Тернівська Міська рада

Тернівська Міська рада

Офіційний сайт міста
2020-05-18 08:42:29

Фонд соціального страхування у Дніпропетровській області інформує

Фонд щоденно фінансує надання матеріального забезпечення

Фінансування допомог та страхових виплат здійснюється Фондом щоденно, по мірі надходжень від сплати роботодавцями єдиного внеску.

Станом на 01 травня заборгованість з виплат матеріального забезпечення становила 1228,0 млн грн, а станом на 04 травня – 888,8 млн грн, тобто скоротилася на 339,2 млн грн.

Так, 04 травня п.р. ФССУ профінансував надання матеріального забезпечення за заявами-розрахунками, поданими роботодавцями, на загальну суму 339,2 млн грн, зокрема:

- на оплату допомог по тимчасовій непрацездатності – 246,7 млн грн;

- допомог по вагітності та пологах – 88,5 млн грн;

- допомог на поховання – 0,7 млн грн;

- допомог по тимчасовій непрацездатності, пов’язаній з виробництвом – 3,3 млн грн.

Наразі ведеться робота з Міністерством соціальної політики України щодо виділення коштів ФССУ з Фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками.

Фонд компенсує 50% втраченого заробітку за лікарняними через ізоляцію від COVID-19

Перелік причин тимчасової непрацездатності, за якими Фонд соціального страхування України здійснює фінансування допомог, доповнено ізоляцією від COVID-19.

За відповідними лікарняними листками Фонд здійснить компенсацію 50% втраченого заробітку незалежно від тривалості страхового стажу, починаючи з шостого дня непрацездатності (перші 5 днів фінансує роботодавець).

Право на таку допомогу від ФССУ мають застраховані особи за період перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення коронавірусної хвороби, а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій.

Видача лікарняних листків, які є виключною підставою для нарахування зазначених виплат від Фонду, на сьогодні унормована. МОЗ України спільно із ФССУ проведено селекторну нараду з департаментами (управліннями) охорони здоров’я обласних (міських) держадміністрацій щодо оформлення таких документів.

Для фінансування допомоги, на підставі отриманого від працівника лікарняного листка із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19–11» роботодавець оформлює заяву-розрахунок, у якій вказує причину непрацездатності – 11, тобто ізоляція від COVID-19.

Роз'яснення щодо етапів фінансування допомог від Фонду

Фонд соціального страхування України опікується понад 12 мільйонами працюючих українців, кожен з яких у разі хвороби або травми має право на виплати за лікарняними листками.

Як дізнатись, коли Фонд профінансує допомогу по тимчасовій непрацездатності?

● Допомога по тимчасовій непрацездатності – це оплата за лікарняними листками, яка повністю або частково компенсує працюючим втрачений заробіток за час лікування.

● Її розмір прямо залежить від тривалості страхового стажу та складає від 50% середнього доходу (якщо стаж до 3-х років) і до 100% (якщо стаж – понад 8 років).

● Аби отримати виплату, необхідно передати листок непрацездатності своєму роботодавцю – зробити це потрібно упродовж не більш ніж 12 місяців з дня відновлення працездатності.

● На підставі лікарняного листка комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства приймає рішення щодо призначення допомоги. Відповідно до закону, таке рішення має бути прийнято упродовж 10 календарних днів з моменту подачі вами документів роботодавцю.

● Згідно з рішенням комісії роботодавець розраховує суму допомоги, після чого оформлює та передає відповідну заяву-розрахунок на фінансування до Фонду соціального страхування України. Це має бути зроблено не пізніше 5 робочих днів після прийняття рішення комісією.

● Саме від дати подачі до Фонду заяви-розрахунку залежить час виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності. Дізнатись її можна на своєму підприємстві, або в робочому органі ФССУ за телефонами: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/uk/authorityInfo/map, чи номерами гарячих ліній:  http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493;jsessionid=8104BFFEF2CCDC6334421AEC5C98DFB5

● Зазвичай строк виплати складає не більше 10 робочих днів з моменту прийняття Фондом заяви-розрахунку.

● Однак, сьогодні через недоотримання частки ЄСВ від плану строк фінансування складає близько 15 робочих днів, тобто затримка у виплатах становить 5 робочих днів. Усі вони здійснюються у повному обсязі.

● Тривалість такої затримки коливається, адже залежить від суми щоденних надходжень до бюджету Фонду – по мірі сплати ЄСВ роботодавцями, кошти одразу направляються Фондом на фінансування матеріального забезпечення і страхових виплат.

