Тернівська Міська рада

Тернівська Міська рада

Офіційний сайт міста
2018-02-20
В кожному районі Дніпропетровщини відкриють інклюзивно-ресурсні центри

В кожному районі Дніпропетровщини відкриють інклюзивно-ресурсні центри. Таке рішення сьогодні в облдержадміністрації скріпили Меморандумом між ДніпроОДА та місцевими громадами, повідомив голова ДніпроОДА Валентин Резніченко.

«Дніпропетровщина – лідер в Україні із впровадження інклюзивної освіти. Область працює над створенням у школах освітнього середовища для особливих дітей. У 2017 році перший в Україні інклюзивно-ресурсний центр відкрили у Солонянській опорній школі. Цей проект – частина соціальної програми «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації» голови Благодійного Фонду Порошенка, дружини Президента України Марини Порошенко. Нині такий досвід поширюватиметься на всю область», - зазначив Валентин Резніченко. 

            Інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ) облаштовуватимуть за проектом Фонду Порошенка. Їх відкриватимуть при школах та в нових, окремо зведених будівлях. Такі центри з’являться в усіх містах, районах і громадах. Відповідне рішення скріпили Меморандумом. Його підписала ДніпроОДА з головами міст, райрад, об’єднаних територіальних громад.

            «Діти з особливими потребами не будуть навчатися в інтернатах радянського типу, як раніше. Створення інклюзивно-ресурсних центрів дає можливість ввести особливих дітей в сучасну українську школу. Завдяки цьому дітлахи відчуватимуть себе комфортно”, - розповів перший заступник голови ДніпроОДА Олег Кужман

            В ІРЦ займатимуться діти від 2 до 18 років.

            «Інклюзивно-ресурсні центри потрібні в кожному районі, в кожній громаді. Адже має бути доступ до освіти всім без винятку дітям», - поділилася голова Гречаноподівської сільської об'єднаної громади Галина Усик.

Нині в регіоні вже 150 інклюзивних навчальних закладів, які відвідують близько 500 учнів. У 2017 році у школах Дніпропетровщини облаштували більше півсотні медіатек та 18 ресурсних кімнат.



2018-02-20
Західно-Донбаська ОДПІ інформує

Єдиний податок: розміри авансових внесків для ФОП І і ІІ груп у 2018 році

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників єдиного податку, що відповідно до п.293.2 ст.293 та п.295.1 ст.295 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), які перебувають на спрощеній системі оподаткування та є платниками єдиного податку І та ІІ груп, повинні здійснювати сплату авансових внесків з урахуванням розміру мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму. Платники єдиного податку І і ІІ груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

Статтями 7 та 8 Закону України від 07.12.2017 №2246-VIII «Про Державний бюджет України на 2018 рік» встановлено, що з 01.01.2018 прожитковий мінімум для працездатних осіб дорівнює 1762 грн., мінімальна заробітна плата – 3723 грн.

Отже, для ФОП І групи фіксована ставка авансових внесків, яка встановлена у межах 10% від прожиткового мінімуму, з 01.01.2018 становить не більше 176,20 грн. за календарний місяць, для ФОП ІІ групи – у межах 20% від мінімальної заробітної плати, тобто не більше 744,60 грн. за календарний місяць.

До уваги туристичних операторів – платників ПДВ!

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.207.2 ст.207 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) базою оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) в разі проведення операцій з постачання туристичним оператором туристичного продукту (туристичної послуги), призначеного для його споживання (отримання) на території України, є винагорода, яка визначається як різниця між вартістю поставленого ним туристичного продукту (туристичної послуги) та вартістю витрат, понесених таким туристичним оператором внаслідок придбання (створення) такого туристичного продукту (туристичної послуги).

Базою оподаткування ПДВ в разі проведення операцій з постачання на території України туристичним оператором туристичного продукту (туристичної послуги), призначеного для його споживання (отримання) за межами території України, є винагорода, яка визначається як різниця між вартістю поставленого ним туристичного продукту (туристичної послуги) та вартістю витрат, понесених таким туристичним оператором внаслідок придбання (створення) такого туристичного продукту (туристичної послуги) (п.207.3 ст.207 ПКУ).

Згідно з п.207.6 ст.207 ПКУ датою виникнення податкових зобов’язань з ПДВ у туристичного оператора при постачанні туристичного продукту (туристичної послуги) є дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання туристичного продукту (туристичної послуги).

Датою виникнення права на віднесення сум податку до податкового кредиту туристичного оператора при придбанні товарів/послуг, які не включаються у вартість туристичного продукту (туристичної послуги), є дата отримання товарів/послуг, підтверджена податковою накладною.

Якщо туристичним оператором отримано авансову оплату, то на дату отримання  авансу за туристичний продукт податкові зобов`язання з ПДВ не формуються до моменту оформлення документа, що засвідчує факт постачання туристичного продукту (туристичної послуги).

 

 

За місяць на сервіс «Пульс» звернулося 77 платників Дніпропетровщини

У січні поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулися 77 заявників регіону. Порівняно з відповідним періодом 2017 року їх кількість збільшилась на 74.

Усі звернення розглянуто та вирішено згідно з чинним законодавством.

Найчастіше платники порушували питання щодо подання звітності та реєстрації накладних (54 звернення). Крім того, громадяни цікавились організацією роботи територіальних органів ГУ ДФС області (16 звернень). По два дзвінки на сервіс «Пульс» пролунало від мешканців Дніпропетровщини з питань перевірки суб’єкта господарювання та корупційних дій.

Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФС України «Пульс» 0-800-501-007 (напрямок «4»). Лінія працює цілодобово.

Павло Дроняк: Платники зобов’язані подати декларацію, якщо отримували доходи без податкових агентів

Якщо у 2017 році платник податків отримував доходи лише за участі податкових агентів, подавати декларацію про доходи йому не потрібно. Якщо ж такі доходи він отримав без податкових агентів або отримав доходи, при отриманні яких особа зобов’язана подати декларацію, то така особа за результатами 2017 року повинна подати декларацію про доходи до 2 травня 2018 року. Про це розповів директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк в інтерв’ю виданню «Факти».

