Тернівська Міська рада

Тернівська Міська рада

Офіційний сайт міста
2018-02-22
Західно-Донбаська ОДПІ інформує

Відображення отриманого у грошовій формі роялті в декларації з ПДВ

 

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п.п.196.1.6 п.196.1 ст.196 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не є об’єктом оподаткування операції, зокрема з виплат дивідендів, роялті у грошовій формі або у вигляді цінних паперів, які здійснюються емітентом.

Відповідно до п.п.6 п.3 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289 із змінами та доповненнями, у рядку 5 податкової декларації з податку на додану вартість (далі – декларація) вказуються обсяги операцій, зокрема з постачання товарів/послуг, які відповідно до ст.196 ПКУ включені до переліку операцій, що не є об’єктом оподаткування.

Враховуючи те, що отримання роялті у грошовій формі не є об’єктом оподаткування ПДВ, отже вказані операції підлягають відображенню у рядку 5 декларації.

 

Для розрахунків юридична особа – платник єдиного податку ІІІ групи використовує термінал: яка сума вважається доходом?

 

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що відповідно до п.п.2 п.292.1 ст.292 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п.292.3 ст.292 ПКУ.

Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг) (п.292.6 ст.292 ПКУ).

Тобто, якщо при здійсненні розрахунків за товари (роботи, послуги) використовується платіжний термінал, то доходом юридичної особи – платника єдиного податку ІІІ групи є сума, що надійшла на її розрахунковий рахунок.

 

Платник податку на доходи має право подати уточнюючу декларацію про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки

 

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п.166.1.1 п.166.1 ст.166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація), яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п.166.1.2 п.166.1 ст.166 ПКУ).

Слід зазначити, що згідно з п.п.166.4.3 п.166.4 ст.166 ПКУ, якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Враховуючи вищевикладене, якщо були виявлені документально підтверджені суми, що не були враховані при поданні річної податкової декларації, для реалізації свого права на податкову знижку платник податку може подати уточнюючу податкову декларацію до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року, оскільки право на податкову знижку надається лише за наслідками звітного податкового року.

Структура наповнення бюджету за рахунок адміністрування митних платежів

У січні 2018 року Дніпропетровська митниця ДФС скерувала до Державного бюджету України митних платежів у сумі 1 млд. 988,5 млн. грн., що на 71,5%, або на 829,0 млн. грн. більше, ніж у січні 2017 року.

Показник середньоденних надходжень у січні 2018 року становив 99,4 млн. грн., що на 71,5%, або на 41,5 млн. грн. більше від середньоденних надходжень січня минулого року.

 

Як визначається фінансовий результат до оподаткування при добровільному перерахуванні коштів до неприбуткових організацій?

 

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п.п.140.5.9 п.140.5 ст.140 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг (крім неприбуткової організації, яка є об’єднанням страховиків, якщо участь страховика у такому об’єднанні є умовою проведення діяльності такого страховика відповідно до закону, та неприбуткових організацій, до яких застосовуються положення п.п.140.5.13 п.140.5 ст.140 ПКУ), у розмірі, що перевищує 4 відсотки оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

Фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року суб’єктам сфери фізичної культури і спорту, а саме дитячо-юнацьким спортивним школам, центрам олімпійської підготовки, школам вищої спортивної майстерності, центрам фізичної культури і спорту інвалідів, спортивним федераціям з олімпійських видів спорту, що є неприбутковими організаціями, внесеними до Реєстру неприбуткових, на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг у розмірі, що перевищує 8 відсотків оподатковуваного прибутку попереднього звітного року (п.п.140.5.14 п.140.5 ст.140 ПКУ).

Перелік неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ і не є платниками податку на прибуток визначено п.п.133.4.6 п.133.4 ст.133 ПКУ.

 

До Порядку нарахування та сплати єдиного

внеску на загальнообов’язкове державне соціальне

страхування за деякі категорії застрахованих осіб внесено зміни

 

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 20.02.2018 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 14.02.2018 №67 «Про внесення змін до Порядку нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб» (далі – Постанова №67), якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 №178 «Про затвердження Порядку нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб» зі змінами. Постанова №67 застосовується з 01.01.2018.

Порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб (далі – Порядок) приведено у відповідність до чинного законодавства.

Змінами, внесеними до Порядку передбачено, що до осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, віднесено особи, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу при усиновленні дитини.

Крім того, змінено розмір максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, який з 01.01.2018 дорівнює п’ятнадцяти розмірам мінімальної заробітної плати, встановленої законом.

Постанову №67 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 20.02.2018 №35.

 

Про новації в оподаткуванні та декларування доходів громадян говорили на нараді у Васильківській райдержадміністрації

 

Про зміни податкового законодавства та основні моменти цьогорічної кампанії декларування громадянами своїх доходів обговорювали на нараді, яка відбулась у  Васильківській райдержадміністрації. 

Присутнім було роз’яснено про зміни до податкового законодавства, які вступили в дію з 01.01.2018 року. Крім того проінформували про новації в адмініструванні податку на майно, податку на доходи фізичних осіб, єдиного податку та зміни в оподаткуванні земельних відносин державної та комунальної власності. 

Заступник начальника - начальник Васильківського відділення Західно-Донбаської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Маргарита Бондаренко нагадала учасникам про  кампанію декларування громадянами доходів та розповіла про випадки, коли подання декларації про майновий стан та доходи є обов’язковим, а також про особливості заповнення декларації на податкову знижку та про перелік витрат, дозволених для включення з метою отримання знижки.

Завершення наради відбулось у форматі запитань - відповідей та активної дискусії. Учасники заходу  отримали  відповіді на всі поставлені питання. 

У Західнодонбаському регіоні надходження з податку на доходи фізичних осіб зросли майже на 20 відсотків

Західно-Донбаською ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області за січень 2018 року забезпечено надходження податку на доходи фізичних осіб у сумі понад 85 млн. гривень. Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 14 млн. гривень. Темп приросту складає майже 20 відсотків. Про це повідомив перший заступник начальника інспекції Денис Орда під час зустрічі з представниками засобів масової інформації.

Серед основних факторів позитивної динаміки сплати ПДФО - легалізація найманої праці, збільшення рівня заробітної плати, створення нових робочих місць, зменшення кількості найманих осіб, які отримують заробітну плату, меншу за  мінімальну.

 

Чи можна виправити інформацію, зазначену в е-декларації?

 

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що згідно з частиною четвертою ст.45 Закону України від 14.10.2014 №1700-VII «Про запобігання корупції» зі змінами, суб’єкт електронного декларування (далі – е-декларування) має право подати, за власною ініціативою, виправлену версію своєї е-декларації упродовж семи календарних днів після дня подання відповідної                         е-декларації. Для цього немає необхідності звертатися до Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК).

Наприклад, якщо е-декларація була подана 31 березня (у будь-який час доби), то у суб’єкта е-декларування є можливість подати виправлену е-декларацію до кінця дня 7 квітня (тобто до 00 годин 00 хвилин 8 квітня). Для цього слід натиснути на кнопку «Подати виправлену декларацію», яка є видимою упродовж зазначеного строку у персональному електронному кабінеті суб’єкта е-декларування біля відповідної е-декларації.

При цьому суб’єкт е-декларування має право подати виправлену е-декларацію упродовж цього терміну лише один раз.

Якщо після спливання семиденного строку або якщо виправлена е-декларація вже була подана упродовж зазначеного строку суб’єкт е-декларування виявить неповні чи неправильні відомості в поданій ним е-декларації (або у виправленій е-декларації), він повідомляє про це НАЗК через персональний електронний кабінет та подає виправлену е-декларацію згідно з рішенням уповноваженої особи НАЗК. При цьому уповноважена особа визначає строк, який надається для подання такої виправленої е-декларації. Крім того, у разі притягнення суб’єкта е-декларування до відповідальності за неподання, несвоєчасне подання е-декларації або в разі виявлення у ній недостовірних відомостей суб’єкт е-декларування зобов’язаний подати відповідну е-декларацію або виправлену е-декларацію з достовірними відомостями у строк, визначений уповноваженою особою НАЗК. При цьому суб’єкт е-декларування повинен подати виправлену е-декларацію у разі виявлення у ній недостовірних відомостей, навіть якщо його не було притягнено до відповідальності за подання таких відомостей.

