку року. Із загальної кількості об’єктів – 1368 діючих.

Нагадаємо, що для сприяння захисту прав інтелектуальної власності під час  зовнішньоекономічної діяльності  Державна фіскальна служба України веде митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності. До них належать об’єкти авторського права і суміжних прав, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, торговельні марки, географічні зазначення (зазначення походження товарів) та сорти рослин.

Заходи щодо детінізацію відносин в аграрному секторі економіки

у рамках операції «Урожай»

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДФС) повідомляє, що продовжується проведення заходів, спрямованих на детінізацію відносин в аграрному секторі економіки та декларування доходів отриманих власниками земельних ділянок, площа яких складає понад 2 га у рамках операції «Урожай».

Для проведення зазначених заходів при ГУ ДФС створені робочі групи, до складу яких увійшли представники органів ГУ Держпраці у Дніпропетровській області та місцевого самоврядування.

Станом на 01 серпня 2019 року дохід від продажу власної сільськогосподарської продукції задекларували 12 386 громадян – власників земельних ділянок площею понад 2 га.

Загальна сума задекларованих ними доходів від оброблення земельних ділянок площею понад 2 га, становить 84,9 млн гривень. Задекларовано податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) до сплати в розмірі 15,2 млн грн, до сплати військового збору задекларовано 1,3 млн гривень.

У рамках операції «Урожай» у травні – липні поточного року проведено  4 виїзні наради, 12 засідань робочих комісій, як результат – залучено до декларування 366 громадян. Сума задекларованого ними доходу від продажу власної сільгосппродукції становить 9,9 млн гривень Сума ПДФО до сплати складає 1,6 млн грн, військового збору 0,1 млн гривень.

Крім того, ГУ ДФС проведено роботу по залученню до декларування доходів громадян – власників земельних ділянок площею понад 50 га. На теперішній час виявлено 89 фізичних осіб зазначеної категорії, з яких 40 особами подано декларації та задекларовано доходи від продажу вирощеної сільськогосподарської продукції, 38 особами земельні ділянки надаються в оренду суб’єктам господарювання (ПДФО утримано податковим агентом).

Також ГУ ДФС проведені співбесіди з 315 суб’єктами господарювання   (у т.ч. з 125 фізичними особами – підприємцями), як результат – додатково оформлено 562 найманих працівників.

Додаткові надходження з ПДФО за рахунок добровільно оформлених найманих працівників становлять 384,4 тис. гривень.

У співпраці з органами місцевого самоврядування виявлено 77 фізичних осіб, які обробляють земельні ділянки понад 2,0 га. Всі громадяни надали податкові декларації про майновий стан і доходи. Сума задекларованого ними доходу склала 414,7 тис. грн, ПДФО до сплати – 74,9 тис. гривень.

Відповідно до п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України за несвоєчасне подання податкової звітності застосовано штрафні санкції на загальну суму  13,1 тис. гривень.

Робота з цього напрямку триває та знаходиться на постійному контролі   ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Коригування безпідставно складеної відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ зведеної податкової накладної, що зареєстрована в ЄРПН

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної (далі – РК), складеному в порядку, встановленому для податкових накладних (далі – ПН), та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).

РК складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні ПН, у тому числі не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Норми визначені п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Якщо платником ПДВ безпідставно складено зведену ПН відповідно до                    п. 198.5 ст. 198 ПКУ та зареєстровано її в ЄРПН, то платник ПДВ на дату виявлення помилки складає РК, в якому виводяться в «0» показники такої зведеної ПН.

У РК вказується дата складання та порядковий номер такої безпідставно складеної зведеної ПН відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ.

У РК, складених до ПН, зареєстрованих в ЄРПН починаючи з 01.12.2018, код ознаки, що вказується у полі «До зведеної податкової накладної», має відповідати коду ознаки «Зведена податкова накладна», який вказано у зведеній ПН, до якої складається РК (у даному випадку код ознаки 1).