За його словами, до податкових агентів належать усі підприємства, підприємці, а також особи, які займаються незалежною професійною діяльністю, які нараховують та виплачують фізичним особам доходи у вигляді зарплатні, гонорарів, винагород за разову роботу, дивідендів, премій тощо. Саме такі податкові агенти відповідно до Податкового кодексу несуть відповідальність за нарахування та сплату податку на доходи фізичних осіб до бюджету.

Без участі податкових агентів можна отримати винагороди які виплачуються людям, що працюють за наймом у приватних осіб. Це – хатні робітниці, садівники, няні, гувернантки, будівельники тощо. Крім того, до таких доходів належать і кошти, які отримують люди від здачі свого житла в оренду.

При цьому податок сплачується не тільки при здачі в оренду житлових приміщень, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок, а також при наданні в оренду транспортних засобів.

«Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізична особа-підприємець, то податковим агентом є саме орендатор. Він і повинен утримати та перерахувати до бюджету податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5%. Якщо майно здається в оренду фізичній особі, то податок та військовий збір сплачує орендодавець», – пояснив Павло Дроняк.

Він також наголосив, що не потрібно декларувати доходи тим громадянам, які протягом року продали не більше одного житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, дачного будинку, а також земельної ділянки у розмірі, передбаченому для безкоштовної приватизації. При цьому таке майно має бути у володінні особи більше трьох років.  Також не оподатковується дохід, отриманий від продажу успадкованого майна.

Якщо ж людина продає другу квартиру за рік, то вона сплачує податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.

Не підлягають оподаткуванню також операції з продажу (обміну) протягом року одного легкового автомобіля та/або мотоцикла та/або мопеда. Разом з тим, продаж таких транспортних засобів більше ніж один раз на рік або продаж інших видів транспортних засобів підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.

При цьому згідно з Податковим кодексом, нотаріус зобов’язаний перевіряти сплати податку перед тим, як завірити угоду купівлі-продажу. Після цього податок вважається сплаченим і подавати декларацію громадянам не потрібно.

Про різниці, які виникають при здійсненні фінансових операцій

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до внесених змін Законом України від 07.12.017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі – Закон №2245) та Законом України від 07.11.2017 №2176-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні» різниці, які виникають при здійсненні фінансових операцій, передбачені ст.140 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зазнали суттєвих редакційних змін.

Так, зокрема:

- для визначення різниць, що зменшують фінансовий результат до оподаткування:

· фінансовий результат до оподаткування платника податку на прибуток (далі – платник податку) не зменшуватиметься на суму нарахованих доходів у вигляді дивідендів, що підлягають виплаті на його користь від платників єдиного податку (п.п.140.4.1 п.140.4 ст.140 ПКУ);

· п.140.4 ст.140 ПКУ доповнено новим п.п.140.4.4, яким передбачено зменшення фінансового результату до оподаткування на суму субсидій, отриманих платником податку – суб’єктом кінематографії України для повернення частини кваліфікованих витрат відповідно до Закону України від 23.02.2017 №1977-VІІІ «Про державну підтримку кінематографії в Україні» (далі – Закон №1977), здійснених при виробництві (створенні) фільму та включених до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;

- для визначення різниць, що збільшують фінансовий результат до оподаткування:

· уточнено різниці, передбачені підпунктами 140.5.1, 140.5.2 та 140.5.4 п.140.5 ст.140 ПКУ, та застосовуються при здійсненні контрольованих операцій;

· п.п.140.5.7 п.140.5 ст.140 ПКУ доповнено положеннями, що передбачають особливості застосування цього підпункту суб’єктами кінематографії щодо витрат з нарахування роялті;

· п.п.140.5.10 п.140.5 ст.140 ПКУ доповнено положенням, яке визначає нову різницю щодо сум компенсації вартості путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років роботодавцем, який є платником податку на прибуток, якщо така компенсація відповідно до ПКУ не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи – платника податку на доходи фізичних осіб;

· визначено, що не поширюється на платників податку, які були платниками єдиного податку четвертої групи, положення п.п.140.5.12 п.140.5 ст.140 ПКУ щодо сум доходу, отриманого як оплата за товари (роботи, послуги), відвантажені (надані) під час перебування на спрощеній системі оподаткування;

· п. 140.5 ст. 140 ПКУ доповнено новими підпунктами:

* 140.5.13 – щодо сум витрат, понесених платником податку у поточному звітному періоді за рахунок раніше отриманих субсидій для повернення частини кваліфікованих витрат відповідно до Закону №1977, але не більше суми такої субсидії, здійснених при виробництві (створенні) фільму та включених до складу витрат поточного звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;

* 140.5.14 – щодо сум коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року суб’єктам сфери фізичної культури і спорту, а саме дитячо-юнацьким спортивним школам, центрам олімпійської підготовки, школам вищої спортивної майстерності, центрам фізичної культури і спорту інвалідів, спортивним федераціям з олімпійських видів спорту, що є неприбутковими організаціями, внесеними до Реєстру неприбуткових установ та організацій, на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг у розмірі, що перевищує 8 відсотків оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

Протягом 2017 року було зареєстровано 264 тис. фізичних осіб-підприємців

Протягом минулого року кількість фізичних осіб, які зареєструвалися підприємцями і розпочали свою діяльність, склала 264 тис. осіб. Натомість закрилося 129 тис. працюючих фізичних осіб-підприємців. Про це розповів в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в інтерв’ю інтернет-виданню «Економічна правда».

«Я вважаю всі ФОПи, що були відкриті торік, працюючими, адже вони обов’язково сплачують ЄСВ, а для цього необхідно працювати та отримувати прибуток», – наголосив Мирослав Продан.

Він також зазначив, що з грудня 2016 року підприємницьку діяльність припинили 515,2 тис. ФОПів. Із них таких, що реально працюють, було лише 129 тис., тобто 25%.