 

Як визначаються ставки податку на нерухоме майно,

відмінне від земльної ділянки у 2018 році?

 

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п.266.5.1 п.266.5 ст.266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок на нерухомість), для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються рішенням місцевої ради залежно від місця розташування (зональності) й типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1м² бази оподаткування.

Місцеві ради в межах повноважень, визначених ПКУ, вирішують питання відповідно до вимог ПКУ щодо встановлення податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) та встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів, туристичного збору (п.10.3 ст.10 ПКУ).

Слід зазначити, що у 2018 році до ставок податку на нерухомість, встановлених рішеннями місцевих рад, не застосовується понижуючий коефіцієнт 0,5.  

Відповідно до п.п.12.3.5 п.12.3 ст.12 ПКУ, якщо місцева рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм ПКУ із застосуванням їх мінімальних ставок (мінімальна ставка для податку на нерухомість – «0»).

 

 

 

 



2018-02-20
В кожному районі Дніпропетровщини відкриють інклюзивно-ресурсні центри

В кожному районі Дніпропетровщини відкриють інклюзивно-ресурсні центри. Таке рішення сьогодні в облдержадміністрації скріпили Меморандумом між ДніпроОДА та місцевими громадами, повідомив голова ДніпроОДА Валентин Резніченко.

«Дніпропетровщина – лідер в Україні із впровадження інклюзивної освіти. Область працює над створенням у школах освітнього середовища для особливих дітей. У 2017 році перший в Україні інклюзивно-ресурсний центр відкрили у Солонянській опорній школі. Цей проект – частина соціальної програми «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації» голови Благодійного Фонду Порошенка, дружини Президента України Марини Порошенко. Нині такий досвід поширюватиметься на всю область», - зазначив Валентин Резніченко. 

            Інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ) облаштовуватимуть за проектом Фонду Порошенка. Їх відкриватимуть при школах та в нових, окремо зведених будівлях. Такі центри з’являться в усіх містах, районах і громадах. Відповідне рішення скріпили Меморандумом. Його підписала ДніпроОДА з головами міст, райрад, об’єднаних територіальних громад.

            «Діти з особливими потребами не будуть навчатися в інтернатах радянського типу, як раніше. Створення інклюзивно-ресурсних центрів дає можливість ввести особливих дітей в сучасну українську школу. Завдяки цьому дітлахи відчуватимуть себе комфортно”, - розповів перший заступник голови ДніпроОДА Олег Кужман

            В ІРЦ займатимуться діти від 2 до 18 років.

            «Інклюзивно-ресурсні центри потрібні в кожному районі, в кожній громаді. Адже має бути доступ до освіти всім без винятку дітям», - поділилася голова Гречаноподівської сільської об'єднаної громади Галина Усик.

Нині в регіоні вже 150 інклюзивних навчальних закладів, які відвідують близько 500 учнів. У 2017 році у школах Дніпропетровщини облаштували більше півсотні медіатек та 18 ресурсних кімнат.



2018-02-20
Західно-Донбаська ОДПІ інформує

Єдиний податок: розміри авансових внесків для ФОП І і ІІ груп у 2018 році

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників єдиного податку, що відповідно до п.293.2 ст.293 та п.295.1 ст.295 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), які перебувають на спрощеній системі оподаткування та є платниками єдиного податку І та ІІ груп, повинні здійснювати сплату авансових внесків з урахуванням розміру мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму. Платники єдиного податку І і ІІ груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

Статтями 7 та 8 Закону України від 07.12.2017 №2246-VIII «Про Державний бюджет України на 2018 рік» встановлено, що з 01.01.2018 прожитковий мінімум для працездатних осіб дорівнює 1762 грн., мінімальна заробітна плата – 3723 грн.

Отже, для ФОП І групи фіксована ставка авансових внесків, яка встановлена у межах 10% від прожиткового мінімуму, з 01.01.2018 становить не більше 176,20 грн. за календарний місяць, для ФОП ІІ групи – у межах 20% від мінімальної заробітної плати, тобто не більше 744,60 грн. за календарний місяць.