При цьому у графі 2.1 розділу Б табличної частини РК зазначається код причини 201, що відповідає причині коригування «Коригування зведеної податкової накладної, складеної відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ».

Такий РК підлягає реєстрації в ЄРПН платником ПДВ, який склав таку зведену ПН.

Оновлено Звіт про контрольовані операції та порядок його складання

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Міністерство фінансів України наказом від 10.06.2019. № 242 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 04.07.2019 за № 726/33697) (далі – Наказ № 242), затвердило Зміни до форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2016 № 8, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04.02.2016 за № 187/28317 (із змінами).

Зміни внесено відповідно до п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 розділу                                      I Податкового кодексу України та п. 7 розділу I Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».

Так, у формі Звіту про контрольовані операції (далі – Звіт) до таблиці «Загальні відомості про контрольовані операції» додано новий підсумковий рядок загальної суми контрольованих операцій із контрагентом.

Крім того, внесено зміни до форми Інформації про пов’язаних осіб та до кодування ознак пов’язаності осіб.

Зміни у Порядку складання Звіту про контрольовані операції:

► у разі здійснення господарських операцій (у т. ч. внутрішньогосподарських розрахунків) між нерезидентом і його постійним представництвом в Україні потрібно зазначати повну назву нерезидента;

► у графах 14 і 15 додатка до Звіту необхідно записувати дату проведення відповідної господарської операції (внутрішньогосподарських розрахунків), зокрема дату отримання фінансування поточної діяльності постійного представництва;

► у разі заповнення рядка «Код ознаки пов’язаності особи» разом із додатком потрібно надати інформацію, заповнену за встановленою формою (крім кодів                 512 – 515 та 517 – 518). В інформації про пов’язаність осіб належить зазначати номер додатка, до якого її надають;

► якщо контрольовану операцію здійснюють без контракту (договору), то в графах 7 і 8 додатка до Звіту вказують реквізити документа, на підставі якого проводили контрольовану операцію;

► якщо нерезидент фінансує поточну діяльність постійного представництва в Україні в грошовій формі, у графі 16 додатка до Звіту проставляють «0». Якщо таке фінансування в грошовій формі є предметом контрольованої операції, то в графі 17 додатка до Звіту потрібно записати суму фінансування у валюті операції.

Наказ № 242 набрав чинності 09.08.2019 (опубліковано в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 09.08.2019 № 60).

Нагадуємо, що Звіт подається до 01 жовтня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі.

Практичне навчання у Центрі обслуговування платників Павлоградської ДПІ Західно-Донбаського управління

Днями у Павлоградській ДПІ Західно-Донбаського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбувся семінар-зустріч із фізичними особами підприємцями та юридичними особами на тему: «Електронні сервіси ДФС України. Заповнення реквізитів у платіжних дорученнях».

У зустрічі взяли участь начальник Павлоградської ДПІ Західно-Донбаського управління Ольга Радіонова та провідні фахівці управління.

Під час зустрічі присутнім розповіли про те, що ДФС України постійно вдосконалює та збільшує кількість електронних сервісів, головною метою створення яких є забезпечення платників наданням якісних та актуальних послуг.

Фахівці пояснили, що для комфортного звітування на веб-порталі відомства розміщені сервіси «Електронна звітність» та «Електронний кабінет платника податків».

«Завдяки ним можна сформувати, перевірити та надіслати до ДФС податкову звітність, перевірити розрахунки з бюджетом, дізнатися про терміни сплати податків, оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який, можливо, не є платником ПДВ, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою», – наголосила Ольга Радіонова.

Користуючись сервісами, платники можуть заощадити власний робочий час та скоротити до мінімуму контакти з органами ДФС.

Крім того, старший державний інспектор відділу організаційного забезпечення Вікторія Семець розповіла присутнім, як правильно заповнити реквізити платіжних доручень на перерахування податків та зборів до бюджету. Також, вона нагадала, де на сайті можна знайти необхідну роз’яснювальну інформацію та безпосередньо самі реквізити.