«Решта - це підприємці, які протягом останніх років не здійснювали господарську діяльність, не декларували доходи, не сплачували податки. Здавали «нульові» звіти раз на рік - ось і вся діяльність», – пояснив очільник ДФС.

Мирослав Продан також зазначив, що на мотивацію підприємців працювати та сплачувати податки не вплинуло підвищення мінімальної заробітної плати, а відповідно і збільшення ЄСВ.

«Звичайно, «фактор 3200» спрацював. 2017 року надходження ПДФО зросли на 42%, ЄСВ – на понад 37%. Але потенціал, звичайно, ще надвеликий. Проблема зарплат у «конвертах» залишається, і її лише підвищенням «мінімалки» чи штрафами не вирішити», – підкреслив Мирослав Продан.

Дохід від надання в оренду автомобіля - коли декларувати?

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що  відповідно до п.п.164.2.5 п.164.2 ст.164 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включаються дохід від надання майна в лізінг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п.170.1 ст.170 ПКУ.

Обов’язок платника ПДФО щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо платник ПДФО отримував доходи, зокрема, виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, передбачених розділом ІV ПКУ (п.179.2 ст.179 ПКУ).

У разі надання громадянами у 2017 році власного рухомого майна в оренду (суборенду) особі, яка не є податковим агентом, фізичні особи зобов’язані надати податкову декларацію до територіальних органів фіскальної служби за місцем свого проживання та задекларувати отримані доходи.

Кожен об’єкт рухомого майна відображається громадянином у декларації окремо. У відповідних графах зазначаються номера категорії об’єктів; марки, моделі, характеристики рухомого майна; року випуску; відмітки про надання майна в оренду (суборенду). 

 

Результат від відчуження земельних ділянок визначається

згідно з правилами бухгалтерського обліку

 

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що п.п.138.3.3 п.138.3 ст.138 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено групи основних засобів (далі – ОЗ) (необоротних активів) та мінімально допустимі строки їх амортизації у податковому обліку. Зокрема, для групи 1 ОЗ (земельні ділянки) мінімально допустимі строки корисного використання не встановлено. Враховуючи зазначене, вартість земельних ділянок у податковому обліку не підлягає амортизації.

Результат від відчуження земельних ділянок визначається згідно з правилами бухгалтерського обліку та відображається у складі фінансового результату до оподаткування без коригувань.

Відповідно до п.7 наказу Міністерства фінансів України від 27.04.200092 «Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби»» зі змінами, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.05.2000 за 288/4509 (далі – ПБО 7) придбані (створені) ОЗ зараховуються на баланс підприємства/установи за первісною вартістю. При цьому вартість земельних ділянок та природних ресурсів не є об’єктом амортизації (п.22 ПБО 7).

Трансфертне ціноутворення: деякі особливості складання Звіту про контрольовані операції

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2016  №8 зі змінами та доповненнями затверджено Порядок складання Звіту про контрольовані операції (далі – Порядок), який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 04.02.2016 за №187/28317.

Відповідно до Порядку Звіт про контрольовані операції (далі – Звіт) подається до 01 жовтня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

У разі якщо платником податку виявлено, що у раніше поданому Звіті інформація надана не в повному обсязі, містить помилки або недоліки, такий платник податків має право подати:

¨ новий Звіт (Звіт з позначкою «звітний новий») до граничного строку подання Звіту за такий самий звітний період;

¨ уточнюючий Звіт (Звіт з позначкою «уточнюючий») після граничного строку подання Звіту за такий самий звітний період.

Новий та уточнюючий звіти повинні містити повну інформацію про контрольовані операції за звітний рік, як передбачено при складанні основного Звіту (Звіту з позначкою «звітний»).

Якщо останній день строку подання Звіту припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Звіт складається із заголовної, основної частин, додатка та інформації до додатка, які є невід’ємною частиною Звіту.

Звертаємо увагу, що у заголовній частині наводяться дані про платника податків, який подає Звіт. В основній частині наводяться загальні відомості про операції з різними контрагентами, здійснені протягом звітного року. У додатку (додатках) наводяться дані про особу (осіб), яка (які) є стороною (сторонами) контрольованої операції, та деталізовані відомості про контрольовану(і) операцію(ії). У інформації до додатка наводиться інформація про ознаки пов’язаності платника податків із відповідним контрагентом відповідно до п.п.14.1.159 п.14.1 ст.14 розділу І Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Кількість додатків до Звіту відповідає кількості контрагентів – сторін контрольованих операцій.

Якщо платником податків для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» використано методи, передбачені підпунктами 39.3.1.2 – 39.3.1.5 п.п.39.3.1 п.39.3 ст.39 розділу І ПКУ, при заповненні розділу «Відомості про контрольовані операції» додатка до Звіту дозволяється наведення узагальненої інформації щодо сукупності таких контрольованих операцій.

Особливості заповнення Звіту відповідно до п.39.3 ст.39 ПКУ наведено у розділі V Порядку.

 

 

 



2018-02-19
Тернівчани відзначили Масляну

   Масляна є одним з найстаріших свят. Справжня забава, яка зберегла свої традиції і в наші дні. Це смачне і неймовірно ситне свято триває цілий тиждень, який передує настанню Великого посту. У 2018 році воно проходило з 12 по 18 лютого. У народі це свято асоціюється з смачними печеними млинцями та веселими гуляннями. Мета таких гамірних масових заходів полягала в тому, щоб розбудити весну від сну і прогнати геть зиму.

   У Тернівці 18 лютого на площі ім. Т.Г. Шевченка на тернівчан теж чекало справжнє свято Масляної. Народне гуляння з розвагами, жартами та піснями зібрало на площі чимало людей. Тут були - конкурс млинців,  ярмарок народних майстрів, дітей розважали веселі аніматори, також на площі  для дітей були встановлені атракціони.

Присутній на святі міський голова Віталій Тарелкін привітав тернівчан зі святом: «Всією душею вітаю зі святом приходу весни. Побільше вам величезних, рум’яних жаром млинців. Нехай зима забере з собою всі негаразди, а весна принесе тільки щастя, удачу, радість, сімейне благополуччя і достаток».

