Тернівська Міська рада

Тернівська Міська рада

Офіційний сайт міста
2020-11-16 08:32:07

Фонд соціального страхування України інформує

Підставою для страхових виплат медичним працівникам та членам їх сімей є акт розслідування захворювання

Фонд соціального страхування України реалізує державне завдання та активно здійснює соціальний захист застрахованих осіб, у тому числі медичних працівників, які постраждали внаслідок захворювання коронавірусною хворобою COVID-19 під час виконання професійних обов’язків.

Медичні працівники, які захворіли на гостру респіраторну хворобу COVID-19 під час виконання професійних обов’язків, або члени сімей таких медичних працівників у випадку їх смерті, мають право на страхові виплати, передбачені Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб» після визнання захворювання пов’язаним з виробництвом.

Документом для отримання страхових виплат є акт розслідування гострого професійного захворювання, пов’язаного з виробництвом, за формою, встановленою Порядком розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві (постанова КМУ від 17.04.2019 № 337). Цей акт складається комісією із розслідування, що створюється територіальними органами Держпраці (у випадку смерті) та роботодавцем (в інших випадках).

Акт складається виключно на підставі епідеміологічного розслідування випадку інфікування медпрацівника та висновку профпатолога щодо встановлення діагнозу, пов’язаного із COVID-19.

Зазначене епідеміологічне розслідування, у якому чітко визначаються обставини, час та джерело інфікування, проводиться установами або відповідними посадовими особами, підпорядкованими Міністерству охорони здоров’я України.

Якщо комісією встановлено, що інфікування працівника сталося під час виконання професійних обов’язків, то гостре професійне захворювання визнається пов’язаним з виробництвом і за результатами розслідування складається акт розслідування гострого професійного захворювання за формою Н-1/П. У разі встановлення, що інфікування працівника не пов’язано з виконанням ним професійних обов’язків (у побуті, під час відпустки тощо), то дане захворювання визнається не пов’язаним з виробництвом і на нього складається акт за формою Н-1/НП.

Фонд соціального страхування України керується чіткими вимогами законодавства та має право здійснювати страхові виплати виключно після належного оформлення вищезазначених документів з відповідними висновками і не впливає на процедуру розслідування та встановлення підстав для виплат.

Зазначимо, Фондом було здійснено фінансування одноразових допомог за кошти державного бюджету родинам медиків, які померли внаслідок гострого професійного захворювання, на суму 33,11 млн грн. Одноразових допомог відповідно до загальнообов’язкового державного соцстрахування – на суму 4,74 млн грн. Також з початку пандемії ФССУ прийняв на оплату лікарняні листки на суму майже 4,8 мільйона гривень для компенсації втраченого заробітку медикам, які захворіли на COVID-19 внаслідок виконання професійних обов’язків. Крім того, для понад 8 тисяч медиків Фонд компенсував 100% втраченого заробітку за час ізоляції від COVID-19 на суму більше 14 млн гривень.

Потерпілі на виробництві отримали 793 млн грн щомісячних страхових виплат за жовтень

Щомісяця потерпілі внаслідок нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань, а також члени їх родин у разі смерті потерпілих отримують від Фонду соціального страхування України страхові виплати, які повністю або частково компенсують їм втрачений через стійку непрацездатність, інвалідність заробіток.

Учора, 02 листопада, ФССУ профінансував 792,79 мільйона гривень таких страхових виплат за жовтень, виплати отримали майже 203 тисячі осіб.

Право на виплату настає з дня визначення МСЕК стійкої втрати професійної працездатності. Розмір щомісячної страхової виплати встановлюється відповідно до ступеня втрати працездатності та середньомісячної заробітної плати потерпілого перед настанням страхового випадку. При цьому, максимальний розмір щомісячної страхової виплати не повинен перевищувати 10 розмірів прожиткового мінімуму. Мінімальний розмір призначеної щомісячної страхової виплати потерпілому у перерахунку на 100% втрати професійної працездатності не може бути меншим за прожитковий мінімум.

Нагадаємо, середній розмір щомісячної страхової виплати від Фонду склав за підсумками трьох кварталів 3 801 гривню.

У жовтні кількість лікарняних по ізоляції від COVID-19 зросла на 55%

Упродовж жовтня Фонд соціального страхування України прийняв на оплату 14 899 листків непрацездатності, які були видані працівникам для самоізоляції від COVID-19 під медичним наглядом. Це на 55% більше, ніж у вересні цього року.

Загалом з початку пандемії ФССУ компенсував втрачений за час ізоляції від коронавірусної хвороби заробіток для 37 тисяч застрахованих осіб, з яких близько 8 тисяч – медичні працівники. На це направлено понад 43 мільйони гривень.

Виплати здійснюються Фондом з метою забезпечення захисту застрахованих осіб і протидії поширенню коронавірусної інфекції.

Нагадаємо, у вересні кількість прийнятих на оплату лікарняних, виданих через ізоляцію, зросла на 86% порівняно з серпнем та склала 9 613 листків непрацездатності.

Пройти оплачувану за кошти Фонду самоізоляцію працюючі українці можуть в разі безпосереднього контакту з хворим на COVID-19. Сума виплат від Фонду складе 50% середнього доходу незалежного від тривалості страхового стажу для всіх застрахованих осіб та 100% – для медичних працівників.

На період карантину відкрити листок непрацездатності для ізоляції від COVID-19 можливо у дистанційному режимі – для цього працівник має телефоном звернутись до свого сімейного лікаря.