До уваги туристичних операторів – платників ПДВ!

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.207.2 ст.207 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) базою оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) в разі проведення операцій з постачання туристичним оператором туристичного продукту (туристичної послуги), призначеного для його споживання (отримання) на території України, є винагорода, яка визначається як різниця між вартістю поставленого ним туристичного продукту (туристичної послуги) та вартістю витрат, понесених таким туристичним оператором внаслідок придбання (створення) такого туристичного продукту (туристичної послуги).

Базою оподаткування ПДВ в разі проведення операцій з постачання на території України туристичним оператором туристичного продукту (туристичної послуги), призначеного для його споживання (отримання) за межами території України, є винагорода, яка визначається як різниця між вартістю поставленого ним туристичного продукту (туристичної послуги) та вартістю витрат, понесених таким туристичним оператором внаслідок придбання (створення) такого туристичного продукту (туристичної послуги) (п.207.3 ст.207 ПКУ).

Згідно з п.207.6 ст.207 ПКУ датою виникнення податкових зобов’язань з ПДВ у туристичного оператора при постачанні туристичного продукту (туристичної послуги) є дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання туристичного продукту (туристичної послуги).

Датою виникнення права на віднесення сум податку до податкового кредиту туристичного оператора при придбанні товарів/послуг, які не включаються у вартість туристичного продукту (туристичної послуги), є дата отримання товарів/послуг, підтверджена податковою накладною.

Якщо туристичним оператором отримано авансову оплату, то на дату отримання  авансу за туристичний продукт податкові зобов`язання з ПДВ не формуються до моменту оформлення документа, що засвідчує факт постачання туристичного продукту (туристичної послуги).

 

 

За місяць на сервіс «Пульс» звернулося 77 платників Дніпропетровщини

У січні поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулися 77 заявників регіону. Порівняно з відповідним періодом 2017 року їх кількість збільшилась на 74.

Усі звернення розглянуто та вирішено згідно з чинним законодавством.

Найчастіше платники порушували питання щодо подання звітності та реєстрації накладних (54 звернення). Крім того, громадяни цікавились організацією роботи територіальних органів ГУ ДФС області (16 звернень). По два дзвінки на сервіс «Пульс» пролунало від мешканців Дніпропетровщини з питань перевірки суб’єкта господарювання та корупційних дій.

Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФС України «Пульс» 0-800-501-007 (напрямок «4»). Лінія працює цілодобово.

Павло Дроняк: Платники зобов’язані подати декларацію, якщо отримували доходи без податкових агентів

Якщо у 2017 році платник податків отримував доходи лише за участі податкових агентів, подавати декларацію про доходи йому не потрібно. Якщо ж такі доходи він отримав без податкових агентів або отримав доходи, при отриманні яких особа зобов’язана подати декларацію, то така особа за результатами 2017 року повинна подати декларацію про доходи до 2 травня 2018 року. Про це розповів директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк в інтерв’ю виданню «Факти».

За його словами, до податкових агентів належать усі підприємства, підприємці, а також особи, які займаються незалежною професійною діяльністю, які нараховують та виплачують фізичним особам доходи у вигляді зарплатні, гонорарів, винагород за разову роботу, дивідендів, премій тощо. Саме такі податкові агенти відповідно до Податкового кодексу несуть відповідальність за нарахування та сплату податку на доходи фізичних осіб до бюджету.

Без участі податкових агентів можна отримати винагороди які виплачуються людям, що працюють за наймом у приватних осіб. Це – хатні робітниці, садівники, няні, гувернантки, будівельники тощо. Крім того, до таких доходів належать і кошти, які отримують люди від здачі свого житла в оренду.

При цьому податок сплачується не тільки при здачі в оренду житлових приміщень, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок, а також при наданні в оренду транспортних засобів.

«Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізична особа-підприємець, то податковим агентом є саме орендатор. Він і повинен утримати та перерахувати до бюджету податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5%. Якщо майно здається в оренду фізичній особі, то податок та військовий збір сплачує орендодавець», – пояснив Павло Дроняк.