  Під кінець свята традиційно розпалили велике багаття, на якому згоріло солом'яне опудало Морени. Також 18 лютого - Прощена неділя. А с 19 лютого почався Великий пост.



2018-02-16
21.02.2018 року о 10 годині відбудеться чергове засідання виконавчого комітету Тернівської міської ради

Згідно затвердженого плану роботи виконавчого комітету на розгляд виносяться наступні питання:

 

1. Про виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку м. Тернівка за 2017 рік.

2. Про результати роботи КП «ТЖКП» за 2017 рік.

3. Про хід  виконання Програми розвитку земельних відносин, використання та охорони земель у місті Тернівка на 2015-2020 роки, затвердженої рішенням Тернівської міської ради від 27.03.2015 року № 963-58/VI з урахуванням змін.   

4. Про підсумки виконання міського бюджету за 2017 рік.

5. Звіт про роботу відділу ведення Державного реєстру виборців за 2017 рік.

6. Про хід  виконання міської програми «Здоров’я населення м.Тернівки на період до 2019 року», затвердженої рішенням сесії Тернівської міської ради від 26.02.2015 р. № 941-57/VІ.

7.  Про роботу спостережної комісії за 2017 рік.

8. Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Тернівської міської ради за 2017 рік.



2018-02-15
Західно-Донбаська ОДПІ інформує

До уваги платників рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п.п.253.1.1. п.253.1 ст.253 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин (далі – платник рентної платти), є юридичні та фізичні особи – суб’єкти господарювання, які використовують у межах території України ділянки надр для зберігання природного газу, нафти, газоподібних та інших рідких нафтопродуктів.

Згідно з п.п.257.3.2 п.257.3 ст 257 ПКУ платник рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин (далі – рентна плата) до закінчення визначеного розділом II ПКУ граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, визначений ст.257 ПКУ, подає до відповідного контролюючого органу за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 ПКУ, податкову декларацію з рентної плати, яка містить додаток з рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин – за місцезнаходженням ділянки надр.

Пунктом 253.3 ст.253 ПКУ визначено, що об’єктом оподаткування рентною платою, є обсяг підземного простору (ділянки) надр:

· для зберігання природного газу та газоподібних продуктів – активний об’єм зберігання газу в пористих чи тріщинуватих геологічних утвореннях (пластах-колекторах) (п.п.253.3.1 п.253 ст.253 ПКУ);

· для зберігання нафти та інших рідких нафтопродуктів - об’єм спеціально створених та існуючих гірничих виробок (відпрацьованих і пристосованих), а також природних порожнин (печер) (п.п.253.3.1 п.253 ст.253 ПКУ).

Відповідно до п.257.5 ст.257 ПКУ сума податкових зобов’язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.

Слід зазначити, що контроль за правильністю визначення обсягів використання надр в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного гірничого нагляду, який подає у місячний строк з дня видачі чи вилучення акта про надання гірничого відводу контролюючим органам за місцезнаходженням ділянки надр інформацію про зміни у переліку користувачів надр (п.п.258.2.3 п.258.2 ст.258 ПКУ)

Мирослав Продан: У січні до бюджету додатково надійшло майже 4 млрд. грн. митних платежів

У січні 2018 року до Державного бюджету України перераховано понад 27,1 млрд. гривень митних платежів. Це майже на 4 млрд. грн., або на 16,8% перевищує індикативні показники, доведені Міністерством фінансів України на перший місяць поточного року. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.

За його словами, фактичні надходження зросли на 43,5%, або на 8,2 млрд. грн.  порівняно з січнем минулого року.

«Високі показники, яких ми досягли сьогодні, – це, перш за все, результат боротьби з корупцією і контрабандою, ефективної роботи по детінізації економіки. Певною мірою на збільшення надходжень митних платежів до бюджету впливають і такі чинники, як інфляція, зростання  обігу імпорту, а також розмитнення великих обсягів імпортованого газу. Але вони всі разом не в змозі були б забезпечити такий стрімкий темп зростання надходжень», - підкреслив Мирослав Продан.

Очільник ДФС також зазначив, що у січні поточного року середньоденні надходження митних платежів склали майже 1,4 млрд. грн. Це на 43%, або на 411 млн. грн. перевищує середньоденний показник надходжень січня 2017 року. 

На Дніпропетровщині директор підприємства, який ухилився від сплати ПДВ, добровільно відшкодує збиток державі

У Дніпропетровській області слідчим управлінням ГУ ДФС направлено до суду обвинувальний акт стосовно директора підприємства, яке обвинувачується в ухиленні від сплати податку на додану вартість в особливо великих розмірах.

У ході досудового слідства було встановлено, що службові особи підприємства шляхом безпідставного формування податкового кредиту з ПДВ на загальну суму 3,4 млн. грн. з урахуванням неіснуючих господарських операцій з суб'єктами підприємницької діяльності умисно ухилилися від сплати податку на додану вартість в особливо великих розмірах.

Для відшкодування завданих державі збитків директор підприємства уклав угоди зі слідством. Внаслідок таких заходів, вжитих податковою міліцією, частина суми, а саме 843 тисячі гривень вже відшкодовано до бюджету.

Обвинувальний акт направлено до суду.

Неприбутковим організаціям про виключення з Реєстру

Західно-Донбаськка ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що п.16 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440, (далі – Порядок), визначені умови, при яких неприбуткова організація  виключається з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).

Так, виключення неприбуткової організації з Реєстру здійснюється на підставі рішення контролюючого органу в разі:

· використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для інших цілей, ніж утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ);

· розподілу доходів (прибутків) неприбуткової організації або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;

· невідповідності неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим п.133.4 ст.133 ПКУ;

· затвердження ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого балансу неприбутковою організацією, що припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу або перетворення) або ліквідації;

· за ініціативою неприбуткової організації.

Рішення про виключення неприбуткової організації з Реєстру надсилається такій організації у порядку, визначеному ст.42 ПКУ, протягом трьох робочих днів з дня прийняття зазначеного рішення.