Присутні активно долучилися до обговорення порушених питань. Проведена зустріч вкотре підтвердила, що практична допомога платникам дозволяє ефективно вирішувати проблемні питання щодо використання електронних сервісів ДФС України.

Фізичні особи мають можливість сплатити податки та збори

через Електронний кабінет

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, законами з питань митної справи, в тому числі, шляхом, зокрема, перегляду в режимі реального часу інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, здійсненням податкового контролю, в тому числі дані оперативного обліку податків та зборів (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків), дані системи електронного адміністрування податку на додану вартість, дані системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, а також одержання такої інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з Електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.

Норми встановлені п. 42¹.2 ст. 42¹ ПКУ.

З інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись у меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету.

Платник податків у меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату, МФО банку.

Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти. Для юридичних осіб можливість сплати податків, зборів та платежів через Електронний кабінет не реалізована.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, відомості щодо якого внесені до Довірчого списку, розташованого на офіційному вебсайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/trustedlist).

Відбулася спільна нарада представників Дніпропетровської митниці ДФС та Управління патрульн



2019-08-14
Оголошення про засідання виконавчого комітету Тернівської міської ради

21.08.2019 року о 10.00 у залі засідань виконавчого комітету  Тернівської міської ради відбудеться чергове засідання виконавчого комітету Тернівської міської ради.

 

Згідно затвердженого плану роботи виконавчого комітету на розгляд виносяться наступні питання:

 

1. Про виконання програми соціально-економічного та культурного розвитку м. Тернівка на 2019 рік, затвердженої рішенням Тернівської міської ради від 14.12.2018р. № 644-41/VII, за І півріччя 2019 року.

 

2. Про підсумки виконання міського бюджету за  1 півріччя 2019 року.

 

3. Про хід виконання Комплексної програми профілактики правопорушень на 2019 2021 роки в м. Тернівка. 

 

4. Про стан підготовки навчально-виховних закладів міста  до нового навчального року та роботи в осінньо зимовий період  2019 -2020 року.



2019-08-13
Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє

Відбувся профілактичний захід щодо дотримання норм Закону України «Про запобігання корупції»

Одним із пріоритетних напрямків діяльності Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС) є проведення роз’яснювальної роботи із запобігання, виявлення і протидії корупції серед працівників державної служби.

Так, у ГУ ДФС, за участі працівників відділу з питань запобігання та виявлення корупції, в рамках дотримання вимог Закону України від 14.10.2014 №1700-VII «Про запобігання корупції» (далі – Закон «Про запобігання корупції») відбулася зустріч з залученням окремої категорії посадових осіб податкової служби зі стажем роботи менш одного року.

Під час заходу розглядались правила етичної поведінки державних службовців в органах Державної фіскальної служби, затверджені Наказом ДФС України від 03.04.2019 № 257; Закон «Про запобігання корупції» (електронна система декларування та конфлікт інтересів, як механізм запобігання корупції); судова практика Національного агентства запобігання корупції.

В ході заходу, після проведення роз’яснювальної роботи та розгляду вищенаведених питань працівники ГУ ДФС пройшли тестування.

 Виплата доходу нерезиденту за договором оренди нерухомості, яка знаходиться за межами митної території України: оподаткування

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що доходи, отримані нерезидентом із джерелом їх походження з України, оподатковуються у порядку і за ставками, визначеними п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Перелік доходів, отриманих нерезидентом із джерелом їх походження з України, визначено п.п. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 ПКУ.

До доходів, отриманих нерезидентом із джерелом їх походження з України, відноситься, зокрема, лізингова/орендна плата, що вноситься резидентами на користь нерезидента – лізингодавця/орендодавця за договорами оперативного лізингу/оренди (п.п. «ґ» п.п. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 ПКУ).

Згідно з п.п. 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 ПКУ резидент або постійне представництво нерезидента, що здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), утримують податок з таких доходів, зазначених у п.п. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 ПКУ, за ставкою в розмірі 15 відсотків (крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.3 – 141.4.6 та 141.4.11 п. 141.4 ст. 141 ПКУ) їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності.