Щоб отримати від Фонду допомогу, необхідно передати отриманий листок непрацездатності із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19–11» своєму роботодавцю.

У свою чергу, роботодавець на підставі отриманого від працівника лікарняного листка оформлює заяву-розрахунок, у якій вказує причину непрацездатності – 11, тобто ізоляція від COVID-19, та передає її до Фонду на фінансування. ФССУ забезпечив можливість зробити це в дистанційному режимі або безконтактно.

Фонд прийняв на оплату 396 тисяч лікарняних на суму 1,2 млрд грн у жовтні

Упродовж минулого місяця роботодавці подали до Фонду соціального страхування України заяви-розрахунки на оплату понад 396 тис. листків непрацездатності своїх працівників. Загальна сума склала 1,2 мільярда гривень.

За оперативними даними кількість лікарняних листків, прийнятих Фондом упродовж жовтня, перевищила на близько 130 тисяч листків відповідний показник вересня 2020 року.

Фінансування допомог по тимчасовій непрацездатності здійснюється Фондом на підставі отриманої від страхувальника (роботодавця) заяви-розрахунку, від терміну подачі якої залежить дата фінансування матеріального забезпечення.

Порядок отримання матеріального забезпечення від Фонду:

1. Отриманий в закладі охорони здоров’я листок непрацездатності працівник передає до уповноваженої особи на підприємстві – кадровика, табельника або бухгалтера, для заповнення зворотної сторони листка непрацездатності (визначення страхового стажу застрахованої особи та кількості днів, за які буде надаватися матеріальне забезпечення).

2. Листок непрацездатності передають на розгляд до Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації (приймається рішення щодо надання матеріального забезпечення).

3. Бухгалтерія страхувальника розраховує суму матеріального забезпечення та оформляє заяву-розрахунок для отримання фінансування від Фонду.

4. Страхувальник подає заяву-розрахунок до Фонду, після чого здійснюється перерахування Фондом заявлених коштів на спеціальний рахунок страхувальника. Дізнатись, чи вже перераховано Фондом кошти, застраховані особи можуть у телеграм-каналі ФССУ https://t.me/socialfund за тегом #фінансування_страхувальників, де щоденно оновлюється інформація про стан фінансування заяв-розрахунків.

5. Виплата роботодавцем матеріального забезпечення застрахованим особам у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати.

Фонд рекомендує роботодавцям подавати заяви на оплату лікарняних дистанційно

З метою протидії поширенню коронавірусної інфекції та вжиття заходів щодо упередження розповсюдження COVID-19 Фонд соціального страхування України наполегливо рекомендує страхувальникам (роботодавцям) на час карантину надавати перевагу дистанційній формі подачі документів до Фонду.

Охоплення електронним документообігом по заявах-розрахунках, на підставі яких ФССУ здійснює фінансування матеріального забезпечення, на сьогодні сягає вже понад 80%.

Для подання до Фонду соціального страхування електронних документів, зокрема, заяв-розрахунків на виплату допомог працівникам, страхувальники (роботодавці) мають укласти із відділенням робочого органу виконавчої дирекції ФССУ відповідний договір. Клієнтське спеціалізоване програмне забезпечення для створення та подання електронних документів роботодавець обирає самостійно.

Дія договору поширюється на заяву-розрахунок та повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за формами згідно із Порядком фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженим постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 12.

Подання електронних документів надає страхувальнику право не подавати їх на паперових носіях. У разі подання документа в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису, роздрукована заява-розрахунок разом із наданими застрахованими особами документами, на підставі яких призначались окремі виплати та матеріальне забезпечення, зберігається у страхувальника.

Нагадаємо, фінансування матеріального забезпечення, у тому числі допомоги по тимчасовій втраті працездатності (оплата за лікарняними, зокрема, і по ізоляції від COVID-19), допомоги по вагітності та пологах, здійснюється Фондом на підставі прийнятої від роботодавця заяви-розрахунку.

Фонд соціального страхування України в Дніпропетровській області компенсував період догляду за хворими дітьми для 18,6 тис. застрахованих осіб Дніпропетровської області

Упродовж 9 місяців 2020 року 18,6 тисяч застрахованих осіб підприємств, установ, організацій Дніпропетровської області звернулись до Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області за допомогами в разі потреби догляду за хворим членом сім’ї, у тому числі, за хворими дітьми до 14 років. Фонд компенсував їм втрачений за період здійснення догляду заробіток на загальну суму 51,4 мільйони гривень.

Фінансування такої допомоги здійснюється ФССУ, починаючи з першого дня і за весь час догляду. Середньоденний розмір виплат склав за підсумками трьох кварталів 285,09 гривні, що на 19,0% більше, ніж за той же період 2019 року.

Надання допомоги з тимчасової непрацездатності по догляду за хворою дитиною віком до 14 років здійснюється за весь період, протягом якого дитина за висновком лікаря потребує догляду, але не більше 14 календарних днів. А в разі стаціонарного лікування – за весь час перебування застрахованої особи в стаціонарі разом із хворою дитиною.

Допомога по тимчасовій непрацездатності по догляду за хворим членом сім’ї виплачується не більш як за три календарні дні, а у виняткових випадках, з урахуванням тяжкості хвороби та побутових обставин, – не більш ніж за сім календарних днів.

Розмір допомоги залежить від тривалості страхового стажу та складає від 50% середньої заробітної плати (якщо стаж не перевищує 3 років) і до 100% (якщо стаж – понад 8 років).