Після виключення неприбуткової організації з Реєстру присвоєна їй ознака неприбутковості скасовується:

¨ з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулося недотримання вимог п.133.4 ст.133 ПКУ;

¨ з дати припинення юридичної особи (в результаті її ліквідації, злиття, приєднання, поділу або перетворення);

¨ з дати надходження до контролюючого органу заяви неприбуткової організації про виключення з Реєстру за власною ініціативою.

За наявності декількох підстав для виключення неприбуткової організації з Реєстру датою скасування ознаки неприбутковості вважається дата тієї події, що відбулася раніше  (п.17 Порядку).

Оподаткування доходу суб’єктів господарювання, які здійснюють випуск та проведення лотерей у 2018 році

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що з 01.01.2018 змінився розмір ставки податку на дохід для суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з випуску та проведення лотерей, а саме, з 18% на 24%. Норма передбачена п.48 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Дохід суб’єктів, які здійснюють випуск та проведення лотерей, підлягає оподаткуванню згідно з п.141.8 ст.141 ПКУ (п.п. 134.1.2 п.134.1 ст. 134 ПКУ).

Нарахований суб’єктами господарювання, що здійснюють випуск та проведення лотерей, податок на дохід за вищевказаною ставкою, не є різницею та не зменшує фінансовий результат до оподаткування такого суб’єкта (абз. третій п.141.8 ст.141 ПКУ).

Згідно з п.136.5 ст.136 ПУ податок на дохід, визначений як об’єкт оподаткування, зокрема, у п.п.134.1.4 п.134.1 ст.134 ПКУ, є частиною податку на прибуток.

При цьому, слід зауважити, що прибуток суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з випуску та проведення лотерей, від здійснення іншої діяльності, яка не пов’язана із випуском та проведенням лотерей, нараховується та сплачується за правилами ІІІ розділу ПКУ за базовою (основною) ставкою податку на прибуток – 18%.

Відповідно до п.137.8 ст.137 ПКУ платники податку на дохід – суб’єкти, які здійснюють випуск та проведення лотерей, щоквартально сплачують податок на дохід у порядку і в строки, які встановлені для квартального податкового (звітного) періоду з поданням податкової декларації з податку на прибуток.

Податківці в Дніпрі виявили 8 нелегальних автозаправок.

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинили незаконну діяльність восьми автозаправних пунктів.

У ході операції "Акциз-2018" було встановлено, що на заправках, розташованих на території м. Дніпро, здійснюється незаконна реалізація нафтопродуктів і скрапленого газу. Заправки працювали без будь-яких дозвільних документів.

У результаті проведених двох обшуків було виявлено та вилучено нафтопродукти і скраплений газ (пропан-бутан) на загальну суму 2,2 млн. грн., а також обладнання, яке використовувалося в незаконній діяльності, вартістю 2,7 млн. грн. Всього вилучено товарно-матеріальних цінностей на загальну суму 4,9 млн. гривень.

Вилучені товарно-матеріальні цінності передані на відповідальне зберігання.

Проводяться подальші заходи щодо встановлення походження сировини, яка реалізовувалася, і осіб, причетних до незаконної діяльності зазначених автозаправок.

 

Податкова знижка: обмеження щодо суми коштів, сплачених за навчання, скасовано

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.01.2017 року діє норма, передбачена п.п.166.3.3 п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), згідно з якою фізична особа – платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право включити до податкової знижки фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника ПДФО та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Тобто, з 01.01.2018 скасовано обмеження щодо суми коштів сплачених за навчання і враховуватимуться фактично понесені платником ПДФО витрати. При цьому загальна сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ (п.п.166.4.2 п.166.4 ст.166 ПКУ).

Крім цього, за результатами 2017 року платник ПДФО може скористатись правом на отримання податкової знижки, пов’язаної з навчанням члена сім’ї першого ступеня споріднення, незалежно від того одержує чи ні такий член сім'ї заробітну плату.

Січневі надходження від платників Дніпропетровщини: понад 6,4 млрд. грн. податків і митних платежів до бюджетів усіх рівнів та 917 млн. грн. ЄСВ

У першому місяці 2018 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено в бюджети усіх рівнів 6 млрд. 433,6 млн. грн., що майже на 2 млрд. грн. більше, ніж у січні 2017 року. Про це проінформувала керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Так, до державного бюджету впродовж січня 2018 року спрямовано 4 млрд. 827,7 млн. грн., що на 1 млрд. 634,4 млн. грн. більше, ніж за відповідний період 2017 року.

Січневі надходження поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону склали 1 млрд. 605,9 млн. грн. Це на 346,5 млн. грн. більше фактичних надходжень першого місяця 2017 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 917,0 млн. грн. Порівняно з 2017 роком надходження зросли на  228,1 млн. грн.

У 2017 році роботодавцям-порушникам донараховано до сплати 819 млн. грн.

Протягом 2017 року роботодавцям, які порушували податкове законодавство при виплаті заробітної плати та інших доходів фізичним особам, донараховано до сплати 819 млн. грн.. Про це повідомив директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.

За його словами, із загальної донарахованої суми майже 664 млн. грн. складає податок на доходи фізичних осіб, 122 млн. грн. – єдиний внесок та понад 33 млн. грн. – військовий збір.

Загалом під час перевірок порушення законодавства встановлено в 60% перевірених суб’єктів господарювання.

За рахунок вжитих заходів податкового контролю було виявлено близько 5 тис. найманих осіб, праця яких використовувалася роботодавцем без оформлення трудових відносин.

Павло Дроняк також розповів, що фахівці ДФС у складі робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створених за ініціативою місцевих органів виконавчої влади, здійснювали обстеження виробничих, торгових приміщень юридичних та фізичних осіб, місць здійснення підприємницької діяльності.  За результатами проведеної роз’яснювальної роботи  роботодавці уклали додатково майже 41 тис. трудових угод з найманими працівниками.