Враховуючи те, що оподаткуванню підлягають доходи, отримані нерезидентом із джерелом їх походження з України, то резидент під час виплати доходу нерезиденту за договором лізингу/оренди нерухомого майна, яке знаходиться за межами митної території України, повинен утримувати податок з таких доходів за ставкою у розмірі 15 відсотків, якщо інше не встановлено правилами міжнародного договору.

Для отримання допомоги на лікування, яка не оподатковується ПДФО, фізичній особі необхідно надати підтверджуючі документи

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу на те, що до загального оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) не включаються кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку або члена сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення, дитини, яка перебуває під опікою або піклуванням платника податку, за умови документального підтвердження витрат, пов’язаних із наданням зазначеної допомоги (у разі надання коштів), у тому числі, але не виключно, для придбання ліків, донорських компонентів, протезно-ортопедичних виробів, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів, за рахунок коштів благодійної організації або його роботодавця, в тому числі в частині витрат роботодавця на обов’язковий профілактичний огляд працівника згідно із Законом України від 06 квітня 2000 року № 1645-ІІІ «Про захист населення від інфекційних хвороб» із змінами та доповненнями та на вакцинацію працівника, спрямовану на профілактику захворювань в період загрози епідемій відповідно до Закону України від 24 лютого 1994 року № 4004-ХІІ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» із змінами та доповненнями за наявності відповідних підтвердних документів, крім витрат, що компенсуються виплатами з фонду загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування.

Норми встановлені п.п. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Зазначені норми застосовуються юридичною особою – благодійною організацією або роботодавцем платника ПДФО лише за наявності відповідних документів, які підтверджують факт проведення такого лікування та медобслуговування.

При цьому, платник ПДФО для підтвердження фактично понесених ними витрат, пов’язаних з лікуванням та медичним обслуговуванням, надає договори, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача), платіжні та розрахункові документи тощо.

До уваги платників єдиного внеску!

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 02 травня 2019 року введені в дію нові небюджетні рахунки 3719 для сплати коштів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), відкритих на балансі центрального апарату Казначейства України (код банку – 899998, банк отримувача – Казначейство України (ЕАП)).

При цьому повідомляємо, що Казначейством України зафіксовано значну кількість випадків сплати коштів з єдиного внеску на заблоковані рахунки.

Починаючи з 02 травня 2019 року кошти, які сплачені платниками на старі рахунки по зарахуванню єдиного внеску, не будуть зараховуватись, а повертатимуться платникам, як нез’ясовані надходження.

Переглянути нові реквізити рахунків можна на головній сторінці суб-сайту «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» у розділі «Бюджетні рахунки» за посиланням http://dp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/ або отримати, звернувшись до Центрів обслуговування платників при податкових інспекціях.

Нагадуємо, що відповідно до ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Про заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що нормами п.п. 230.1.5 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено: транспортні засоби, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортні засоби, що використовуються суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки, повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, створення та ведення якого забезпечується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, розміщується на офіційному вебсайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Включення/виключення транспортних засобів до/з Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, здійснюється, зокрема, на підставі заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними (далі – Заявки), із зазначенням періоду переміщення такого пального або спирту етилового. Такі Заявки подаються суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів, до переміщення митною територією України у транспортних засобах, які не є акцизними складами пересувними, власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки. Форма Заявки затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Такі Заявки у формі електронних документів надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Забороняється переміщення пального або спирту етилового, зокрема, транспортними засобами, що не зазначені у Заявках, які надіслані центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Форма Заявки та Порядок її заповнення (далі – Порядок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 08.05.2019 № 188.

Пунктом 3 Порядку визначено, що Заявку складають та надсилають до контролюючого органу в електронній формі з урахуванням вимог законодавства з питань документування управлінської діяльності.

Відправлення, передавання, одержання, зберігання та організація обігу Заявок здійснюється із дотриманням вимог законів України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями та від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями.