Він також наголосив, що не потрібно декларувати доходи тим громадянам, які протягом року продали не більше одного житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, дачного будинку, а також земельної ділянки у розмірі, передбаченому для безкоштовної приватизації. При цьому таке майно має бути у володінні особи більше трьох років.  Також не оподатковується дохід, отриманий від продажу успадкованого майна.

Якщо ж людина продає другу квартиру за рік, то вона сплачує податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.

Не підлягають оподаткуванню також операції з продажу (обміну) протягом року одного легкового автомобіля та/або мотоцикла та/або мопеда. Разом з тим, продаж таких транспортних засобів більше ніж один раз на рік або продаж інших видів транспортних засобів підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.

При цьому згідно з Податковим кодексом, нотаріус зобов’язаний перевіряти сплати податку перед тим, як завірити угоду купівлі-продажу. Після цього податок вважається сплаченим і подавати декларацію громадянам не потрібно.

Про різниці, які виникають при здійсненні фінансових операцій

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до внесених змін Законом України від 07.12.017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі – Закон №2245) та Законом України від 07.11.2017 №2176-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні» різниці, які виникають при здійсненні фінансових операцій, передбачені ст.140 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зазнали суттєвих редакційних змін.

Так, зокрема:

- для визначення різниць, що зменшують фінансовий результат до оподаткування:

· фінансовий результат до оподаткування платника податку на прибуток (далі – платник податку) не зменшуватиметься на суму нарахованих доходів у вигляді дивідендів, що підлягають виплаті на його користь від платників єдиного податку (п.п.140.4.1 п.140.4 ст.140 ПКУ);

· п.140.4 ст.140 ПКУ доповнено новим п.п.140.4.4, яким передбачено зменшення фінансового результату до оподаткування на суму субсидій, отриманих платником податку – суб’єктом кінематографії України для повернення частини кваліфікованих витрат відповідно до Закону України від 23.02.2017 №1977-VІІІ «Про державну підтримку кінематографії в Україні» (далі – Закон №1977), здійснених при виробництві (створенні) фільму та включених до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;

- для визначення різниць, що збільшують фінансовий результат до оподаткування:

· уточнено різниці, передбачені підпунктами 140.5.1, 140.5.2 та 140.5.4 п.140.5 ст.140 ПКУ, та застосовуються при здійсненні контрольованих операцій;

· п.п.140.5.7 п.140.5 ст.140 ПКУ доповнено положеннями, що передбачають особливості застосування цього підпункту суб’єктами кінематографії щодо витрат з нарахування роялті;

· п.п.140.5.10 п.140.5 ст.140 ПКУ доповнено положенням, яке визначає нову різницю щодо сум компенсації вартості путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років роботодавцем, який є платником податку на прибуток, якщо така компенсація відповідно до ПКУ не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи – платника податку на доходи фізичних осіб;

· визначено, що не поширюється на платників податку, які були платниками єдиного податку четвертої групи, положення п.п.140.5.12 п.140.5 ст.140 ПКУ щодо сум доходу, отриманого як оплата за товари (роботи, послуги), відвантажені (надані) під час перебування на спрощеній системі оподаткування;

· п. 140.5 ст. 140 ПКУ доповнено новими підпунктами:

* 140.5.13 – щодо сум витрат, понесених платником податку у поточному звітному періоді за рахунок раніше отриманих субсидій для повернення частини кваліфікованих витрат відповідно до Закону №1977, але не більше суми такої субсидії, здійснених при виробництві (створенні) фільму та включених до складу витрат поточного звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;

* 140.5.14 – щодо сум коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року суб’єктам сфери фізичної культури і спорту, а саме дитячо-юнацьким спортивним школам, центрам олімпійської підготовки, школам вищої спортивної майстерності, центрам фізичної культури і спорту інвалідів, спортивним федераціям з олімпійських видів спорту, що є неприбутковими організаціями, внесеними до Реєстру неприбуткових установ та організацій, на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг у розмірі, що перевищує 8 відсотків оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

Протягом 2017 року було зареєстровано 264 тис. фізичних осіб-підприємців

Протягом минулого року кількість фізичних осіб, які зареєструвалися підприємцями і розпочали свою діяльність, склала 264 тис. осіб. Натомість закрилося 129 тис. працюючих фізичних осіб-підприємців. Про це розповів в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в інтерв’ю інтернет-виданню «Економічна правда».