За результатами вжитих органами ДФС заходів залучено до державної реєстрації майже 26 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без реєстрації. До бюджету додатково сплачено понад 19 млн. грн. податків. 

До уваги платників єдиного внеску!

Західно-Донбаська ОДПІ  Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що відповідно до п.2 розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 із змінами та доповненнями (далі – Порядок №435), фізичні особи-підприємці (далі – ФОП), у тому числі ФОП – платники єдиного податку, без використання праці найманих працівників, формують та подають звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт) самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом.

Звітним періодом є календарний рік.

Згідно з абзацом третім частини восьмої ст.9 Закону України від 08.07.2010  №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями ФОП, крім ФОП – платників єдиного податку, зобов’язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахований за календарний рік, до 10 лютого наступного року.

Якщо останній день строку подання Звіту припадає на вихідний, святковий день чи інший неробочий день, то останнім днем подання Звіту вважається перший після нього робочий день (п.14 розділу ІІ Порядку №435).

Електронний кабінет доопрацьовано

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що сервіс «Електронний кабінет» доопрацьовано в частині проходження електронної ідентифікації уповноваженими особами платника, яким делеговано право підпису податкових накладних та розрахунків коригування (далі – уповноважена особа).

Уповноважена особа при вході до приватної частини (особистого кабінету) з використанням ЕЦП отримує доступ до таких сервісів «Електронного кабiнету»:

• реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних;

• інформація з Єдиного реєстру податкових накладних;

• інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування ПДВ.

Додатково повідомляємо, що по уповноваженим особам має бути подана форма J1391103 «Повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису».

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:https://cabinet.sfs.gov.ua/news/642710EE58310398E0530A50280762CC

 

Загальний товарообіг Дніпропетровської митниці ДФС у 2017 році склав 7 млрд. 694 млн. дол.

Протягом 2017 року працівники Дніпропетровської митниці ДФС оформили 166430 митних декларацій, в тому числі 73216 – імпортні, 76526 – експортні декларації. Це на 8,62% більше, ніж впродовж 2016 року.

Загальний товарообіг протягом 2017 року склав 7 млрд. 694 млн. дол. США й, порівняно з 2016 роком, збільшився на 27,3%. Зокрема, імпорт товарів зріс на 29,6% порівняно з показником 2016 року і склав понад 3 млрд. 863 млн. дол. США. На 25% зросли обсяги експортних операцій і становили понад 3 млрд. 831 млн. дол. США.

Упродовж 2017 року пропущено 36 млн. 934 тис. тон вантажів. Співвідношення експорту та імпорту по  оформленим вантажам у ваговому показнику за звітний період: 73,31% - експорт, 26,69% - імпорт.

Загалом на обліку у Дніпропетровській митниці ДФС протягом 2017 року перебувало 7 393 суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності.

Основними бюджетоформуючими товарами у 2017 році були: паливно-енергетичні товари, машини, устаткування та транспорт; продукція хімічної промисловості; метали та вироби з них.

Товари, які найчастіше експортувалися у 2017 році: руди, шлаки та зола; чорні метали та вироби з них; залізні або трамвайні локомотиви; продукти неорганічної хімії.

Товари, які найчастіше імпортувалися у 2017 році: енергетичні матеріали; промислове устаткування; фармацевтична продукція; полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них.

Зовнішньоекономічні операції проводилися з торговельними партнерами із 70 країн світу. Найбільший обсяг експортно-імпортних операцій протягом 2017 року здійснено з країнами ЄС (44,07%), країнами СНД (28,3%) та Азійськими країнами (21,47%).

Коли податкова декларація про майновий стан і доходи не подається?

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.179.2. ст.179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) обов’язок платника податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:

¨ від податкових агентів, які згідно з IV розділом ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

¨ виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених IV розділом ПКУ;

¨ від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок відповідно до IV розділу ПКУ;

¨ у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п.174.3 ст.174 ПКУ.

Інформацію про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів можливо отримати на веб-порталі ДФС України

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів регулюється Законом України від 11.12.2003 №1378-IV «Про оцінку земель» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №1378).

Статтею 13 Закону №1378 передбачена обов’язковість проведення нормативної грошової оцінки земель, а періодичність її проведення (не рідше одного разу на 5 – 7 років (повторна нормативна грошова оцінка)) – статтею 18 Закону №1378. 

В Україні у 2013 році завершено проведення нормативної грошової оцінки земель усіх населених пунктів відповідно до ст.13 Закону №1378.

Відповідно до п.289.2 ст.289 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:

Кi = І : 100,

де І – індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Слід зазначити, п.271.2 ст.271 ПКУ передбачено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Інформацію про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів можливо отримати на веб-порталі ДФС України за допомогою електронного банера «Довідники» за посиланням:  http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/325490.html

Відбулася підсумкова прес – конференція в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксани Томчук

06 лютого 2018 року в інформаційному агентстві "Мост-Днепр" відбулася підсумкова прес-конференція виконуючої обов’язки начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Оксани Томчук на тему: «Партнерство з бізнесом з погляду результатів роботи ГУ ДФС у Дніпропетровської області за 2017 рік та січень 2018 року».

Оксана Томчук зазначила: «Бізнес працює і сплачує податки у тому разі, якщо відчуває нейтральне або, що краще, позитивне ставлення до себе.

В ідеалі – державні органи та посадовці усіх рангів мають сприяти діловій активності бізнесу. Дієво та адекватно. Створювати привабливі умови для розвитку бізнесу.

Саме тому у співпраці з бізнесом ми збираємо для держави, для місцевих громад більше податків і зборів».

Показники надходження податків та зборів у 2017 році суттєво покращились. У порівнянні з минулим роком надходження збільшились майже на 21,1 мільярд гривень або на 37,6 відсотків.

За минулий 2017 рік фіскальна служба у регіоні зібрала та спрямувала до бюджетів усіх рівнів понад 77,1 мільярдів гривень (фіскальна та митна служби, без ЄСВ).