● Дізнавшись дату подачі заяви-розрахунку, ви можете слідкувати за станом виплат онлайн на телеграм-каналі ФССУ: t.me/socialfund, де в оперативному режимі оновлюється інформація щодо сум і дат, за які Фондом здійснено фінансування.

● Після того, як Фондом буде профінансовано дату, у яку подано вашу заяву-розрахунок, кошти надійдуть на рахунок роботодавця.

● Роботодавець здійснює виплату допомоги від Фонду своїм працівникам у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати. Водночас, закон не забороняє здійснювати такі виплати раніше, одразу після надходження коштів від Фонду.

Призначення та нарахування допомоги по тимчасовій непрацездатності підчас простою підприємства

Згідно зі статтею 34 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) простій – це призупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.

Статтею 113 КЗпП передбачено, що час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).

За час простою, коли виникла виробнича ситуація, небезпечна для життя чи здоров’я працівника або для людей, які його оточують, і навколишнього природного середовища не з його вини, за ним зберігається середній заробіток.

Статтею 22 Закону України від 23.09.1999 №1105 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлено, що допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї страхових випадків, зокрема, тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві.

Враховуючи зазначене, у разі якщо застрахована особа не здійснює трудову діяльність та не нараховується заробітна плата, допомога по тимчасовій непрацездатності не надається.

Якщо під час простою підприємства не з вини працівника з оплатою не нижче від двох третин тарифної ставки, передбачено вихід працівника на роботу і у зв'язку із настанням тимчасової непрацездатності ним було втрачено право на таку виплату (оплату за час простою), йому призначається допомога по тимчасовій непрацездатності на підставі виданого у встановленому порядку листка непрацездатності та обчислюється середня заробітна плата для розрахунку допомоги відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266.

Особливості призначення допомоги по вагітності та пологах для жінок, постраждалих від наслідків Чорнобильської катастрофи

Фонд соціального страхування України опікується понад 12 мільйонами працюючих українців, близько половини з яких – жінки.

Які відмінності призначення допомоги по вагітності та пологах, яку фінансує ФССУ, діють для постраждалих від Чорнобильської катастрофи?

● Фонд соціального страхування України фінансує допомогу по вагітності та пологах за кожен день перебування жінки у декретній відпустці – її розмір складає 100% середньої заробітної плати і не залежить від тривалості страхового стажу.

● У загальних випадках тривалість такої відпустки по вагітності та пологах складає 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів), а листок непрацездатності видається з 30 тижня вагітності.

● Однак, у разі вагітності жінок, віднесених до 1–3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, тривалість листка непрацездатності у зв’язку із вагітністю та пологами складає 180 календарних днів (90 днів до передбачуваного дня пологів і 90 днів після пологів).

● Такий лікарняний листок для постраждалих від Чорнобильської катастрофи видається з 27 тижня вагітності, і фінансується Фондом за кожен день перебування у відповідній відпустці.

● У випадку передчасних або багатоплідних пологів, виникнення ускладнень під час пологів або в післяпологовому періоді, у загальних випадках, у разі декретної відпустки тривалістю 126 днів, додатково до основного видається листок непрацездатності у зв’язку з вагітністю та пологами тривалістю 14 календарних днів. Однак, такий лікарняний листок не видається додатково до листка непрацездатності у зв’язку із вагітністю та пологами тривалістю 180 днів.

Видатки за лікарняними зросли на 42 млн гривень за підсумками квітня

Упродовж квітня 2020 року Фонд соціального страхування України прийняв до оплати заяви-розрахунки для надання допомог з тимчасової втрати працездатності на суму 883,2 млн гривень. Це на 5%, або 42 млн гривень більше, ніж у квітні 2019 року.

У минулому місяці за компенсацією втраченого заробітку за лікарняними листками звернулись 198 тисяч застрахованих, тобто офіційно працевлаштованих осіб. Загалом вони провели на лікарняному 2,7 млн днів.

Середньоденний розмір допомоги від ФССУ за цей період склав 332,6 гривень.

До статистичних даних включені листки непрацездатності, за якими роботодавці подали відповідні заяви-розрахунки до Фонду соціального страхування України упродовж квітня цього року.

Фондом забезпечено можливість відслідковувати стан оплати лікарняних листків онлайн на телеграм-каналі ФССУ: t.me/socialfund, де в оперативному режимі оновлюється інформація щодо сум і дат фінансування. Для цього застраховані особи мають дізнатись дату подачі їх роботодавцем заяви-розрахунку за їх листком непрацездатності – це можна зробити безпосередньо на підприємстві, або у територіальному відділені Фонду.