«Я вважаю всі ФОПи, що були відкриті торік, працюючими, адже вони обов’язково сплачують ЄСВ, а для цього необхідно працювати та отримувати прибуток», – наголосив Мирослав Продан.

Він також зазначив, що з грудня 2016 року підприємницьку діяльність припинили 515,2 тис. ФОПів. Із них таких, що реально працюють, було лише 129 тис., тобто 25%.

«Решта - це підприємці, які протягом останніх років не здійснювали господарську діяльність, не декларували доходи, не сплачували податки. Здавали «нульові» звіти раз на рік - ось і вся діяльність», – пояснив очільник ДФС.

Мирослав Продан також зазначив, що на мотивацію підприємців працювати та сплачувати податки не вплинуло підвищення мінімальної заробітної плати, а відповідно і збільшення ЄСВ.

«Звичайно, «фактор 3200» спрацював. 2017 року надходження ПДФО зросли на 42%, ЄСВ – на понад 37%. Але потенціал, звичайно, ще надвеликий. Проблема зарплат у «конвертах» залишається, і її лише підвищенням «мінімалки» чи штрафами не вирішити», – підкреслив Мирослав Продан.

Дохід від надання в оренду автомобіля - коли декларувати?

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що  відповідно до п.п.164.2.5 п.164.2 ст.164 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включаються дохід від надання майна в лізінг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п.170.1 ст.170 ПКУ.

Обов’язок платника ПДФО щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо платник ПДФО отримував доходи, зокрема, виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, передбачених розділом ІV ПКУ (п.179.2 ст.179 ПКУ).

У разі надання громадянами у 2017 році власного рухомого майна в оренду (суборенду) особі, яка не є податковим агентом, фізичні особи зобов’язані надати податкову декларацію до територіальних органів фіскальної служби за місцем свого проживання та задекларувати отримані доходи.

Кожен об’єкт рухомого майна відображається громадянином у декларації окремо. У відповідних графах зазначаються номера категорії об’єктів; марки, моделі, характеристики рухомого майна; року випуску; відмітки про надання майна в оренду (суборенду). 

 

Результат від відчуження земельних ділянок визначається

згідно з правилами бухгалтерського обліку

 

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що п.п.138.3.3 п.138.3 ст.138 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено групи основних засобів (далі – ОЗ) (необоротних активів) та мінімально допустимі строки їх амортизації у податковому обліку. Зокрема, для групи 1 ОЗ (земельні ділянки) мінімально допустимі строки корисного використання не встановлено. Враховуючи зазначене, вартість земельних ділянок у податковому обліку не підлягає амортизації.

Результат від відчуження земельних ділянок визначається згідно з правилами бухгалтерського обліку та відображається у складі фінансового результату до оподаткування без коригувань.

Відповідно до п.7 наказу Міністерства фінансів України від 27.04.200092 «Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби»» зі змінами, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.05.2000 за 288/4509 (далі – ПБО 7) придбані (створені) ОЗ зараховуються на баланс підприємства/установи за первісною вартістю. При цьому вартість земельних ділянок та природних ресурсів не є об’єктом амортизації (п.22 ПБО 7).

Трансфертне ціноутворення: деякі особливості складання Звіту про контрольовані операції

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2016  №8 зі змінами та доповненнями затверджено Порядок складання Звіту про контрольовані операції (далі – Порядок), який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 04.02.2016 за №187/28317.

Відповідно до Порядку Звіт про контрольовані операції (далі – Звіт) подається до 01 жовтня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

У разі якщо платником податку виявлено, що у раніше поданому Звіті інформація надана не в повному обсязі, містить помилки або недоліки, такий платник податків має право подати:

¨ новий Звіт (Звіт з позначкою «звітний новий») до граничного строку подання Звіту за такий самий звітний період;

¨ уточнюючий Звіт (Звіт з позначкою «уточнюючий») після граничного строку подання Звіту за такий самий звітний період.