До уваги платників акцизного податку!

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

ДФС України на офіційному вебпорталі за посиланням http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/387640.html надала роз’яснення щодо виправлення помилкових показників, зазначених в акцизних накладних, складених для розподілу обсягів залишків пального, що обліковувалися у платників податку в системі електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕА РП), між акцизними складами/акцизними складами пересувними, де такі обсяги залишків пального знаходяться фактично станом на 1 липня 2019 року.

Відповідно до п. 231.7 ст. 231 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) коригування показників акцизної накладної (далі – АН) шляхом складання розрахунку коригування та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється у випадку, якщо після реалізації пального або спирту етилового відбувається повернення частини чи всього обсягу пального або спирту етилового особі, яка реалізує пальне або спирт етиловий, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених при складанні такої акцизної накладної.

Пунктом 23 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ визначено, що розподіл обсягів пального, облік якого здійснювався в СЕА РП, між акцизними складами та/або акцизними складами пересувними здійснюється шляхом складання та реєстрації АН. При цьому операції з реалізації пального в розумінні п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ не здійснюються, тобто фізична передача (відпуск, відвантаження) пального не відбувається.

Відповідно показники АН, складених для розподілу обсягів залишків пального, що обліковувалися у платників податку в СЕА РП, між акцизними складами/акцизними складами пересувними, де такі обсяги залишків пального знаходяться фактично станом на 1 липня 2019 року, не можуть коригуватись шляхом складання розрахунків коригування акцизної накладної.

Формою АН та Порядком заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2019 № 262, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2019 за № 753/33724, передбачено складання АН з окремими ознаками, які дозволяють їх ідентифікувати, а саме у цьому випадку у відповідному полі зазначається напрям використання пального «3» – розподіл обсягу залишків пального станом на 01 липня 2019 року між акцизними складами/пересувними акцизними складами, де такі обсяги фактично знаходилися.

Під час складання відповідно до п. 23 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ АН (далі – розподільча АН) платниками були допущені помилки, зокрема, в реквізитах отримувача пального, акцизного складу або акцизного складу пересувного такого отримувача, обсягах пального, кодах пального згідно з УКТ ЗЕД.

ДФС у зв’язку зі значною кількістю звернень платників щодо невідповідного розподілу платниками залишків пального між СЕА РП та СЕА РПСЕ пропонує наступну процедуру приведення платниками у відповідність даних СЕА РПСЕ фактичним залишкам пального станом на 01 липня 2019 року, яка погоджена з Міністерством фінансів України:

1. Приведення у відповідність даних СЕА РПСЕ, сформованих на підставі розподільчих АН, які містили невідповідні дані щодо отримувача пального та/або акцизного складу/акцизного складу пересувного та/або кодів УКТ ЗЕД пального.

Особою, яка в розподільчій АН, що містила невідповідні дані, зазначена як отримувач пального, складається АН на операцію з відпуску пального, в якій зазначається:

► напрям використання – «0»;

► дата складання – 01.07.2019;

► до графи 2 табличної частини «Опис товару згідно з УКТ ЗЕД» перед описом товару заноситься текст такого змісту: «Приведення у відповідність даних щодо залишків пального станом на 01.07.2019. Розподільча АН реєстраційний № (номер, зазначений у квитанції № 2 до другого примірника розподільчої АН, що містила невідповідні дані)»;

► у полі «Отримувач пального» зазначаються реквізити особи – платника податку, у якого фактично перебували залишки пального станом на 01 липня  2019 року, у т. ч. з правильними кодами УКТ ЗЕД;

► до поля «Акцизний склад/акцизний склад пересувний, з якого фізично відвантажене (відпущене) пальне» переносяться дані з поля «Акцизний склад/акцизний склад пересувний, на який фізично відвантажене (отримане) пальне» розподільчої АН;

► до поля «Акцизний склад/акцизний склад пересувний, на який фізично відвантажене (отримане) пальне» заносяться реквізити акцизного складу/акцизного складу пересувного, на якому фактично перебували залишки пального станом на 01 липня 2019 року.