Так, до держбюджету спрямовано майже 56,6 мільярдів гривень – це майже на 16,8 мільярдів гривень (або на 42,1 відсоток) більше надходжень 2016 року.

Військовий збір з початку року склав майже 1,4 мільярди гривень (зростання на 111,1 мільйон гривень, або на 8,9 відсотки).

Надходження до місцевих бюджетів склали понад 20,5 мільярдів гривень, що на 4,3 мільярди гривень більше, ніж за 2016 рік.

Ключовим джерелом надходжень до місцевих бюджетів є податок на доходи фізичних осіб, який за минулий рік склав майже 11,3 мільярди гривень.

Надходження єдиного соціального внеску в області за 2017 рік склали майже 11,3 мільярдів гривень, що на 3,3 мільярди гривень (або 42,1 відсотків) більше, ніж у позаминулому році.

Стосовно надходжень у січні 2018 року фіскальною та митною службами області, у тому числі за рахунок грудневих податкових декларацій, забезпечено надходження у бюджети усіх рівнів понад 6,4 мільярдів гривень. Це майже на 2 мільярди гривень, або на 44,5 відсотки, більше, ніж у січні 2017 року.

Оксана Томчук також коротко зупинилась на основних питаннях судової практики.

Так, протягом 2017 року на Дніпропетровщині майже 88% судових справ вирішено на користь держави. Із 2489 судових справ по 2185 справі (це 87,8%) юристами ГУ ДФС у Дніпропетровській області доведено у судах обґрунтованість вимог податкового законодавства.

Сума коштів, яку вдалося захистити для казни правовикам ДФС регіону, складає 1 млрд. 600,2 млн. грн., або 79,5% від суми розглянутих справ.

Суттєва увага приділяється організації роботи щодо надання послуг платникам податків та громадянам фахівцями органів ДФС у Центрах обслуговування платників податків. У січні – грудні минулого року Центрами надано 324 653 адміністративних послуги.

Територіальні органи Головного управління ДФС регулярно проводять семінари та зустрічі, навчальні заходи для власників бізнесу, юристів, адвокатів, бухгалтерів та майбутніх платників податків.

Інформація про податкові та митні новації регулярно оновлюється на нашому субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» та на офіційній сторінці у соціальній мережі Facebook «ДФС у Дніпропетровській області».

«ГУ ДФС орієнтує свою роботу на плідну співпрацю з бізнесом та громадськістю, налагодження з ними толерантних, партнерських відносин.

Зворотній зв’язок із платниками податків дає змогу оперативно вирішувати питання, що виникають у відносинах між владою та бізнесом», - зазначила Оксана Томчук.

Оксана Томчук звернула увагу, що з початку поточного року стартувала кампанія декларування – 2018, а також нагадала про граничний термін подання декларації.

«Тож, шановні мешканці Дніпропетровщини! Головне управління ДФС у Дніпропетровській області запрошує вас задекларувати доходи, отримані у 2017 році», - зазначила вона.

Наприкінці заходу Оксана Томчук відповіла на низку питань від представників ЗМІ.

Внесено зміни до обсягів лікарських засобів та медичних виробів, що звільняються від обкладення ПДВ на період проведення АТО та/або запровадження воєнного стану

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.01.2018 №48-р «Про внесення змін у додаток до розпорядження Кабінету Міністрів України від     27 травня 2015 р. №544» (далі – Розпорядженя №48) внесено зміни до розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.05.2015 №544 «Про обсяги лікарських засобів та медичних виробів, операції з ввезення яких на митну територію України та постачання на митній території України звільняються від обкладення податком на додану вартість на період проведення антитерористичної операції та/або запровадження воєнного стану».

Розпорядженням №48 внесено зміни до чинних обсягів лікарських засобів та медичних виробів, що звільняються від обкладення податком на додану вартість на період проведення АТО та/або запровадження воєнного стану.

Розпорядження №48 розміщено на єдиному веб-порталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням:

https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-vnesennya-zmin-u-dodatok-do-rozporyadzhennya-kabinetu-ministriv-ukrayini-vid-27-travnya-2015-r-544

Ставки податку на нерухомість на 2017 рік застосовуються з коефіцієнтом

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актвів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791) внесено зміни до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зокрема у п.п.266.5.1 п.266.5 ст.266 ПКУ, яким визначено граничну межу ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок на нерухомість), для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Також, Законом №1791 встановлено, що з 1 січня 2017 року до прийняття відповідним органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік відповідно до Закону №1791, встановлені таким органом самоврядування ставки єдиного податку для платників першої групи, податку на нерухомість та збору за місця паркування транспортних засобів застосовується з коефіцієнтом 0,5.

Отже, ставки податку на нерухомість на 2017 рік, встановлені рішенням органів місцевого самоврядування до 1 січня 2017 року відповідно до норм ПКУ, застосовуються з коефіцієнтом 0,5, незалежно від їх розміру.

Декларування – 2018: основні випадки подання податкової декларації про майновий стан і доходи

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що обов’язок щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи виникає при отриманні протягом звітного (податкового) року доходів:

- від особи, яка не є податковим агентом, крім випадків прямо передбачених Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) (п.п.168.2.1 п.168.2 ст.168 ПКУ);

- у вигляді окремих видів оподатковуваних доходів (прибутків), що не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати податковими агентами, але не є звільненими від оподаткування (п.п.168.1.3 п.168.1 ст.168 ПКУ);

- у вигляді іноземних доходів (п.п. п.п.168.2.1 п.168.2 ст.168 ПКУ);

- від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п.170.1 ст.170 ПКУ (п.п.164.2.5 п.164.2 ст.164 та п.п.170.1.5 п.170.1 ст.170 ПКУ);

- у вигляді суми заборгованості за укладеним платником податків цивільно-правовим договором, за якою минув строк позовної давності та яка перевищує суму, що становить 50 відсотків місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, крім сум податкової заборгованості, за якими минув строк позовної давності згідно з розділом II ПКУ (п.п.164.2.7 п.164.2 ст.164 ПКУ);