Новий та уточнюючий звіти повинні містити повну інформацію про контрольовані операції за звітний рік, як передбачено при складанні основного Звіту (Звіту з позначкою «звітний»).

Якщо останній день строку подання Звіту припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Звіт складається із заголовної, основної частин, додатка та інформації до додатка, які є невід’ємною частиною Звіту.

Звертаємо увагу, що у заголовній частині наводяться дані про платника податків, який подає Звіт. В основній частині наводяться загальні відомості про операції з різними контрагентами, здійснені протягом звітного року. У додатку (додатках) наводяться дані про особу (осіб), яка (які) є стороною (сторонами) контрольованої операції, та деталізовані відомості про контрольовану(і) операцію(ії). У інформації до додатка наводиться інформація про ознаки пов’язаності платника податків із відповідним контрагентом відповідно до п.п.14.1.159 п.14.1 ст.14 розділу І Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Кількість додатків до Звіту відповідає кількості контрагентів – сторін контрольованих операцій.

Якщо платником податків для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» використано методи, передбачені підпунктами 39.3.1.2 – 39.3.1.5 п.п.39.3.1 п.39.3 ст.39 розділу І ПКУ, при заповненні розділу «Відомості про контрольовані операції» додатка до Звіту дозволяється наведення узагальненої інформації щодо сукупності таких контрольованих операцій.

Особливості заповнення Звіту відповідно до п.39.3 ст.39 ПКУ наведено у розділі V Порядку.

 

 

 



2018-02-19
Тернівчани відзначили Масляну

   Масляна є одним з найстаріших свят. Справжня забава, яка зберегла свої традиції і в наші дні. Це смачне і неймовірно ситне свято триває цілий тиждень, який передує настанню Великого посту. У 2018 році воно проходило з 12 по 18 лютого. У народі це свято асоціюється з смачними печеними млинцями та веселими гуляннями. Мета таких гамірних масових заходів полягала в тому, щоб розбудити весну від сну і прогнати геть зиму.

   У Тернівці 18 лютого на площі ім. Т.Г. Шевченка на тернівчан теж чекало справжнє свято Масляної. Народне гуляння з розвагами, жартами та піснями зібрало на площі чимало людей. Тут були - конкурс млинців,  ярмарок народних майстрів, дітей розважали веселі аніматори, також на площі  для дітей були встановлені атракціони.

Присутній на святі міський голова Віталій Тарелкін привітав тернівчан зі святом: «Всією душею вітаю зі святом приходу весни. Побільше вам величезних, рум’яних жаром млинців. Нехай зима забере з собою всі негаразди, а весна принесе тільки щастя, удачу, радість, сімейне благополуччя і достаток».

  Під кінець свята традиційно розпалили велике багаття, на якому згоріло солом'яне опудало Морени. Також 18 лютого - Прощена неділя. А с 19 лютого почався Великий пост.



2018-02-16
21.02.2018 року о 10 годині відбудеться чергове засідання виконавчого комітету Тернівської міської ради

Згідно затвердженого плану роботи виконавчого комітету на розгляд виносяться наступні питання:

 

1. Про виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку м. Тернівка за 2017 рік.

2. Про результати роботи КП «ТЖКП» за 2017 рік.

3. Про хід  виконання Програми розвитку земельних відносин, використання та охорони земель у місті Тернівка на 2015-2020 роки, затвердженої рішенням Тернівської міської ради від 27.03.2015 року № 963-58/VI з урахуванням змін.   

4. Про підсумки виконання міського бюджету за 2017 рік.

5. Звіт про роботу відділу ведення Державного реєстру виборців за 2017 рік.

6. Про хід  виконання міської програми «Здоров’я населення м.Тернівки на період до 2019 року», затвердженої рішенням сесії Тернівської міської ради від 26.02.2015 р. № 941-57/VІ.

7.  Про роботу спостережної комісії за 2017 рік.

8. Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Тернівської міської ради за 2017 рік.