2. Приведення у відповідність даних СЕА РПСЕ, сформованих на підставі розподільчих АН, що містили завищені дані щодо обсягу реалізованого пального.

Особою, яка в розподільчій АН, що містила невідповідні дані, зазначена як отримувач пального, складається АН на операцію з відпуску пального, в якій зазначається:

► напрям використання – «0»;

► дата складання – 01.07.2019;

► до графи 2 табличної частини «Опис товару згідно з УКТ ЗЕД» перед описом товару заноситься текст такого змісту: «Приведення у відповідність даних щодо залишків пального станом на 01.07.2019. Розподільча АН реєстраційний  № (номер, зазначений у квитанції № 2 до другого примірника розподільчої АН, що містила невідповідні дані)»;

► у полі «Отримувач пального» зазначаються реквізити особи – платника податку, у якого фактично перебували обсяги такого перевищення пального станом на 01 липня 2019 року;

► до поля «Акцизний склад/акцизний склад пересувний, з якого фізично відвантажене (відпущене) пальне» переносяться дані з поля «Акцизний склад/акцизний склад пересувний, на який фізично відвантажене (отримане) пальне» розподільчої АН;

► до поля «Акцизний склад/акцизний склад пересувний, на який фізично відвантажене (отримане) пальне» заносяться реквізити акцизного складу/ акцизного складу пересувного, на якому фактично перебували такі обсяги перевищення пального станом на 01 липня 2019 року.

Дані щодо обсягу реалізованого пального в такій АН містять обсяг перевищення (тобто різницю між завищеним обсягом пального, помилково зазначеним у розподільчій АН, та правильним обсягом пального), який необхідно перенести на акцизний склад/акцизний склад пересувний, де такий обсяг перевищення фактично знаходився станом на 01.07.2019.

Термін виправлення помилок, яких платники припустились у розподільчих АН (тобто термін реєстрації другого примірника АН, складених для виправлення помилок у розподільчих АН) – по 15.08.2019 (включно).

Оскільки виправлення помилок у розподільчих АН потребує складання АН особою, яка в таких розподільчих АН зазначена як отримувач пального, суб’єкт господарювання, який припустився помилки, інформує таких отримувачів про реквізити помилкових розподільчих АН, надає перелік неправильних даних та перелік даних, які отримувачу необхідно зазначити в АН, якими виправляються помилки.

Електронний кабінет – найбільш популярний

електронний сервіс ДФС України

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє що сервіс Електронний кабінет користується найбільшою популярністю серед платників податків.

Нагадуємо, що «Електронний кабінет» (https://cabinet.sfs.gov.ua/) – персональне автоматизоване робоче місце платника. Цей сервіс містить наступну інформацію: податковий календар; стан розрахунків з бюджетом; листування з органами ДФС; облікові дані; пошук інформації в реєстрах ДФС; подання заяв/запитів; подання декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді; сплата податків (для фізичних осіб); перегляд даних СЕА ПДВ; інформацію з реєстрів; дані про взяття на облік платників; реєстр страхувальників; дані реєстру платників ПДВ; реєстр платників єдиного податку; інформацію про РРО; інформацію про книги ОРО; дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового; інформацію з інших реєстрів.

Також звертаємо увагу, що з повним переліком електронних сервісів, які функціонують та розміщені на офіційному вебпорталі ДФС України можна ознайомитися за посиланням

http://sfs.gov.ua/diyalnist-/elektronnyi-servisi/elektronni-servisi-/.

З січня по липень платники Дніпропетровщини перерахували до бюджетів усіх рівнів та єдиного внеску 53,8 мільярдів гривень

З початку 2019 року органами ДФС у Дніпропетровській області та Дніпропетровською митницею ДФС забезпечено у бюджети всіх рівнів (без врахування Дніпропетровського управління офісу ВПП ДФС) 44 млрд 676,8 млн грн, що на 10 млрд 991,3 млн грн перевищує показник відповідного періоду минулого року. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.