- у вигляді інвестиційного прибутку від проведення операцій з цінними паперами, деривативами та корпоративними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери, формах, крім доходу від операцій, зазначених у п.п.165.1.2, 165.1.40 і 165.1.52 п.165.1 ст.165 ПКУ (п.п.164.2.9 п.164.2 ст.164 та п.п.170.2.1 п.170.2 ст.170 ПКУ);

- у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з IV розділом ПКУ (п.п.164.2.10 п.164.2 ст.164 та п.174.3 ст.174 ПКУ);

- у вигляді частини доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями статей 172 та 173 ПКУ (п.п.164.2.4 п.164.2 ст.164 ПКУ);

- у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, у порядку, встановленому п.п.«д» п.п.164.2.17 п.164.2 ст.164 ПКУ (п.п.«д» п.п.164.2.17 п.164.2 ст.164 ПКУ);

- від продажу власної продукції тваринництва груп 1 – 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, якщо їх сума сукупно за рік перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (п.п.165.1.24 п.165.1 ст.165 ПКУ);

- отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, більших ніж встановлені Земельним кодексом України, та за умови реалізації такої продукції іншим фізичним особам (п.п.165.1.24 п.165.1 ст.165 ПКУ);

- у разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника – фізичної чи юридичної особи, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ (п.п.170.7.3 п.170.7 ст.170 ПКУ);

- у вигляді благодійної допомоги на відновлення втраченого майна та на інші потреби за переліком, який визначається Кабінетом Міністрів України, та яка надається згідно з п.п.165.1.54 п.165.1 ст.165 ПКУ, у сумі, що сукупно протягом звітного (податкового) року перевищує 500 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (п.п.170.7.8 п.170.7 ст.170 ПКУ);

- з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи, що отримуються іноземцем, який у звітному (податковому) році набув статусу резидента України (п.п.170.10.4 п.170.10 ст.170 ПКУ).

- від провадження господарської діяльності, отриманих фізичними особами – підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) (п.177.11 ст.177 ПКУ);

- від провадження незалежної професійної діяльності (п.178.4 ст.178 ПКУ).

Дніпропетровська митниця ДФС забезпечила майже 2 млрд. грн. надходжень до держбюджету

У січні 2018 року до Державного бюджету України Дніпропетровською митницею ДФС перераховано 1988,5 млн. грн. Це на 829 млн. грн., або 71,5% перевищує надходження першого місяця 2017 року.

Середньоденні надходження митних платежів до державного бюджету становлять 99,4 млн. грн., що на 71,5%, або 41,5 млн. грн. більше від середньоденних надходжень січня 2017 року.

Такі показники - це, перш за все, результат  роботи Дніпропетровської митниці ДФС  для створення сприятливих умов розвитку зовнішньої торгівлі, наповнення державного бюджету, розвитку вільних конкурентних умов для ведення бізнесу.

До уваги платників податків!

21 лютого 2018 року у м.Дніпро за організацією офіційного видання ДФС України «Вісник. Офіційно про податки» та підтримки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області відбудеться Національний податковий форум для платників податків на тему: «Трансфертне ціноутворення. Прибуток. ПДВ».

Час проведення: 09-30 (початок реєстрації з 08-30).

З питань щодо реєстрації та участі у форумі  платників Дніпропетровської області звертатися до Філії ДП «СВЦ» у Дніпропетровській області:

тел. (0562) 33-73-41 (42), (067) 506-58-92, (095) 361-24-47.

ел.адр. svc_04@ukr.net, dnipro@visnyk.ua.

До уваги фізичних осіб – платників земельного податку

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу фізичних осіб, що відповідно до п.287.1 ст.287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Облік фізичних осіб – платників земельного податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня (п.287.2 ст.287 ПКУ).

Згідно з п. 287.5 ст.287 ПКУ земельний податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Статтею 58 ПКУ визначено, що контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов’язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до ст.54 ПКУ.

Податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими ПКУ.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному п.42.4 ст.42 ПКУ. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Слід зазначити, що відповідно до п.287.9 ст.287 ПКУ у разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове (податкові) повідомлення-рішення у строки, встановлені ст.287 ПКУ, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.

Водночас, податкове зобов’язання з земельного податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених п.102.1 ст.102 ПКУ (п.287.10 ст.287 ПКУ).

За місяць понад 1,1 тисячі декларантів Дніпропетровщини відзвітували про доходи за минулий рік

Загальна сума доходів, що вказана в їх деклараціях – 90,5 млн. грн., що на 10,8 млн. грн. більше, ніж у січні минулого року При цьому додатково до сплати в бюджет нараховано: податку на доходи з фізичних осіб – 2,0 млн. грн., військового збору – 0,4 млн. грн. Про це повідомила  в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.

Із загальної кількості декларантів, 5 громадян повідомили про понад мільйонні статки. Загальна сума задекларованого ними оподатковуваного доходу складає 37,1 млн. грн.

Разом з тим, 232 мешканці Дніпропетровщини надали декларацію з метою скористатися правом на податкову знижку. Їм із бюджету буде повернуто майже півмільйона гривень.

Нагадаємо, що останній день подання декларації про доходи, отримані громадянами у 2017 році, – 2 травня 2018 року, а охочі реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2017 року можуть подати податкову декларацію до 31 грудня 2018 року включно.

Зміна номенклатури товарів/послуг: особливості заповнення розрахунку коригування

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що у разі здійснення заміни та/або доповнення номенклатури постачання товарів/послуг в розрахунках коригування (далі – РК) до податкових накладних (далі – ПН) необхідно одночасно вилучити одну товарну позицію та/або додати одну чи декілька інших товарних позицій. При цьому під одним і тим самим порядковим номером рядка як в ПН, так і в РК до неї не може обліковуватись дві різних товарних позиції.

Тому, якщо після складання та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) ПН відбувається зміна номенклатури постачання товарів/послуг постачальник (продавець) у РК зі знаком «–» зазначає показники щодо товарів/послуг, номенклатура яких змінюється (анулюється). При цьому у