Так, до державного бюджету впродовж семи місяців 2019 року спрямовано 30 млрд 431,4 млн грн, що на 7 млрд. 930,9 млн грн (або на 35,2%) більше надходжень січня - липня минулого року.

До місцевих бюджетів за відповідний період забезпечено 14 млрд 245,4 млн гривень. Це на 3 млрд 60,4 млн грн (або на 27,4%) більше фактичних надходжень січня - липня 2018 року.

За підсумками семи місяців поточного року єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування зібрано 9 млрд 111,9 млн грн, що перевищує минулорічні показники на 1 млрд 469,2 млн грн (або на 19,2%).

Нарахування єдиного внеску на заробітну плату зовнішнього сумісника

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що у разi якщо база нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.

Норми встановлені п. 5 ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року  № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).

Водночас при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка єдиного внеску застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру (абзац третій частини п’ятої ст. 8 Закону № 2464).

Законом України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 108) визначено, що мінімальна заробітна плата – це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці. Мінімальна заробітна плата встановлюється одночасно в місячному та погодинному розмірах.

Розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати (ст. 31 Закону № 108). Тобто, якщо працівник відпрацював повний місяць, роботодавець зобов’язаний нарахувати заробітну плату у розмірі, не нижчому від мінімального.

Відповідно до ст. 56 Кодексу законів про працю від 10 грудня 1971 року із змінами та доповненнями за угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так і згодом неповний робочий день або неповний робочий тиждень. Оплата праці в цих випадках провадиться пропорційно відпрацьованому часу або залежно від виробітку.

Таким чином, роботодавець має право нарахувати працівнику, який працює неповний робочий день, заробітну плату, нижчу за мінімальну, але за умови, що сума нарахованої заробітної плати має бути не менша ніж частина від мінімальної заробітної плати, що припадає на фактично відпрацьований час.

При цьому роботодавець розраховує суму єдиного внеску як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску незалежно від того, що працівник працював неповний робочий день.

Отже, при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи (сумісникам) ставка єдиного внеску застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру.

Операції з реалізації суб’єктами господарювання безалкогольного пива у роздріб акцизним податком не оподатковуються

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що пиво – це насичений діоксидом вуглецю пінистий напій, отриманий під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами, який зазначений у товарній позиції 2203 згідно з УКТ ЗЕД.

Норми встановлені п.п. 14.1.144 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

В свою чергу під безалкогольним пивом розуміють насичений діоксидом вуглецю пінистий напій, одержаний під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами з об’ємною часткою спирту не більш як 0,5 відсотка, отриманий шляхом діалізу або переривання головного бродіння, або виготовлення пивного сусла зі зниженою часткою сухих речовин у початковому суслі, що відноситься до товарної групи УКТ ЗЕД за кодом 2202 (ст. 1 Закону України від 19 грудня      1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами та доповненнями).

Підпунктом 215.3.1 п. 215.3 ст. 215 ПКУ встановлено ставки акцизного податку, зокрема, на пиво із солоду (солодове), що відноситься до товарної групи 2203 00 згідно УКТ ЗЕД.

На товари, що відносяться до товарної групи 2202 згідно УКТ ЗЕД, ставки акцизного податку ПКУ не встановлено та такі товари не віднесено до підакцизних.

Тому операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі товарів, які не належать до підакцизних, зокрема пива безалкогольного, акцизним податком не оподатковуються.

 

 

 

 



2019-08-12
Засідання робочої групи з перевірки додержання вимог законодавства, реалізації державної політики у сфері регулювання земельних відносин, використання та охорони земель.

Виконавчий комітет Тернівської міської ради повідомляє про те, що 22.08.2019р. о 14.00 відбудеться засідання робочої групи з перевірки додержання вимог законодавства, реалізації державної політики у сфері регулювання земельних відносин, використання та охорони земель.